Gå til innhold

Cooler Master slipper verstingkabinett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inspirert av Corsair?

 

Om du har sett forrige versjonen av kabinettet så ser man klart at det ikke er noen inspirasjon av corsair men heller at corsair mest sansynlig har vært inspirert av CM. I tilfelle det er Graphite serien du refererer til. :)

 

Coolermaster har vært ganske tidlig ute når det kommer til nye designer på kabinetter tidligere. Men siste tiden kan det føles ut som alle kopierer Corsair eller FD. Siden det har vært en slags storsatsing på kabinetter med stille kjøling med et silrent utseende hos flere kabinett produsenter.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Synes ikke dette var mye å skryte av. Stort er ikke nødvendigvis bedre.

 

Godt egnet for vannkjøling kan man heller ikke påstå at det er. Det ser ikke ut som om man får stappet inn noe mer enn en tynn 360-rad i topp og en 120-rad bak. Nede kan man sikkert få til en ordning, men det blir fort mye strev.

 

3000kr for en diger dust.

Lenke til kommentar

Det finnes et behov for store kabinetter som kan romme EVGA SR2 og kommende SR3, noe dette sannsynligvis gjør. Prisen var imidlertid veldig høy sammenlignet med foreks. HAF X, som riktig nok ikke rommer SR2, men likevel, dette var uventet dyrt. Nå vil jeg tro at det vil falle i pris rimelig fort hvis det selger dårlig (mitt håp). Skal jeg bygge meg en SR3 så er dette kabinettet et alternativ da, hvis det er stort nok, noe jeg må få sjekket opp først.

Lenke til kommentar

Synes ikke dette var mye å skryte av. Stort er ikke nødvendigvis bedre. Godt egnet for vannkjøling kan man heller ikke påstå at det er. Det ser ikke ut som om man får stappet inn noe mer enn en tynn 360-rad i topp og en 120-rad bak. Nede kan man sikkert få til en ordning, men det blir fort mye strev.3000kr for en diger dust.

 

du kan plassere ein 360x120x50mm radiator i toppen og to 240x120x60mm radiator i bunnen. Coolermaster legger også til eit bracket for ein radiator i bunnen (du kan fjerne de nedre HDD-slotsa). over radiatoren på toppen er det plass til 35mm vifter også. fantastisk kabinett for vannkjøling spør du meg.

Lenke til kommentar

Hmmm... Og jeg som nettop kjøpte HAF-X og irriterte meg litt over få HDD slots... :p

Fint å se at det er skinner under dette for god bakkeklarering. Jeg glemte å montere hjulene under mitt HAF-X og det drepte PSUen etter ca 10 timer med folding@home. Den ble kvalt da luften under kabinettet ble en stillestående luftlomme den ikke fikk sugd fra pga. åpninger på størrelse med sugerør forran og bak under kabinettet. Har ny PSU som kommer i posten i morgen, men er litt kjedelig...

Lenke til kommentar

Ikke imponert.

 

Hvorfor går CM stadig tilbake til disse plastikk kabinettene. Gi oss tilbake gode gamle CM fra Stacker og ATCS tiden. Håper virkelig at de viser en ny utgave av ATCS 840 på CES. Sitter selv med kabinettet nå og får plass til akuratt samme antall radiatorer i mitt (som ble lansert for over 3 år siden) som det de får i dette, og nei, ikke noe modifikasjoner, 240+360 rett ut av boksen, alt internt.

 

Gi meg et stilrent kabinett med muligheten for 360/420 i toppen, og en 240 evt 360 i bunnen, 5-6 harddisker, hull til trekking av kabler og jeg er solgt.

Lenke til kommentar

Synes ikke dette var mye å skryte av. Stort er ikke nødvendigvis bedre. Godt egnet for vannkjøling kan man heller ikke påstå at det er. Det ser ikke ut som om man får stappet inn noe mer enn en tynn 360-rad i topp og en 120-rad bak. Nede kan man sikkert få til en ordning, men det blir fort mye strev.3000kr for en diger dust.

 

du kan plassere ein 360x120x50mm radiator i toppen og to 240x120x60mm radiator i bunnen. Coolermaster legger også til eit bracket for ein radiator i bunnen (du kan fjerne de nedre HDD-slotsa). over radiatoren på toppen er det plass til 35mm vifter også. fantastisk kabinett for vannkjøling spør du meg.

 

Men likevel, når man faktisk får kabinetter som Case Labs TH10 og Mountain Mods Ascension mm. til lavere pris (Riktignok ikke tilgjengelig i norske butikker), kan man jo spørre seg hva som er så spesielt med CosmosII. SR2&3 får man plass til i Xigmatek Elysium også, et kabinett til halve prisen i tillegg til at man uten de helt store anstrengelser får plass til to fete 360-radiatorer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...