Gå til innhold

Nå blir grønnsaksposen intelligent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
– Printet elektronikk er svært billig å produsere. Og når kundene vet at maten er trygg og ikke trenger å kastes, vil de trolig uansett være villig til å betale litt ekstra for den sikkerheten, sier hun.

Jeg tror først og fremst distributører og butikker vil være villige til å betale for teknologien siden den kan gi lavere svinn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pleide å kjøre vogntog for en tid tilbake og enkelte gang containere med frukt og grønnsaker. Under leveranse til distribusjonslagere var det ganske hårreisende å se at frukt- og grøntansvarlige sjekket temp. og tilstand i den øverste kassen på en palle for så å kaste hele pallen om den ene kassen hadde et par grader for høy temp. Forhåpentligvis er ikke dette praksis hos alle, men man kan jo håpe at denne type nye merkinger kan bidra til langt mindre svinn som påpekt over her.

Lenke til kommentar

Pleide å kjøre vogntog for en tid tilbake og enkelte gang containere med frukt og grønnsaker. Under leveranse til distribusjonslagere var det ganske hårreisende å se at frukt- og grøntansvarlige sjekket temp. og tilstand i den øverste kassen på en palle for så å kaste hele pallen om den ene kassen hadde et par grader for høy temp. Forhåpentligvis er ikke dette praksis hos alle, men man kan jo håpe at denne type nye merkinger kan bidra til langt mindre svinn som påpekt over her.

Nå er jo ikke holdbarhetsdato noe problem for de fleste grønsaker, du ser at de er dårlige.

Mye viktigere for kjøtt, fisk og egg der det er vanskeligere å se og det kan være farlig å spise for gammel mat.

Lenke til kommentar

Dette er jo en fin ting, men jeg ser ikke den enorme verdien for privatpersoner. Hvis man bruker nesen er maten god til å selv si fra om når det bør kastes og ikke. Det meste av best

før-mat holder seg jo godt over datoen.

 

Hvem kaster egentlig "best før-dato-mat" bare fordi det har gått ut på dato? Mye av det kan jo ligge i årevis over dato.

 

Hvis dette også skal brukes på "siste forbruksdag" ser jeg mer verdi i det for min egen del i alle fall.

 

Butikkene kommer nok til å motta denne teknologien med åpne armer. Det er jo stadig oppe i media hvor mye brukbar mat butikkene er nødt til å kaste.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Pleide å kjøre vogntog for en tid tilbake og enkelte gang containere med frukt og grønnsaker. Under leveranse til distribusjonslagere var det ganske hårreisende å se at frukt- og grøntansvarlige sjekket temp. og tilstand i den øverste kassen på en palle for så å kaste hele pallen om den ene kassen hadde et par grader for høy temp. Forhåpentligvis er ikke dette praksis hos alle, men man kan jo håpe at denne type nye merkinger kan bidra til langt mindre svinn som påpekt over her.

Nå er jo ikke holdbarhetsdato noe problem for de fleste grønsaker, du ser at de er dårlige.

Mye viktigere for kjøtt, fisk og egg der det er vanskeligere å se og det kan være farlig å spise for gammel mat.

 

Datoen er kanskje ikke viktig, men det å kunne vite hvilke temp. de har hatt under transport og det å kunne få dette på hver enkelt kasse, er særdeles nyttig med tanke på innlegget mitt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...