Gå til innhold

La solen lade mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med DENNE smarte solcelleladeren har du...

 

Hvorfor akkurat denne?

Hvorfor er den smart?

 

Den har ineffektiv solcelle teknologi i tillegg til at arealet er knøttlite...

Man rekker ikke lade opp denne før mobiltelefonen er tom for strøm igjen.

Den har bare 0,5amp utgang, for dårlig for freks. Nettbrett.

Ser ut som noe coolstuff har kjøpt fra dealextreme (kanskje man finner samme der)

Billig ja, men dette er en dårlig batteripakke og et dårlig solcelle, blir liksom ingenting av det til slutt...

 

 

En smartere løsning er å ha dedikert batteripakke, freks. 6000mAh (mindre en denne dingsen)

Å ha et solcellepanel ved siden av som man tar med seg ved behov, freks 7-10watt som kan brettes eller rulles sammen..

 

Jeg har dette "oppsettet" selv..

Skal jeg bare være borte fra strøm en dag eller to så tar jeg med batteripakken som kan lade mobilen 2-4ganger...

Skal jeg en uke på fjellet så tar jeg med Solcelle + batteripakke eventuelt bare solcelle etter værmelding...

Solcellepanelet må være så stort at det lett lader et Nettbrett og AA batterier med 5,5V 1A uten flomsol..

Endret av Xkraft
Lenke til kommentar

Skal jeg bare være borte fra strøm en dag eller to så tar jeg med batteripakken som kan lade mobilen 2-4ganger...

 

Skal man være borte i 1-2 dager man da strengt tatt ikke med noe som helst. Da lader jeg heller mobilen opp til 100% før jeg drar på turen istedenfor å dra med sånt dilldall :) (om ikke mobilen er fra 1997 da selvsagt, hehe)

 

Men for turer på over 3 dager er jeg enig, da er en ekstra batteripakke eller solcellepanel smart å ha med :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Skal jeg bare være borte fra strøm en dag eller to så tar jeg med batteripakken som kan lade mobilen 2-4ganger...

 

Skal man være borte i 1-2 dager man da strengt tatt ikke med noe som helst. Da lader jeg heller mobilen opp til 100% før jeg drar på turen istedenfor å dra med sånt dilldall :) (om ikke mobilen er fra 1997 da selvsagt, hehe)

 

Men for turer på over 3 dager er jeg enig, da er en ekstra batteripakke eller solcellepanel smart å ha med :)

Forskjellige folk, forskjellige bruksmåter, øya opp av navlen. Feil å påstå at man ikke trenger ekstra strømkilde før etter 3 dager. Prøv en halv dag med GPS-navigasjon/plotting til sjøs og kom tilbake og kommentér på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal jeg bare være borte fra strøm en dag eller to så tar jeg med batteripakken som kan lade mobilen 2-4ganger...

 

Skal man være borte i 1-2 dager man da strengt tatt ikke med noe som helst. Da lader jeg heller mobilen opp til 100% før jeg drar på turen istedenfor å dra med sånt dilldall :) (om ikke mobilen er fra 1997 da selvsagt, hehe)

 

Men for turer på over 3 dager er jeg enig, da er en ekstra batteripakke eller solcellepanel smart å ha med :)

Forskjellige folk, forskjellige bruksmåter, øya opp av navlen. Feil å påstå at man ikke trenger ekstra strømkilde før etter 3 dager. Prøv en halv dag med GPS-navigasjon/plotting til sjøs og kom tilbake og kommentér på nytt.

 

Det er ett godt poeng det du sier der. Om man bruker mye GPS/FM-sender/musikk o.l må den lades oftere ja, men tok det som en selvfølge att folk skjønte det...Men om man forutsetter vanlig bruk burde det holde :)

Poenget mitt var uansett att jeg lader heller mobilen til 100% før jeg drar på en tur, selvom mobilen har eks. 2 dager/75% kapasitet igjen akkuratt den dagen jeg drar :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Akkurat denne ser jo ikke helt seriøs ut.

Hva med en artikkel om mulighetene når det gjelder solcellepaneler, gjerne beregnet for nettbrett.

 

Skal jeg en uke på fjellet så tar jeg med Solcelle + batteripakke eventuelt bare solcelle etter værmelding...

 

xkraft, har du mer info om hva du bruker?

 

Lenke til kommentar

Akkurat denne ser jo ikke helt seriøs ut.

Hva med en artikkel om mulighetene når det gjelder solcellepaneler, gjerne beregnet for nettbrett.

 

Skal jeg en uke på fjellet så tar jeg med Solcelle + batteripakke eventuelt bare solcelle etter værmelding...

 

xkraft, har du mer info om hva du bruker?

 

Solcelle : http://www.goalzero.com Robuste effektive solceller sett mot pris..

Den jeg har har USB og 12volt utgang. Det jeg har med på tur pad mobil, AA batteri kan lades via USB.

Laget i tøy som en mappe, litt fleksibel og virker veldig holdbar.

(390gram inkl ladekabler)

 

 

Batteripakken : husker jeg ikke hvor ble kjøpt, en eller annen utenlands nettbutikk...

Kostet under 200kr, metall kapsling angitt til 6000mAh, klarer å lade mobilen full 2-4 ganger,

etter hvor lite strøm det er igjen på mobilen når man begynner å lade...

Batteripakken kan også lades via USB, så solcellen lader batteripakken så man får lagret energien til man trenger den.

(230gram inkl ladekabel)

 

Til sammen så er det 0,62 kilo, så det er betydelig vekt å ha med på fjelltur, derfor kuttes en ut om man kan...

Trenger jo ingenting, men, kjekt med litt underholdning om kvelden blir lang og våt...

Endret av Xkraft
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...