Gå til innhold

Ny Lenovo-finner ikke mitt eget nettverk...


Borger___

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja nei funka dårlig å prøve å legge til "manuelt". Som sagt, har aldri hatt noen problemer å finne nettverket på de andre maskinene, kun på denne. Å det tilfeldige er jo at Lenovoen er helt ny. Det må jo være noe vedr. innstillingene på Lenovoen, et eller annet som "ikke er aktivert" når man tar maskinen i bruk?...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sjekk om inSSIDer ser nettverket det er snakk om:

http://www.metageek....ducts/inssider/

Men jeg må vel gjøre dette fra Lenovoen, hvis det skal være relevant må jeg ikke? (Og den kommer jeg meg ikke på nett med som sagt..) Prøvde forøvrig å laste ned via linken til min mac, for å overføre til usb penn, men skjedde ikke noe etter jeg trykte på "Save file".. :/
Lenke til kommentar

Kan det være at huseier har aktivert MAC-filtrering? Ta en prat med huseier, og si at du har fått deg en ny maskin som du ikke får på nett :)

Det er lenovoen som jeg sliter med, Macen samt andre pc enheter er på nett. Huseier er ikke kyndig på dette, har derfor kontaktet D-Link support, får se hva de sier..
Lenke til kommentar

Poenget er at dersom huseier har aktivert MAC-filtrering(en funksjon i routeren, ikke Mac, datamaskinen fra Apple) så vil nye enheter ikke kunne koble seg på uten at MAC-adressen er lagt til i routeren og godkjent. Derfor skulle du prate med huseier.

Ok skjønner, men huseier har ikke mer peiling på dette enn jeg selv har, derfor jeg tar det her på forumet.

 

Men det har jo ikke vært lagt til noe MAC tidligere, ialfall ikke mine enheter, og alle er på nett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...