Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - Trondster - Canon 24L II


Anbefalte innlegg

Bruker: Trondster

 

Utfordring: Canon 24mm L II

 

Deltagernivå: Entusiast

 

Kameraer: 5DmkII

 

Tilleggsutfordring: Subtilt, om mulig. :fun: Skal også for det meste kjøre ucroppet.

 

 

Har fått meg fast vidvinkel, og så skal den brukes! Den kom ikke tidsnok til forrige oktoberfest, men jeg hadde laang tid i forveien bestemt meg for at den i alle fall skulle være med i år. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Starter ganske forsiktig - det var avskjedsmiddag og en seriøst god kake. Barna gledet seg stort, og endte opp med kake over hele ansiktet. Og hendene. Og ermene. Og genserne ellers. Og på stolen. Og ..

 

Og for oss voksne (i alle fall for meg) var det ikke mye plass etter god roastbiff-middag, og det endte*) som det måtte.

 

 

1. Oktober - Forventning

post-71211-0-62863100-1349205643_thumb.jpg

ISO 3200, f/3.5, 1/25s

 

 

 

 

Mao - med forspisning. Som de sier i Piraya-klubben: Urk, urk, urk... :dribble: :!: :whistle::blink:

 

Lenke til kommentar

Dagens er et gjengangermotiv - det ruvende Svanemølleverket. Forestiller meg at det dypt der inne finnes gjemt en steampunk-kjemperobot, fra tidlig industrialder..

 

 

2. Oktober - Svanemølleverket I

post-71211-0-18623600-1349206029_thumb.jpg

ISO 100, f/8, 1/160s

 

 

Hentet opp et trinn i etterbehandlingen - skulle nok skutt mer mot høyre.. :whistle:

Lenke til kommentar

Hvis den kaken er like stor som den ser ut, så hadde det vel vært å anbefale en tur i vomatoriet før start. Glinsende innbydende.

 

Mener å ha sett Svanemølla før ja. Rimelig monumentalt bygg, så jeg forstår godt at du ikke kommer utenom. Det er biler over alt her, så jeg tror det ville blitt vanskelig å unngå å få med noen. Med mindre man gikk skikkelig nært da.

Lenke til kommentar

Men - vomitorium tror jeg heller passer i Svanemølleverket - hvis de har en innvendig stadion eller lignende. ;)

 

Tror nok det blir et par nærbilder av Verket i løpet av festen - det er et flott byggverk. Tenkte også på å gå nærmere, men jeg konkluderte med at jeg a) likte det åpne rommet på venstresiden og b) begynte å få veldig dårlig tid til legetimen... :)

 

Og - kaka var i den grad "death by chocolate"..

Lenke til kommentar

Svanemølleverket? Det ligger på Svanemøllen, vel! :D

 

Neida (eller egentlig "joda") - det er et lite stykke rett nord for der fergen legger til ved Nordhavn. :)

 

 

Her utsikt ved sjøen - litt krøkkete å unngå reflekser i vinduet, men jeg fikk dekket over det verste fra rutete skjorte og lys i rommet. Litt hudfargestikk nederst på bildet hvis du vet hva man skal se etter, fra hånda som skjermer for de verste refleksene. Glad jeg skyter i Raw - var et tydelig fargestikk fra fasadeglasset..

 

 

3. Oktober - Marina

post-71211-0-65732800-1349294066_thumb.jpg

ISO 100, f/13, 1/40s

 

 

Og - takk for hyggelige kommentarer! :)

 

 

Outtake:

 

 

post-71211-0-39186900-1349294057_thumb.jpg

ISO 100, f/8, 1/160s

 

 

 

 

 

Og - som i alle bildene i månedstråden - prøver jeg å gjøre det subtilt, selv om det er der - minst én av delene. :)

 

Lenke til kommentar

Kan'ke se noen reflekser jeg, du må ha dekket godt for. Selv ga jeg blaffen i reflekser i (mitt) dagens bilde, hadde ikke klart å unngå det uansett. Dominerende diagonaler i alle fall.

 

Det der med subtilt lurer jeg litt på, hva betyr "selv om det er der - minst én av delene" tro, og hvor mange "deler" dreier det seg om? Min foreløpige teori er at det har noe med svaner å gjøre. Det er to stk i dagens bilde, og Svanemølleverket i går. Litt vanskeligere å finne på første bilde, men kanskje det er i mønsteret på duken?

Lenke til kommentar

Hehe - vil si Jann. er mer inne på noe enn k.n.b, men så liker jeg også til tider å være kryptisk*), da.. :whistle:

 

Så denne lekkerbiskenen utenfor jobben - tror jeg ellers heller hadde tatt fram en tele og fått linjene og kurvene på avstand, men fikk en idé, og da ble det litt "bare fordi". :)

 

4. Oktober - (Persille og) Panser

post-71211-0-68379200-1349374164_thumb.jpg

ISO 100, f/3.5, 1/320s

 

Ganske så subtil denne power bulgen i panseret, men den er der - og den tenkte jeg at jeg skulle følge. Også noe med teksturen av regn på panser - her er det da også en hel del areal å ta av. Litt unaturlig perspektiv med kort fokusavstand - man er ikke ofte så tett på en DB9. Vel - i alle fall ikke jeg.. :)

 

 

*)

Forresten - stryk "til tider". ;)

..Dette var derimot ikke kryptisk, men bare dårlig humor. ;)

 

 

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...