Gå til innhold

Test: LG 55LM760


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er spesielt at dere får en plastfølelse av denne TVen kontra f.eks Samsung ES8005. Den leveres også med en plastfot med metall-look. Jeg synes det er helt riktig å trekke toppmodeller for slikt, men synes det bør gjøres konsekvent for alle merker. Når det gjelder at panelet er løst burde dere kanskje undersøke om det er et generelt problem, og ikke bare en feil på deres individ - det høres nemlig litt slik ut.

 

Bra dere har litt fokus på sortnivå, for det er en ganske viktig parameter. En ting er det absolutte sortnivået (hvor LG ikke er best på denne modellen, de høyere modellene i år er deg en del bedre pga bak-LED), en annen ting er uniformiteten i sortnivået, hvor min erfaring er at LG leverer svært bra.

 

Forøvrig burde skjermen fått pluss for høy lysstyrke og klart bedre innsynsvinkel enn konkurrentene dere sammenlikner med. Den er vel heller ikke blankere enn ES8005 eller HX855 med tanke på refleksjoner?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor leveres ikke tv apparatene ferdig kalibrerte fra leverandør? De trenger jo bare en måling så kan de sette verdiene som standard på alle tvene de produserer av den serien......

To årsaker. Alle paneler er forskjellige. De må kalibreres hver for seg, og helst uavhengig for hver pixel om mulig. De dyreste PC monitorene til Dell kommer med et ark som viser kalibrerings-verdier for skjermen, og jeg har til gode å se to som har samme resultat.

Hovedårsaken er nok kanskje at folk ikke vil ha en perfekt kalibrert skjerm. Skru opp fargemetning og kontrast, så ser skjermen bedre ut i butikken på veggen ved siden av konkurrenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes forøvrig plast og plast. Noen typer plast, slik som på eksempelvis Panasonic-skjermer, føles solid.

 

På dyre Samsung skjermer derimot, har jeg vært borti sprø billig plastikk som knaket og bøyde seg når skjermen ble løftet. Min LG PC-skjerm har også plast av denne typen. Man kan jo lure på om det er populært i Korea med billig-plast....

Lenke til kommentar

Hvorfor leveres ikke tv apparatene ferdig kalibrerte fra leverandør? De trenger jo bare en måling så kan de sette verdiene som standard på alle tvene de produserer av den serien......

 

Rommet påvirker i veldig stor grad sluttresultatet. I tillegg vil det være forskjeller på smak og behag (som man helst skal finne med en kalibrert skjerm som utgangspunkt..).

 

Den største utfordringen er kjøpsmønsteret til den ukritiske (og suverent største) kundegruppen som kjøper flesteparten av tvene. De vil ha det som skiller seg ut, og takket være inntoget av asiatiske produsenter ser en ny tv ut som den gjør.

 

(De la til litt blått i bildet for å få bildet til å skille seg ut og fremstå sterkere. Dette funket og derfor kastet produsentene fra Europa seg på også.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...