Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, for noen uker siden fikk jeg skole-pc'en, på min pc så har jeg ikke en gang tillatelse til å installere oppdateringer til firefox, alle andre kan. jeg kunne ikke en gang installere et program vi fikk av læreren, er det bare sløv it-avdeling på skolen, eller er det noe feil med sowftware/hardware i min? og er det et program som kan finne fram passord/brukernavn til en admin-bruker som logget seg på min pc for å installere programmet? jeg MÅ installere dropbox for noen skoleoppgaver og min stasjonære pc har en nedetid til jeg får skaffet meg et hovedkort.

 

eller er det noen måte å "lure" dataen til å la meg installere oppdateringer osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke har noen mulighet til å få IT avdelingen til å fikse dette for deg så har du 2 alternativ.

 

Alternativ 1 vil du få trøbbel med IT avdelingen, men du sletter rett og slett admin passordet på den lokale brukeren og tar over maskinen, men dette kan gi deg problemer så tenk deg nøye om før du googler etter denne løsningen og setter til verks.

 

Alternativ 2 vil derimot ikke være noe stort problem og vil la deg begynne å jobbe med en gang om det er skriving du skal gjøre.

dra til www.ubuntu.com og last ned og brenn platen og boot i vei, deretter er det bare å begynne å jobbe, men husk at straks du kutter strømmen så forsvinner det du har jobbet med, men her blir det ingen spor på maskinen og du slipper en diskusjon med IT avdelingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...