Gå til innhold

Får ikke initalisere harddisk - i/u feil


Sky89

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en ny Seagate Barracuda 2 TB harddisk som jeg ikke får initialisert i datamaskinbehandling. Kan se disken i den nederste av de to listene som er der, men det står at den er 128 GB. Når jeg prøver å initilaisere den kommer det opp ei feilmelding hvor d står at "forespørselen ikke ble utført fordi en I/U-feil oppsto".

Er det andre måter å initialisere disken på, eller er disken ødelagt?

Finnes det noen programmer jeg kan/burde kjør diagnostikk i?

 

 

Har satt disken i samme strømkontakt og sata-kabel som det opprinnelig stod en 2 TB WD disk, så kablene fungerer. (Mener å huske jeg hadde problemer med å initialisere den også, men husker ikke helt)

 

Takk for eventuelle svar.

Endret av Sky89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det jeg også fryktet. Satte akkurat kablene tilbake til WD-disken, og den funger, så er ikke kabelen/HK det er noe galt med.

Kjenner også at alle de andre harddiskene vibrerer litt når maskinene starter, mens det ikke kan kjennes på Seagate-disken, men mulig det er fordi den ikke er initialisert?

 

Ved eventuelle ny disk: Når jeg skal initialisere en 2 TB harddisk så kan jeg bruke MBR siden det står at maksgrensen er 2 TB?

Lenke til kommentar

Var det jeg også fryktet. Satte akkurat kablene tilbake til WD-disken, og den funger, så er ikke kabelen/HK det er noe galt med.

Kjenner også at alle de andre harddiskene vibrerer litt når maskinene starter, mens det ikke kan kjennes på Seagate-disken, men mulig det er fordi den ikke er initialisert?

 

Ved eventuelle ny disk: Når jeg skal initialisere en 2 TB harddisk så kan jeg bruke MBR siden det står at maksgrensen er 2 TB?

 

Om du ikke skal boote fra disken på ett eldre system uten UEFI BIOS så anbefaler jeg bare å sprette rett på GPT med en gang.

Det vil gjøre jobben enklere om du vil migrere volumet til en ny og større disk i fremtiden siden alt av data må ut av disken (Partisjonene må fjernes.) før du kan konvertere.til GPT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...