Gå til innhold

Razer oppdaterer Blade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg venter heller på DELLs oppgradering av XPS 15. Den nyeste modellen koster 200$ mindre enn Razer Blade. Den har GT 640M mot Blades GTX 660M, men til gjengjeld har den firekjerners prosessor (Blade har to), 512GB SSD, Blu-ray og 8GB mer minne. Bare GPU-en oppgraderes gruser den Blade på alle områder!

 

Den ser bra ut også:

349776-dell-xps-15.jpg?thumb=y

Lenke til kommentar

Jeg venter heller på DELLs oppgradering av XPS 15. Den nyeste modellen koster 200$ mindre enn Razer Blade. Den har GT 640M mot Blades GTX 660M, men til gjengjeld har den firekjerners prosessor (Blade har to), 512GB SSD, Blu-ray og 8GB mer minne. Bare GPU-en oppgraderes gruser den Blade på alle områder!

 

Den ser bra ut også:

349776-dell-xps-15.jpg?thumb=y

 

Dette står hos Anandtech: They’ve seriously upped the performance quotient, with a quad-core IVB quad. Så antar da at de har en fire kjerners prosessor i den. Skjermen til denne skal også være ganske god. Men den koster fortsatt alt for mye.

Lenke til kommentar

Håper for kjøpernes skyld at det stemmer. Razer har ikke oppgitt hva slags type i7-prosessor det er snakk om enda.

 

Skjermen er ikke så fantastisk som mange skal ha det til. Bedre enn de fleste TN-paneler, men det stopper der:

 

"Arguably the most important part of a laptop is the screen, because that's what you're going to be staring at all day, and the Razer Blade's 17-inch, 1080p screen isn't quite what we expect for a laptop in the $2,000+ price range. It's not a horrible panel by any means — it can show color gradients without banding, for instance, and it doesn't have any trouble distinguishing red from orange or magenta from orange or violet from blue — but viewing angles aren't great, and even when you're looking at the screen straight-on it feels like parts of the image are a little bit washed out. The LED backlight is easily adjustable in 10 percent increments, but your choices are pretty much bright and slightly overblown or slightly dim and dull. On an extremely positive note, it's a matte display, so you won't suffer much from glare when playing in a well-lit room, and the panel feels pretty responsive, which is particularly important for competitive gaming. It's not bad at all, but if you care about displays, you might be a little disappointed".

- The Verge

Lenke til kommentar

Håper for kjøpernes skyld at det stemmer. Razer har ikke oppgitt hva slags type i7-prosessor det er snakk om enda.

 

Skjermen er ikke så fantastisk som mange skal ha det til. Bedre enn de fleste TN-paneler, men det stopper der:

 

"Arguably the most important part of a laptop is the screen, because that's what you're going to be staring at all day, and the Razer Blade's 17-inch, 1080p screen isn't quite what we expect for a laptop in the $2,000+ price range. It's not a horrible panel by any means — it can show color gradients without banding, for instance, and it doesn't have any trouble distinguishing red from orange or magenta from orange or violet from blue — but viewing angles aren't great, and even when you're looking at the screen straight-on it feels like parts of the image are a little bit washed out. The LED backlight is easily adjustable in 10 percent increments, but your choices are pretty much bright and slightly overblown or slightly dim and dull. On an extremely positive note, it's a matte display, so you won't suffer much from glare when playing in a well-lit room, and the panel feels pretty responsive, which is particularly important for competitive gaming. It's not bad at all, but if you care about displays, you might be a little disappointed".

- The Verge

 

Sa jo ganske god da, og i tillegg er The Verge vanligvis negative i hva jeg har lest fra dem.

 

Her er det Anantech har å si: The matte display is beautiful. Razer specced the Blade with an AU Optronics B173HW01 V.5, one of the higher-end 17.3” display panels found in gaming notebooks today. The contrast ratio is pretty stellar at 806:1, trailing only the ASUS G74SX, and the maximum brightness of 250nits is decent. The color gamut is also excellent, exceeding the sRGB color space at 84.6% of the AdobeRGB 1998 color space. The one issue we found in our testing was the color accuracy, which was slightly poorer than average.

Lenke til kommentar

Jeg venter heller på DELLs oppgradering av XPS 15. Den nyeste modellen koster 200$ mindre enn Razer Blade. Den har GT 640M mot Blades GTX 660M, men til gjengjeld har den firekjerners prosessor (Blade har to), 512GB SSD, Blu-ray og 8GB mer minne. Bare GPU-en oppgraderes gruser den Blade på alle områder!Den ser bra ut også:349776-dell-xps-15.jpg?thumb=y

 

Sett bort ifra tykkelsen, stilen, utførelsen, større skjerm og det faktum at Razer er nyskapende og har tidenes beste pekeplate + knapper (switchblade teknologien). Og dermed står igjen med nesten bare prisen, så er XPS bedre

 

Edit: skriveleif

Endret av Qweel
Lenke til kommentar

Jeg venter heller på DELLs oppgradering av XPS 15. Den nyeste modellen koster 200$ mindre enn Razer Blade. Den har GT 640M mot Blades GTX 660M, men til gjengjeld har den firekjerners prosessor (Blade har to), 512GB SSD, Blu-ray og 8GB mer minne. Bare GPU-en oppgraderes gruser den Blade på alle områder!Den ser bra ut også:349776-dell-xps-15.jpg?thumb=y

 

Gt 640M er jo et en kraftfull gpu :p heh

 

Nye razer blade bruker en ikke lansert ivy bridge cpu, den er selvfølgelig quad core.

 

Den ble testet opp mot nyeste alienware m17x og hadde samme/bedre ytelse. Men nå veier jo m17x like mye som et lite fjell, og er ufattelig stygg

 

Ville aldri i verden kjøpt Dell over den razer bladen, hvis du vil ha en spill bærbar

Lenke til kommentar

650m er IKKE "nesten like god" som 660m. de hjar omtrent 30% forskjell.. så nei jeg ville aldri kjøpt det rælet som heter macbookpro

 

Skjerp deg...

 

Det kommer virkelig an på hvilket GT 650M man setter opp mot GTX 660M. De er praktisk talt samme skjermkort, bare forskjellige klokkehastigheter. Men GT 650M finnes også i en versjon som har DDR3 minne, noe som gjør det vesentlig tregere enn GT 650M GDDR5 og GTX 660M.

 

Selv om jeg ikke er noe fan av Apple må jeg nesten si at MBP 15" Retina er et bedre kjøp enn Razer Blade.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.geforce.com/hardware/notebook-gpus/geforce-gtx-660m/performance

 

yter ikke 30% men 15% bedre. fortsatt vesentlig bedre. og er som regel forskjellen mellom low og medium setting og til tider high settings på spill. så uansett ville jeg aldri kjøpt en MBP iogmed at den er 15", ser stygg ut(liker ikke apples "less is more" stil og farger) og at du mister all garanti hvis du ikke kjører windows gjennom bootcamp som gjør at du må ha mountain lion eller noe annet søppel på den. sorry men mac'er er crap, de har ræva garanti og apple følger ikke reklamasjonsretten din som du har ifølge kjøpsloven i norge.

 

jeg vil aldri støtte et firma som aktivt misbruker loverket fordi de kan slippe unna med det. i tilegg til at apple startet fordummingen av ting. og du glemmer en VESENTLIG ting. du kan ikke bytte en hardisk en gang på MBP. du kan selvfølgelig kjøpe en stor ssd på applestore men da koster en 512 gig disk 10000 mens en du kjøper selv kostere 4 tusen og er raskere og mer stabil. bra greier det der. overprisa hundedrit som kun selger på grunn av merket.(og skjermen er noe vås iogmed at hverken 650m eller 660m faktisk klarer å utnytte det i noen stor grad)

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg fint lite hva Nvidia sine tall er, GT 650M kommer i forskjellige versjoner. Kortet i MBP Retina har blitt klokket litt opp og har GDDR5 minne, noe som gjør det praktisk talt likt GTX 660M.Greit at du ikke vil ha en 15", det går på personlige preferanser, jeg liker 14" og du hører ikke meg syte. Også går operativsystemet på personlige preferanser... Greit det med garantier og alt det er et problem, men Razer Blade selges ikke i norge engang (etter hva jeg forstår av de første postene).

 

Det med fordumming av ting, det er kanskje ikke noe du liker, men de generalle folkemassene liker å ha ting enkelt og greit... Nei MBPR kan ikke bytte SSD, men Razer Blade har bare SSD Cache, og den er i tillegg dyrere. Skjermen på MBPR er kjempegod, men alt du tenker på er vel spill, så da jeg jo bedre skjermoppløsning et minus -.- Du vet også det at Apple sine SSDer egentlig er modifiserte Samsung 830, så du kan ikke akkurat klage på stabiliteten...

 

Som sagt er jeg ingen fan av Apple, og jeg pleier å unngå å kjøpe produktene deres. Men "fanboyisme" er noe enda værre, det å hate et fantastisk produkt bare pga du ikke liker de som lager det er ren idioti i mine øyne.

Endret av Olestokk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har vel fremdeles ikke puttet inn noe annet enn et middels greit grafikkort. "Verdens første virkelige gaming pc" er fremdeles en tittel de må jobbe hardere for. Spytt inn en 675M eller en 580M blir saken en annen, men da snakker vi også en helt annen prisklasse.

 

Det er synd, for jeg absolutt elsker designet på den, men vil heller gå for en maskin som kan tilby meg mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...