Gå til innhold

Verdens minste og letteste eksterne Blu-ray-brenner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ut som dem begynner å få grei pris.

Husk at når du har betalt den så har du ennå ikke fått en eneste GB lagringsplass. Lagringsplassen kommer i tillegg med ca samme prisnivå som SSDer. Lagringsplassen er også mye tregere enn både SSD og HDD. Og ikke minst mye mer plunder med plater inn og ut, samt dårlig søkbarhet.

 

Jeg ser poenget når det kommer til ferdigtrykte plater i stort volum og backup som absolutt ikke skal kunne forandres, men til generell lagring er det forbikjørt av andre teknologier for lengst. For hjemmebruk begynner det å havne i samme kategori som Zip-drive og LS120 drive.

Lenke til kommentar
Ser ut som dem begynner å få grei pris.

Husk at når du har betalt den så har du ennå ikke fått en eneste GB lagringsplass. Lagringsplassen kommer i tillegg med ca samme prisnivå som SSDer. Lagringsplassen er også mye tregere enn både SSD og HDD. Og ikke minst mye mer plunder med plater inn og ut, samt dårlig søkbarhet.

 

Jeg ser poenget når det kommer til ferdigtrykte plater i stort volum og backup som absolutt ikke skal kunne forandres, men til generell lagring er det forbikjørt av andre teknologier for lengst. For hjemmebruk begynner det å havne i samme kategori som Zip-drive og LS120 drive.

Denne debatten har vi da hatt ørten ganger?

 

Greia mi er at muligheten for å kunne flytte platene mellom lese/skrive-maskinvaren veier opp for visse andre ulemper. Dette fordi om kontrollerkortet dør på en SSD eller HDD så er jeg på dypt vann. Selvsagt kan en ha 2+ enheter med samme data, men det kan en også med disse platene. Platene i seg selv har ingen elektronikk eller lignende som kan dø. I verste fall så kan reflekslaget råtne, men det er noe som skjer over tid og gradvis. Dette gir igjen en indikasjon på at en må ta affære og kopiere dataene til nye plater.

 

Men uansett så er det plass til begge syn her i verden. Jeg kan gjøre ting på min måte, du på din, og vi er begge fornøyde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...