Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Bilkjøp med en twist, vanskelig situasjon.


Anbefalte innlegg

Hei, det har seg sånn at jeg skal kjøpe meg en bil i morgen. Jeg har sett bilen og skulle egentlig kjøpe den på for noen dager siden men selger måtte vente til Fredag grunnet anskaffelse av ny bil. Jeg fikk med meg salgskontrakt og salgsmelding hjem slik at min mor kunne signere alt siden den skal stå på henne grunnet veldig dyr forsikring ellers.

 

Min mor og far dro så på ferie og hun hadde glemt å skrive under papirene... Hun er ikke hjemme før Tirsdag. Og han jeg skal kjøpe bilen av selger den veldig rimelig til meg siden han vil ha bilen avgårde. Problemet er at jeg er usikker på om han vil godta og utsette bilsalget til tirsdag. Jeg vet at bilen kan bli solgt fort siden den er ettertraktet spesielt til denne prisen.

 

Er det noen måter jeg kan overta bilen på i morgen siden jeg vil ha bilen når jeg betaler pengene?

 

Har vurdert å skrive den opp på meg og levere salgsmelding på meg også omregistrere den igjen på tirsdag?

Hvordan vil dette fungere rent juridisk vil den bli avskiltet i mellomtiden?

Hvordan er det med forsikring på bruktbil? Har lest denne gjelder i 14 dager på forgies eier, i så fall kan jeg jo bare kjøre bilen til tirsdagen på hans forsikring så omregistrere den igjen på min mor også forsikre den?

 

 

Er det noen andre løsninger på dette problemet?

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det går noen dager spiller ingen rolle. Den første bilen min kjøpte jeg på en fredag. Jeg forsikret den mandagen etter, så det går helt fint, men her var det selger som tok seg av omregistreringen, så jeg vet ikke når han fikk levert den inn. Ellers kan du registrere den i ditt navn, og omregistrere den i neste uke. Tror ikke du trenger å betale dobbel omregistreringsavgift siden det da er så kort intervall mellom omregistreringene :)

Lenke til kommentar

Jeg har forsikret bilene mine etter kjøp (bortsett fra én av dem, han insisterte på at jeg opprettet forsikring før overlevering av bilen). Så et krav er det ikke :) Men hvis forrige eier sier opp forsikringen sin rett etter salget, og du ikke forsikrer bilen før tirsdag, har du et sinnsykt problem hvis du krasjer i mellomtiden, eller blir stoppet av politiet, så det er strengt tatt ikke å anbefale.

Lenke til kommentar

Skal selvfølgelig la bilen stå i ro til tirsdag etter at jeg har kjørt den hjem. Men verken han eller jeg kan havne i "trøbbel" vist jeg ikke skaffer forsikring før Tirsdag?

 

 

 

Nei, det skulle ikke være noe problem.

Endret av Hooray
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...