Gå til innhold

Passer de her sammen? (7k's PC)


Anbefalte innlegg

Hei alla sammen!

 

Skal bygge min første PC for ~7000kr, men siden det er første gangen så er jeg redd for kjøpe komponenter som ikke passer sammen. Jeg skal også ha en HDD på 500GB.

Alt dette for battlefield 3 :)

 

Spørsmål som jeg lurer på:

1. Passer de sammen?

2. Mangler jeg noe? (ekstra vifte, kjølepasta...)

3. Burde jeg evt bytte ut noe?

4. Er det mye for pengene?

 

Fint om noen kunne hjelpe her :D

post-273028-0-28724600-1347784898_thumb.png

Endret av Onur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3570k er generelt sett en bedre prosessor enn 2500k. Krever mindre strøm (og produserer derfor mindre varme) og yter generelt sett bedre. Men den koster også mer, og 2500k blir ikke flaskehalsen i det systemet der, i hvert fall ikke hvis du overklokker den litt.

 

Intel 330 serien og Samsung 830 er veldig bra begge to, men har personlig bedre erfaring med Samsung.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo bytte ut samsungen med denne kanskje

 

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

 

Det var det jeg tenkte først siden den er billigere, men hva er egentlig forskjellen enn at den andre er 8GB mer?

Begge er solide SSDer. Men Samsungen har eit bedre rykte på seg for å være meir stabil. Så det sikreste valget er Samsung.

 

Har sjølv 2500k og er storfornøyd! Mykje for pengene!

 

Er dog skeptisk til strømforsyningen. Har ikkje hørt om dette merket, og leser i brukeranmeldelsene at det er litt korte ledninger. Det beste kjøpet i denne prisklassen vil nok være denne: http://www.dustinhome.no/product/5010645347/corsair-hx650-modular-gold-650w/#intcmp=searchProvider_dacsa . Da får du kvalitet for pengene! Strømforsyningen er noko som mange slurver med og kjøper det billigste av. Det kan straffe seg siden strømforsyningen er ein viktig komponent og det lønner seg å bruke eit par hundrelapper ekstra på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HX 650 er bedre, rett og slett, men ingen vil ha noen problemer med den maskinen der. Problemet er at det fort blir litt lite strøm når du etter hvert oppgraderer PC-en. CFX og OC 2500k drar en del strøm :) Det er ikke strømforsyningen du bør prøve å spare penger på om du har et stramt budsjett. Har du en god strømforsyning, så kan den holde et tiår, og det vil du spare både tid og penger på i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...