Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Myggnetting til vindu, hvor skaffer jeg?


Anbefalte innlegg

Hei.

Har i dag noe som likner på denne her:

http://www.jula.no/selvklebende-myggnetting-349005

 

Problemet er at det er svært upraktisk da jeg må åpne opp klisteret på siden hver gang jeg skal åpne eller lukke vinduet.

 

Målet re å holde alle dyr og mygg/fluer og annet iriterende dritt unna.

 

Noen som vet hvor jeg finner noe som fungerer bra?

 

Jeg vet ikke mo det eksisterer, men noe med glidelås på midten hadde jo vært genialt.

 

F.eks:

post-74970-0-74693400-1343163164_thumb.png

 

 

Noen som vet hvor jeg kan skaffe en god løsning som fakturak fungerer greit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du en rullegardin-løsning som ser ut til å fungere uendelig mye bedre enn borrelås-løsningen når den skal kunne åpnes og lukkes enkelt -men den koster flesk...

 

Har dessverre ikke sett akkurat myggnett med glidelås, men prinsippet er absolutt kjent.. Men denne fra Clas Ohlson vil jo bli helt lufttett, og da blir jo selve poenget med å åpne vinduet borte.

 

Skal det være både billig og enkelt i bruk er nok en spesialtilpasset myggnett-ramme i treverk, gjerne hengslet til vinduskarmen, det enkleste.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Myggsesongen nærmer seg slutten, og noen bedre løsninger enn de som er foreslått (borrelås, rullegardin til bare 800kr(!) eller snekre en ramme etter mål med myggnetting) finnes sannsynligvis ikke.

 

Om du vil ha med glidelås, må du sannsynligvis sy selv, eller spørre pent hos noen som har og kan bruke symaskin, eller betale mer enn 800 hos proff skredder.

 

EDIT: Fant et alternativ til: Myggnett for å henge fra taket og rundt senga. Bør også kunne henges rundt godstol + TV, PC. :grin2:

Endret av Svinks
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei,

 

Har prøvd forskjellige løsninger på denne problemstillingen. Jeg har rullegardin fra Clas Ohlson som fungerer greit mot store insekter, men har du problemer med knott kan nettingen ha for store masker. man bør montere en list eller lignende nederst siden "børstene" ikke blir helt tett mot karmen. Dette kan igjen gi noen utfordringer med renhold dersom listen fastmonteres. Om du ikke i tillegg bruker insektsmidler kan det være at insekter kryper mellom vinduskarmen og nettingen og kommer seg inn når du trekker opp gardinen for å lukke vinduet.

 

Det er enklere å finne løsning for skyvevinduer enn "svingvinduer"

 

Har også prøvd ulike løsninger ift ventilasjon siden netting i frisklufts-/grunnmursventiler ikke har fine nok masker. På sikt kommer jeg nok til å bytte ut mobil aircondition med varmepumpe.

 

Problemet med montering av slange for utluft på slike ventiler er at for fine masker hindrer luftstrømmen.

Det finnes ikke mange gode løsninger for hurtigkobling, Spesielt for 5" slangedimensjon fra Flexit eller andre produsenter av ventilasjonsløsninger. Man er derfor tvunget til å være litt kreativ/fingernem selv, eller bruke en del penger på profesjonell installasjon.

 

Løsningen jeg foreløpig bruker for ventiler uten påkoblet aircondition - som også kan brukes for vindu - er å kjøpe mygg/loppelaken og bruke dette med borrelås fremfor nettingen som leveres i pakken fra f.eks.Clas Ohlson. Jeg kjøpte mitt hos handysize.no som også har en del andre produkter rettet mot mygg og andre insekter.

 

Av kjemiske produkter kan jeg anbefale Permetrin fra Bayer Garden til bekjempelse av edderkopper, tusselus mv. Fåes blant annet hos Byggmakker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...