Gå til innhold

Hjelp til å få ut SMS/MMS fra Android (HTC Desire)


pax1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kona er i en litt kinkig situasjon.. hennes HTC Desire (som begynner å bli veldig gammel), rapporterer at den er full (selv om det er lagringsplass ledig). Ser ut som den begynner å bli litt ustabil og trenger nok en hard-reset..

 

Uansett, hun har mange SMS/MMS hun gjerne vil ta backup av slik at hun ikke mister noe, og her er problemet. Marketplace er ikke tilgjengelig.. under oppdatering til OS versjon 2.2 (hvis jeg husker riktig) for lenge siden gikk noe galt, og marketplace forsvant.. så det er ikke mulig (så langt jeg vet) å installere noen app'er som gjør dette (jeg har funnet apper på Google Play, som det vel heter nå, som gjør det vi ønsker, men klarer ikke installere uten marketplace). Marketplace app'en selv kan vel heller ikke installeres manuelt ?.

 

Så.. fins det noen desktop-verktøy som kan koble seg til telefonen og dra ut SMS/MMS fra telefonen så vi kan gjøre en hard reset og så dumpe dem inn igjen?

 

Takk for hjelpen :)

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten oppdatering:

 

Det gikk ikke å få inn Marketplace/Google Play, dessverre. Prøvde både nyeste versjon og eldre (for Android 2.2 OS), men begge krasjet under oppstart.

 

MEN.. dette pekte meg i retning av å lete etter andre .apk (som det vel heter), og jeg fant en SMS backup app som jeg fikk installert og dumpet alt ut til Gmail. Så da er det klart for å gjøre en hard reset og så forhåpentligvis oppdatere OS til 2.3 (som jeg forstår er den siste HTC Desire støtter), og så legge inn SMS-historie, apps osv..

 

Så takk for tips.. det hjalp meg i riktig retning.

 

For øvrig.. Google Play er virkelig borte.. ligger ikke i apps-liste heller.. og etter det jeg har sett etter å ha googlet litt var det visst andre som også opplevde dette under oppdatering til 2.2 (Froyo).

Lenke til kommentar

Android 2.3 for Desire ble bare utgitt som nedlasting for installasjon fra pc, og jeg er usikker på om HTC har patchet den i ettertid. Den vil også redusere plassen som er tilgjengelig for apps. 2.3 gir imidlertid etter sigende mulighet til å flytte mer av appene til minnekort, slik at det ikke nødvendigvis har så mye å si. I tillegg er noen av de forhåndsinstallerte appene tatt ut og må ev installeres manuelt (noe som i og for seg er bra, men tar av tilgjengelig app plass).

 

Hvis du virkelig vil resette 2.2 finnes det tilsvarende nedlasting for installasjon fra PC for den. Da vil alt som ligger på telefonen overskrides, også alt av partisjoner, systemdata osv. Kan være en fordel hvis det som ble lastet ned tidligere er korrupt.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...