Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Kjøpt meg ny PC, bygget, men vil ikke gi noe bilde.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har akkurat bygget en ny PC som jeg har kjøpt. Settet alt sammen igjen 2 ganger, men vil fremdeles ikke gi noe bilde.

 

Jeg kan overhode ikke skjønne hva som er problemet. Alt gir grønnelys og alt høres ut som om det kjører som det skal.

 

Specs:

a10-AMD f5800k CPU

Radeon HD 7770 Skjermkort

Asus F2a85-M LE Hovedkort

 

All hjelp tas imot med store armer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg får ikke opp noe som helst. Prøvd HDMI, DVI og VGA ut i fra både skjermkortet og Innebyggede. Jeg kommer meg ikke til BIOS eller noe som helst, får jeg får ikke noe bilde ut av maskinen i det heletatt, men det høres ut som om maskinen går "bak" hvis du skjønner.

 

Jeg skal prøve å ta ut 12v fra hovedkortet og inn igjen nå og prøve igjen

 

EDIT: ingen hell

Endret av MartinZach
Lenke til kommentar

Hadde samme problem, ca en uke siden. Vifta gikk for fullt men fikk ikke noe bilde. Det viste seg at skjermkortet var defekt.

 

Prøv ett annet skjermkort, får du bilde da er det garantert snakk om et defekt skjermkort.

 

Eller så kan du prøve det på en annen PC.

 

Får du noe beep kode når du starter maskinen?

Endret av toyce
Lenke til kommentar

Hadde samme problem, ca en uke siden. Vifta gikk for fullt men fikk ikke noe bilde. Det viste seg at skjermkortet var defekt.

 

Prøv ett annet skjermkort, får du bilde da er det garantert snakk om et defekt skjermkort.

 

Får du noe beep kode når du starter maskinen?

 

Jeg har prøvd UTEN skjermkortet i maskinen og med. Ingen av dem funker. Jeg har også prøvd det interne skjermkortet (det som er med hovedkort pluggen), men fungerer heller ikke.

 

Vifter og alt starter, ikke noe BIP når jeg starter opp.

 

Dog, et problem som har kommet nå er at viften på skjermkortet "stresser" høres det ut som. Virker som om den går av og på?

 

Når spør jeg kanskje veldig dumt, men du har kanskje plugget inn strømmen til skjermkortet?

 

Strømen er i :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...