Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 1.8TQ Fusker/lugger - HJELP!


Thlian

Anbefalte innlegg

97-modell A4 med AEB motor.

 

Den går jevnt på turtall på tomgang, men kommer en sånn jevn BOM-BOM-BOM-BOM lyd ut av potta på den.

Rister i bil og motor ved gasspådrag og da spesielt når jeg kjører, rister helt vanvittig ved motstand og jeg har mer eller mindre null effekt.

 

Fikk et tips om å sjekke coila, nappa opp en og en for å se om det ikke var noen forskjell ved å nappe ut en eller flere. En av dem gav ingen forskjell når jeg nappa den ut. Antok da at dette kunne være problemet, monterte ny origianl coil, men nei, samme greia. Bytte plugga, siden dem ikke er bytta på sikkert et par år. Veldig sotete, den ene hvor jeg bytta coil var til gjengjeld veldig våt. Byttet alle 4 pluggene, men fremdeles samme problemet......!

 

Prøver å sjekke LMM, men veit da søren hvor denne egentlig sitter, fant en føler under dekselet som sitter over luftfilterboksen men jeg kan ikke skjønne at det er denne. Uansett null reaksjon ved å nappe ut denne.

Fant en føler til som satt montert rett før innsuget til turboen, satt ikke rundt slangen men på en slags avstikker, dette var rett bak den ene radiatorvifta. Heller ingen reaksjon, men nå skal det sies at jeg ikke vet om noen av disse er LMM.

 

Noen med bilder, eller veldig gode tips på hva som kan være feil og eventuell feilsøking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nå tippa coiler eller brent ventil. Ta en kompresjonstest hvis det ikke hjalp med ny coil. Vibrasjon/risting kommer av at den ikke går på alle sylindre. Vil ikke hjelpe å rense LMM. At an bytter alle 4 coilene smatidig, for og lage en holdbar løsning, er helt vanlig.

 

Les ut feilkoder.

 

LMM sitter skrudd fast i et rør rett etter luftfilter boksen. Under et plastdeksel. Føleren som sitter oppå boksen med noen slanger i seg er en cansiter ventil.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...