Gå til innhold

Markedet holder pusten for WP8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke kjøpt en WP nå i det hele tatt. Hvilken garanti har vi for at man kan oppgradere fra WP8 til WP9 når den engang kommer ?

 

http://www.neowin.net/news/windows-phone-8-updates-to-be-ota-18-month-support-guaranteed.

 

Om oppdateringen heter 9 eller 8,5 har egentlig ingenting å si, det er innholdet som teller. Alle Windows Phone 7 modeller ble forøvrig oppdatert til 7,5 og mot slutten av året får alle disse også 7,8.

Lenke til kommentar

Jeg hadde heller kjøpt WP7.5 enn Android any day, men ja. Jeg blir nok å vente å se hva produsentene bringer av WP8 telefoner. Har en mistanke om at Cupertino kommer til å skuffe meg i september til tross for å hatt Apple telefoner siden 2008.

 

Macen derimot, den byttes ikke ut.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kjøpt en WP nå i det hele tatt. Hvilken garanti har vi for at man kan oppgradere fra WP8 til WP9 når den engang kommer ?

 

Nå oppdateres Windows Phone telefoner hyppigere enn Android. Har man android 4, får man kanskje 4.1 om man er så heldig at telefonen lever lenge nok til oppdateringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nokia skyter seg selv i leggen. Ingen overraskelser her. Hvem gidder å kjøpe en Lumia nå? Tåpelig.

 

Ja man kan lure.... De få som hadde tenkt å kjøpe Lumia er vell nå omtrent borte, hehe :tease:

 

Jeg har en Lumia 900, en super telefon som fungerer utmerket. Flott design og bra byggekvalitet også.

 

Endringen som kommer nå er en fordel i det lange løp, og ulempen er minimal for de/vi som har en Lumia eller en annen WP7.x i dag. Mobilen får en oppdatering som i stor grad tilsvarer WP8 funksjonsmessig. Når iPhone får ny oppdatering med samme nummer er det ingen garanti for at alle funksjoner fungerer der heller. På Android er det lotto om du får en oppdatering i det hele tatt.

 

Så hvorfor er dette så mye værre på WP?

 

Den største potensielle ulempen er applikasjoner, da applikasjoner skrevet utelukkende for WP8 ikke fungerer på 7.x.

Men, hvor stort problem er dette egentlig:

- Det finnes flere millioner WP7.x mobiler i markedet.

- Når WP8 lanseres finnes det ingen WP8 mobiler i markedet.

- Det finnes mange utviklere med kompetanse for å utvikle applikasjoner for 7.x, disse må lære på nytt for å utvikle for WP8, ingen veldig stor omveltning for mange, men dog.

- WP7.x apper fungerer på WP8.

- Det finnes mange titalls tusen applikasjoner for WP 7.x i dag.

 

Altså, jeg gjetter noe slikt skjer. Utviklere som i dag kan å utvikle applikasjoner for 7.x vil fortsette å utvikle for 7.x en god stund etter WP8 release fordi målgruppen (7.x + 8) er betydelig større enn bare 8.

 

Det er klart at det vil komme en del rene WP8 apper, men innen dette blir et reelt problem, mer enn et følelsesmessig problem, har mange av de som kjøpte en WP 7.x mobil byttet den ut med en ny mobil.

 

Derfor har ikke jeg noe problem med å eie en Lumia 900 i dag. Jeg kan se at folk lar vær å kjøpe en Lumia 900 etter hvert som man nermer seg release av WP8, og påfølgende nye modeller, men det må nesten være forventet. Derfor har Nokia også bestilt færre mobiler produsert i 3. kvartal.

 

Samme skjer med iPhone før en ny modell slippes.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...