Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - Anew - Tokina 100/2.8 Macro


Anbefalte innlegg

Have you seen the droids I'm looking for?

DSC4254.jpg

 

Kjører pingle i et forsøk på å finne tilbake til fotogleden.

 

Edit:

Må vel ha med litt teknisk dilldall?

D700, iso 25600, f/5.6, 1/8 sek. håndholdt. B&W IR-simulation i Bibble 5

Endret av Anew
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til å bli en fest "on the Darth side" ispedd en dash høyiso. Dagens elektroniske girspaker er for så vidt romfartsteknologi nok. Her kan man egentlig ikke se noe særlig spor av støy. Mener å ha sett mer enn nok av den slags på min egen D700 på slike ISO-settinger.

 

Uansett moro at du er i farta igjen.

Lenke til kommentar

Darth skal nok få bli med litt rundt omkring i ukene som kommer ja. Jeg må ha et tema å spinne rundt. Moro å være i gang med å koke ihop bilde-idéer igjen. :)

 

Dagens bilde har riktignok fått en runde Noise Ninja, men i mitt hode er støyen på D700 ved 1600 stort sett neglisjerbar - annet enn på mørke motiver med myke overganger, som her.

Lenke til kommentar

Ble plutselig inspirert til et par dårlig ordspill-bilder. :D

Groovy! Dårlige ordspill fra deg og k.n.b. rettferdiggjør jo alene oktoberfestdeltagelse. :)

 

Det blir ikke noen oppdatering før lørdag, siden jeg er en rask tur i Danmark, men Darth er med meg i lomma for å lete etter androider... og det er mulig det blir en tur i Legobutikken på Kastrup.

Lenke til kommentar

I de nesten 2 årene fotoaktiviteten har ligget nede, har jeg klart å rote bort quick release-platen min, så stativ er det smått med. Fredag måtte jeg legge kameraet på det regnvåte rekkverket til balkongen på hotellrommet mitt i København:

 

Droids? Anyone?

DSC4268.jpg

iso 400, 30 sek, f/16

 

Fredag var en hektisk dag (og veldig interessant for de som bryr seg om formell verifikasjon av kryptografiske protokoller...), men Darth fikk lett litt på Københavns IT-universitet.

 

Hello? I'm looking for these droids...

DSC4279.jpg

iso 3200, 1/80 sek, f/7.1

 

Var litt usikker på motivvalget her... outtake i spoiler:

 

 

Here droidy droidy droidy!

DSC4271.jpg

 

 

Endret av Anew
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, er med Jann på den. Sikkert et lite aftenstivoli på Tatooine. Men jeg lurer på om jeg ikke hadde enda mer sansen for det siste bildet. Bygget virker noe helt enormt, og Darth er jo ingen pusling. En form for skalaøvelse?

 

Edit: misset spoileren, tøff silhuett. Men jeg holder allikevel en knapp på hovedvalget.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...