Gå til innhold

Brønnteknikk og gå TIP om igjen.


Jokkas

Anbefalte innlegg

Halla folkens, jeg går nå vg1 tip og har tenkt å søke meg inn på brønnteknikk denne våren. Det som gjør meg veldig urolig er at det er en veldig populær linje og snittet er vel litt svingende. Akkurat nå har jeg komt meg igjennom dette halvåret med 1 dag og 4 timer fravær, pga var en dag syk og har hatt kjøretimer. I tilleg til dette tror jeg at jeg vil havne på ca. 4,8-5,0 i snitt.

 

Har jeg relativt god sjangs til å komme inn hvis jeg fortsetter som dette neste halvår eller bør jeg gi enda bedre innsats? Lurer også på om hvis jeg ikke kommer inn om det er mulig å gå vg1 tip om igjen på samme skolen neste år hvis jeg ikke kommer inn, og hvordan ville det da blitt med karakterene fra dette året?

 

Takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil komme inn på VG2 - Brønnteknikk, så bør du sikre deg i alle fall 5.0 i snittkarakter. Du bør også unngå å få mer fravær.

 

Om du ikke kommer inn på brønnteknikk, så kan du velge å gå VG1 TIP om igjen. Akkurat hva som skjer med de gamle karakterene dine er jeg ikke sikker på, men jeg tipper at de beholdes / eventuelt erstattes hvis du får bedre karakterer neste gang du går TIP.

 

Altså hvis du får 4 i engelsk på TIP nå, og så går du TIP igjen neste år og får 5, så vil karakteren 5 beholdes.

 

Det kan også hende at du kan ta fritak fra de fagene som du ikke vil få bedre karakter i. Så hvis du bare vil forbedre engelsk og norsk karakterene for eksempel, så møter du bare opp på de dagene når dere har norsk eller engelsk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Jeg kom inn med 5,0 i snitt i fjor. Den i klassen min med lavest snitt hadde 4,85 tror jeg, Fravær har ingenting med om du kommer inn eller ikke. Det er KUN karaktersnittet som teller for å komme inn.

 

Mvh. snart borelærling

Hvilken skole går du på da? SOTS? :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,

 

Jeg gikk ut av VG2 Brønnteknikk i 2008. Da var det et snitt på 4.4 tror jeg. Etter den tid er linjen blitt mye mer kjent for folk flest. Om du har snitt på 5 så tror jeg du burde komme inn.

Snakket med læreren min fra Brønnteknikk sist uke. Da sa han snittet for i år var 4.9. Med 150 søkere på 15 plasser(Harstad).

 

Det noen sier at fravær ikke har noe å si er tull. Det er klart at om to elever stiller med like karakterer vil fraværet veie tungt på vektskålen.

 

Uansett ønsker jeg deg lykke til. Er definitivt en bra utdanning! Cash is king

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg gikk ut av VG2 Brønnteknikk i 2008. Da var det et snitt på 4.4 tror jeg. Etter den tid er linjen blitt mye mer kjent for folk flest. Om du har snitt på 5 så tror jeg du burde komme inn.

Snakket med læreren min fra Brønnteknikk sist uke. Da sa han snittet for i år var 4.9. Med 150 søkere på 15 plasser(Harstad).

 

Det noen sier at fravær ikke har noe å si er tull. Det er klart at om to elever stiller med like karakterer vil fraværet veie tungt på vektskålen.

 

Uansett ønsker jeg deg lykke til. Er definitivt en bra utdanning! Cash is king

 

Nei , om to elever sitter med samme karakterer vil det bli en tilfeldig elev som kommer inn.

Fravær har ingenting med det å gjøre.

Endret av martin1d
Lenke til kommentar

Fravær teller ingenting når du søker vg2 nei, da teller bare poengene du har fra karakterene dine. Har forresten funnet ut at på SOTS på brønnteknikk er det svimlende 332 søkere i år til 60 plasser. Nå er planen bare å stå på de siste månedene å komme seg inn på førsteinntaket. Hadde forresten 5 blank i snitt nå det første halvåret. :)

Lenke til kommentar

Fravær teller ingenting når du søker vg2 nei, da teller bare poengene du har fra karakterene dine. Har forresten funnet ut at på SOTS på brønnteknikk er det svimlende 332 søkere i år til 60 plasser. Nå er planen bare å stå på de siste månedene å komme seg inn på førsteinntaket. Hadde forresten 5 blank i snitt nå det første halvåret. :)

Hvordan fikk du vite dette ?

Lenke til kommentar

Kontaktlæreren har fått et ark hvor det sto hvor mange som hadde søkt på alle de forskjellige linjene i rogaland innen TIP. :)

Ah ok , jeg sendte en mail til inntakskontoret i hordaland og det var 231 søkere i år på bergen maritime.

I forhold til 241 søkere i 2012. (40 plasser)

Men antall søkere har egentlig ikke noe å si, det er jo antall søkere med bedre karakterer enn deg som teller ;)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...