Gå til innhold

Pikselfest i Lumia-land?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som svar på Amobils siste spørsmål ?

Det beste mobilkameraet på planeten ^-^ og det har jeg med 808'en (en kjempeoppgradering siden Nokia N8en)

 

Og -ja- forskjellen er kjempestor, har kjørt tester 808 mot alt ifra Gay(i)phones (sorry det var usaklig, vet at og mange straite jenter som liker denne mobillen ) til Samsung Galaxy S3

 

Kjøpte og ganske nylig Sony Xperia S'en ( kjempefornøyd ,liker definitivt alle mulighetene med Android) men sjøl om det 12 MP kameraet som kom med denne mobilen er sterkt, blir det ikke det samme utenom,

 

Bottomline, ser fram til å se skikkelige Pureview kameraer til Lumia serien og (men tilhører og den gjengen som håper Nokia kan gå litt mer i Samsung / HTC retning og ikke bare tilby et OS. Windows Phone er -bra- , WP8 en god oppgradering ,men fortsatt endel kjipe begrensninger som henger igjen fra WP7.

 

Det å ha et kjempekamera av typen en får til Nokia 808 er -bra- har vel tatt et par tusen blder så langt siden jeg fikk den telefonen (noen i HD 38 / 32 Mpx) de fleste i 8 Mpx Pureview mode.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og -ja- forskjellen er kjempestor, har kjørt tester 808 mot alt ifra Gay(i)phones (sorry det var usaklig, vet at og mange straite jenter som liker denne mobillen ) til Samsung Galaxy S3 ´

 

Og der hadde du ikke trengt å skrive mer, skal du sammenligne telefoner, hold deg saklig og objektiv :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virker som det er litt forvirring rundt Pureview navnet. Om jeg har skjønt det rett så er det bare et slags kvalitetsstempel fra Nokia sin side, som indikerer at det er et godt kamera. Altså ikke en betegnelse på en spesifikk teknologi, bildebrikke o.l.

 

Mener PureView er navnet på en teknologi, teknikk eller noe i den dur. Noen som vet med sikkerhet?

Lenke til kommentar

Forvirringen som noen oppfatter rundt dette har nok mye med å gjøre at Nokia byttet "fokus" underveis. Da de slapp 808 PureView var det bare den som hadde virkelig oppsiktsvekkende kamerateknologi, og PureView ble synonymt med monsterbrikken.

 

I etterkant av slippet sa Nokia flere ganger at de ønsket å bringe deler av den konkrete teknologien i 808 PureView med seg til Windows-baserte telefoner.

 

Da Lumia 920 ble sluppet var det imidlertid helt annen teknologi som likevel ble stemplet med PureView-navnet. Det er ikke noe mindre banebrytende med mekanisk stabilisert kamera i en mobiltelefon, men det er altså noe helt annerledes enn det som stod i 808 PureView.

 

Nokia sa altså aldri noe om radikalt annerledes PureView-teknologi i Lumia 920 da de spekulerte i en fremtidig Windows-telefon. For markedets del var det kun den éne modellen alt dreide seg om, og dermed var det også den konkrete brikken som "eide" navnet.

 

Dermed var det duket for en smule dissonans da Nokia plutselig begynte å bruke samme navn på noe helt annet.

 

Per i dag virker det som om planen er nettopp å bruke PureView som et "kvalitetsstempel" for gode kameratelefoner fra Nokia, uavhengig av hva slags teknologi som ligger under. Forvirringen blir nok betraktelig mindre når neste modell dukker opp :)

Lenke til kommentar

Det å ha et kjempekamera av typen en får til Nokia 808 er -bra- har vel tatt et par tusen blder så langt siden jeg fikk den telefonen (noen i HD 38 / 32 Mpx) de fleste i 8 Mpx Pureview mode.

 

Enig!

Ingenting kan måle seg med å ha ett meget bra kamera på mobilen, altid i lommen og lett tilgjengelig :)

Jeg har nok selv tatt 3-4000 bilder med min 808, er iallfall godt på vei til å fylle opp 64GB kortet som står i den nå...

Uansett, jeg bytter ikke ut 808`n med hva som helst, da må det komme en mobil som overgår det som 808 greier og det tror jeg ikke skjer med det første..... ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Håper dette blir en realitet, for da kjøper jeg denne fremfor lumia 920.. Litt mer stadfestet rykter her: http://www.unwiredview.com/2013/02/04/nokia-lumia-eos-with-41-mp-camera-sensor-confirmed-again-due-for-release-in-the-us-in-the-summer/

 

Tja, jeg kommer nok ikke til å bytte ut 808 om den kun er marginalt bedre på kamera, den bør være endel bedre isåfall...

 

Men må si det er imponerende om de greier å få WP til å håndtere ett tilsvarende kamera som 808 har..

Men tror den vil bli tung, Lumia 920 er jo sinnsykt tung allerede, en av grunnene til att 808 ikke er så tung er jo pga den er av polykarbonat...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...