Gå til innhold

Nintendo gir Wii U-utviklere verktøy (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er spent på hvordan dette går, med konsollen mener jeg. Enten så går det bra, og Nintendo vil igjen nå kjernespillerne, eller så bomber den, og da er vel kanskje selskapet ute av dansen for godt. Det ville jo vært katastrofalt om MS eller Sony hadde vist fra ordentlige neste-generasjonskonsoller på f.eks. E3, før denne kommer i salg.

Lenke til kommentar

Det ville jo vært katastrofalt om MS eller Sony hadde vist fra ordentlige neste-generasjonskonsoller på f.eks. E3, før denne kommer i salg.

Insinuerer du at Wii U ikke er en "ordentlig nestegenerasjons-konsoll"? Det er ikke sikkert at de neste konsollene fra Microsoft og Sony blir så mye kraftigere enn Nintendo sin konsoll. Det grafiske nivået er kommet på et nivå der det skal mye til å produsere grafikk som virkelig distansierer konkurrentene. Dessuten har både Microsoft og Sony hoppet på "bevegelses-bølgen" og "causal-markedet". Det bør også merkes at Nintendo denne gang kommer til å gå for en mye kraftigere løsning enn den vi så i Wii. De har valgt en forholdsvis ny IBM-prosessor som yter bra, og konsollen har betydelig større volum enn Wii (i.e. plass til større maskinvare). I tillegg vil den ikke ha innebygget harddisk som sparer en del plass.

 

Jeg tror personlig at Wii U, om den ikke blir like kraftig som de neste konsollene til Sony og Microsoft, kommer til å henge sånn noenlunde greit med i det grafiske "racet" og vil få mange av neste-generasjonens multiplatform-spill. Microsoft og Sony har forøvrig ikke råd til å vente for lenge med å lansere sine konsoller, og vil således ikke ha veldig mye "nyere" maskinvare i sine konsoller. Så avhengig av hvilken grafikkerne Nintendo satser på tror jeg nok Wii U definitivt kan omtales som en "ordentlig nestegenerasjons-konsoll".

Lenke til kommentar

Jeg er spent på hvordan dette går, med konsollen mener jeg. Enten så går det bra, og Nintendo vil igjen nå kjernespillerne, eller så bomber den, og da er vel kanskje selskapet ute av dansen for godt. Det ville jo vært katastrofalt om MS eller Sony hadde vist fra ordentlige neste-generasjonskonsoller på f.eks. E3, før denne kommer i salg.

 

Det er nok større sjangser for at Sony og MS må gi seg enn Nintendo. Nintendo har gjort det svært bra med DS og Wii de siste 8 årene, og har nå også fått 3DS ordentlig opp på beina. Sony og MS derimot ligger mer å vipper rundt 0 på sine spilldivisjoner, og sliter også på andre produktområder, særlig gjelder dette Sony. Såklart, bomber WiiU fullstendig totalt så blir det også mørkt for Nintendo, men Nintendo ser ut til å funnet sitt marked, og har orden på sakene enn så lenge.

 

Som andre brukere her har nevnt er det heller ingenting som skulle tilsi at WiiU vil ligge langt bak MS og Sony sine konfigurasjoner. Den vil nok være merkbart svakere på papiret, men vil også ta i bruk mye av den samme grafikkteknologien, og på den måten å jevne ut forskjellene når ting sammenlignes på skjermen.

 

Problemet med Wii er jo at maskinen til de grader ligger bak de andre konsollene, og på ingen måter kan leve opp til den tekniske kvaliteten folk forventer. Den har ikke HD(hverken oppløsning eller lagring), dårlig netttjeneste, og den har ingen av de fancy grafikkeffekter som er standard over alt ellers. Dette problemet vil ikke WiiU ha. Den vil kjøre spillene i HD, bruke de samme shadereffektene osv. og sannsynligvis ha en brukbare nettjeneste. Forkjellene opp til neste xbox og playstation vil først og fremst ligge i småting som oppløsning på teksturer og antall fysikkpartikkler. Ting mer eller mindre bare grafikkgniere vil bry seg om stort om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...