Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Verksted tok betalt 2000 også ved neste feilsøking da de få dager før kun hadde funnet feil ved 1 Coil


Anbefalte innlegg

Hei!

Gjelder V40 98 modell.

Lurer på om dette kan være vanlig praksis hos et merkeverksted:

Leverte bilen inn for å få et prisoverslag for å løse problemet at motor ristet og fjusket. Fikk da beskjed om at det var den ene coilen som måtte byttes samt noen andre tiltak som ikke hadde med ristingen å gjøre, men som jeg sa ja takk til. Feilsøkingen totalt ble da fakturert med ca 1400 kr (de ville egentlig ha 2000 kr + litt for feilsøking av de andre problemene).

Jeg fikk bilen igjen, men merket fort at problemet ikke var løst. Motoren ristet og fjusket fortsatt. Jeg kontaktet verkstedet og forklarte at saken ikke var løst. Nå var det coil nr 1 som var problemet sa de. De hadde bare byttet coil nr 2 første gang.

De tok seg betalt 2000 kr for feilsøkingen denne gang for å finne ut at også coil nr 1 måtte byttes.

Jeg mente de burde ha funnet feilen ved første feilsøk.

Det skjønte ikke de. Det kunne være en følge feil som ikke var mulig å se før coil nr 2 var erstattet så de mente det var rett å betale 2000 kr for nye feilsøking. «De hadde jo puttet på et apparat nå også»

Er dette teknisk riktig, dette med følgefeilen som ikke var mulig å se ved første feilsøk?

På forhånd takk for kommentarer.

Endret av Halvorn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo tullprat fra ende til annen! Har man en smule intergritet og respekt for kunden, så prøver man å sette den gamle coilen tilbake på den sylinderen man først trodde coilen var feil på og så prøve med kun coilen de mistenkte på feilsøking nr. 2. Dette er den eneste måten å forsikre om at det var feil på begge coilene eller om det faktisk kun var runde 2 med feilsøking som var nødvendig.

 

Dette utgjør enorm forskjell i regningen for deg som kunde. Gå tilbake og forlang at den gamle coilen de skiftet på første feilsøking settes tilbake slik at både du og verkstedet er sikre på om denne virkelig måtte skiftes. Dette skal ikke du en gang trenge å be om. Dette skal de selv kvalitetssikre!

 

Fungerer bilen med den gamle coilen de skiftet først, så skal du ha penger tilbake for både den første nye coilen og den første feilsøkingen.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Takk for det. Mer kundeorientert forum dette.

Jeg testet også problemstillingen på bilforumet. Her var målet å forsvare verkstedet:

http://www.bilforumet.no/andre_forum/teknisk/292342-verksted-tok-betalt-2000-ogsa-ved-neste-feilsoking-samme-symptom.html

 

Noe av målet mitt er oppnådd. Når man søker i Google på verkstedets navn og f.eks. feilsøking eller coil så kommer det på første sida på Google. Ikkje bra reklame, men velfortjent.

Lenke til kommentar

Jeg kan på vegne av alle verksteder i Norge ønske alle på Bilforumet.no hjertelig velkommen innom for feilsøking og reparasjoner! Har du ikke en feil, så finner vi den lett! :)

 

"Mulig følgefeil" meg i opp analen! Enten er det feil på coilen eller ikke! Den første "reparasjonen" hjalp ikke, mens runde to løste problemet. Da bør man kunne tro at reparasjon nr. 2 var den som burde vært gjort først.

 

Er selv mekaniker og ville ALDRI latt dette skje uten å kvalitetssikre meg.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

De burde jo prøvekjørt bilen etter første rep. og burde allerede da kunne ringt deg og fortalt at bilen ikke var blitt i orden.

 

For å se det fra en annen side: De kan ha bestemt seg for å skifte coilen, for å utelukke et åpenbart problem (i og med at de "visste" at det var feil i den). MEN, de burde lagt det frem til deg som kunde på en annen måte. Om de hadde sagt til deg første gang at de har funnet en åpenbar feil med coil nr. 2, og denne må skiftes før eventuell videre feilsøking, og da ringt deg igjen etter prøvetur (hvor de fant ut at bilen ikke gikk som den skulle) og sagt at det var blitt bedre (om det var blitt bedre selvsagt), eller at de trengte mer tid til feilsøking da problemet viste seg å ikke forsvinne ved skift av coil.

 

Da tror jeg du, som mange andre, ville fått en HELT annen oppfatning av kundebehandlingen til det gjeldene merkeverksted, og takket ja til skift av den andre coilen for å bli kvitt beskrevet problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...