Gå til innhold

iPhone- og Android-apper kan stjele bildene dine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom jeg kjøper en ny android-mobil og aldri laster ned noen apper, vil den også da være utsatt for alskens prakk med at f.eks. google kan få tak i mitt innhold på mobilen? Kan de v.h.a. GPS-data fra mobilen lagre eller hente informasjon fra mobilen? Har hørt så mye rart om denne plattformen at jeg har blitt meget skeptisk. Jeg anser mine data på mobilen for å være personlige. Noen som kan utdype?

Lenke til kommentar

Dette er ubegrunnet hysteri.

 

JA, det er mulig. Men, det betyr ikke at det blir gjort. Man har ikke noe å frykte så lenge man bruker sunt vett, samt ikke laster ned alt man måtte komme over av ymse kvalitet.

 

NEI, om du ikke laster ned programmer fra Android Market, er det ikke mulig å få overvåket deg. Du velger bare å ikke tilknytte noen Google-konto på telefonen din.

 

(Med tilknyttet Google-konto kan man likevel slå av synkronisering og sikkerhetskopiering, men hvorvidt det fortsatt overføres sensitive/private data i større eller mindre grad vet jeg ikke.)

 

(En "standard" tom telefon, med Android, rett fra produsent er mer enn sikker nok. La oss ikke bli for paranoide.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ubegrunnet hysteri.JA, det er mulig. Men, det betyr ikke at det blir gjort. Man har ikke noe å frykte så lenge man bruker sunt vett, samt ikke laster ned alt man måtte komme over av ymse kvalitet.NEI, om du ikke laster ned programmer fra Android Market, er det ikke mulig å få overvåket deg. Du velger bare å ikke tilknytte noen Google-konto på telefonen din.(Med tilknyttet Google-konto kan man likevel slå av synkronisering og sikkerhetskopiering, men hvorvidt det fortsatt overføres sensitive/private data i større eller mindre grad vet jeg ikke.)(En "standard" tom telefon, med Android, rett fra produsent er mer enn sikker nok. La oss ikke bli for paranoide.)

 

Antar dette var svar til meg. Takk for informasjon. Nå er ikke jeg paranoid altså, men er likevel ikke interesert i at mine personlige data skal komme på avveie. Du vet det ar alt for mange som lever av å snoke i andres personlige ting. Da er det bare å vente på en mobil med skikkelig batteri.kapasitet da så kansje android er brukbart også for meg.

Lenke til kommentar

[..]

Antar dette var svar til meg. Takk for informasjon. Nå er ikke jeg paranoid altså, men er likevel ikke interesert i at mine personlige data skal komme på avveie. Du vet det ar alt for mange som lever av å snoke i andres personlige ting.

Neida, tenkte ikke heller det. Det er greit med en mellomting, så jeg skjønner at du vil ha dine egne private data for deg selv.

 

[..] Da er det bare å vente på en mobil med skikkelig batteri.kapasitet da så kansje android er brukbart også for meg.

Det er det helt sikkert.

 

Telefoner med grei batterikapasitet eksisterer det da vel allerede? Jeg er ihvertfall godt fornøyd med mine Samsung-modeller. HTC derimot ville jeg styrt unna, siden mange modeller ser ut til å ha problemer med svakt batteri.

 

Men facebook skal vi ha:)

Meget bra påpekt!

Lenke til kommentar

HAHA DETTE ER EN HELT MERKELIG/PARANOID NYHET Å KOMME MED....

 

 

 

 

JA JEG VET CAPS ER STYKT BLBLABLALBLAKSOFDSAL,

 

 

 

 

Men dette er en ikke sak, det gjelder både android/ios med flere... Ta dette eks... når kunne ikke en app/applikasjon i feks windows, linux, mac, amiga, whatever lese hva du har på disken???? :wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:

 

SKJERP DERE Mediehuset "TEK" AS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (jeg blir skremt av så elendige it kunnskaper man trenger for og state/drive media idag)... :roll:

Lenke til kommentar

Dette er ubegrunnet hysteri.

 

JA, det er mulig. Men, det betyr ikke at det blir gjort. Man har ikke noe å frykte så lenge man bruker sunt vett, samt ikke laster ned alt man måtte komme over av ymse kvalitet.

Tja, ville ikke vært så sikker. Path lastet jo opp f.eks. hele adresseboka på iOS, noe ingen egentlig kunne forvente.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...