Gå til innhold

Kommer meg ikke inn i Raid-menyen!


hajjal

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som tittelen viser, jeg kommer meg ikke rett og slett ikke inn i Raid-menyen.

 

Jeg har et Asus P8Z77-V PRO. Det står klart og tydelig at jeg skal trykke på "Ctrl" + "i" i håndboken som følger med. Dette fungerer da ikke, i tillegg til at jeg har prøvd mye frem og tilbake med alle innstillinger som kan påvirke hvorfor jeg ikke kommer meg inn, f.eks Ahci/Raid-mode, intel rapid storage technology på eller av, innstillinger for tastatur i boot, force bios og mer. Har googlet på dette i hele kveld, prøvd alle muligheter (ikke oppdatert Bios da lignende problem på andre forum, der det ikke dette noe utslag + har den nest nyeste versjon av bios som finnes til HK).

 

Har du flere forslag til hvorfor jeg ikke kommer meg inn i menyen? Alle forslag og råd blir tatt imot med glede! Begynner å bli litt oppgitt..

 

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Få tak i et PS2-tastatur og forsøk med dette.

 

Eller så er det en innstilling i bios som heter noe sånt som "usb legacy mode" (husker ikke hva de bruker å kalle det). Det betyr så vidt jeg husker at bios takler usb-tastatur ordentlig (i motsatt fall må man bruke ps2 tastatur for å kunne gjøre ting i bios).

Lenke til kommentar

Det kan av og til være helv.... vanskelig å komme inn i RAID menyen, Jeg har ofte sittet klar, så snart PC'en starter holder jeg nede Ctrl tasten, og når jeg ser RAID menyen, trykker jeg "i" som en gal. Har ofte vært for sen, og da er det bare å restarte spetakkelet enda en gang.

 

Det er kun en innstilling som påvirker den menyen, og det er at Intel Z77 er satt til RAID i Bios, noe annet hjelper ikke. Regner med at du har har fjernet den oppstartslogoen til Asus, noe av det første jeg gjør da jeg liker å se POST.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...