Gå til innhold

Test: Roccat Kulo 7.1 USB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leit å se at Roccat ikke har lært. Roccat Kave var heller ikke komfortabelt og presset på samme måte på sidene. I tillegg var ikke lyden noe å skryte av. Jeg har hatt Roccat Kone, Arvo og har Roccat Kave. Kave ligger bare og støver ned mens de andre produktene er ødelagt pga. elendig kvalitet og dårlig teknologi. Roccat er et merke jeg aldri vil røre igjen! Razer har heller ikke peil på lyd, så styr unna!

 

Surround-hodesett er bare tullball med mindre du spiller på en laptop uten dedikert lydkort - da kan det være greit. Skal du ha et hodesett til en laptop med dedikert lydkort eller en stasjonær bør du gå for et stereo-hodesett med støtte for flere kanaler i tillegg til å investere i et skikkelig dedikert lydkort for en stasjonær. USB-hodesett er langt unna samme kvaliteten.

 

Selv har jeg Sennheiser PC360 som er et fantastisk hodesett med kjempegod lyd, komfort og byggekvalitet. Anbefalles på det sterkeste! I tillegg har jeg lydkortet Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD.

Lenke til kommentar

Kan ikke si meg enig i uttalselsene dine ang Kave, overhodet. Jeg bruker det i kombinasjon med Asus Xonar D2X, bruker man litt tid på innstillinger på lydkortet så er lyden i mine ører helt upåklagelig både til musikk, film og spill. klart og fint lydbilde med forholdsvis greit trøkk i bassen. Eneste minuset med kave er mikrofonen (dårlig kvalitet), men ellers så er jeg 100% fornøyd med Kave værtfall :)

 

Å for å ha det sagt, Kave og on-board surround kort fungerte meget dårlig for min del, det var først da jeg fikk et skikkelig lydkort det ble lyd.

 

Har hatt mitt Kave i 2 år nå.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

sennheiser pc 161 er det headsettet jeg har vært mest fornøyd med av alle relativt billige headsett jeg har kjøpt. akkuratt samme problem med at du får vondt "i" ørene fordi de presser litt mye. Dette går over etter ei lita stund da, og man blir helt vant til dem, de blir faktisk relativt behagelige over tid. Noe som er nice med små klokker som ligger på øret er jo hvis man skal høre noe fra utsiden. f.eks på LAN med lagkompiser osv.

Lenke til kommentar

[...]

Selv har jeg Sennheiser PC360 som er et fantastisk hodesett med kjempegod lyd, komfort og byggekvalitet. Anbefalles på det sterkeste! I tillegg har jeg lydkortet Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD.

 

Har selv sennheiser hd598 som jeg har festet mic på selv (som er kjøpt fra dealextreme til 15-20kr :p). Meget god lyd for meg, og det later ikke til at de jeg snakker med på voip har noen problemer med mic'en. Er vel egentlig like greit å kjøpe sennheiser pc360 så får man en bedre mic, kun en kabel fra hodesettet og man slipper å modde headsettet :) Har ikke hørt de selv men antar lyden er ganske lik, typisk sennheiser-sound.

Lenke til kommentar

Bruker Steelseries. Beste headsettet jeg noensinne har hatt.

 

http://steelseries.com/products/audio/steelseries-5hv2

 

Mikrofon som man trekker ut fra klokkene ved behov. Utrolig komfortable klokker.

 

Seriøst? Hadde Siberia når de kom ut, den gang de het Icemat. Trodde også de var veldig gode, helt til de knakk og jeg hørte med en kompis som jeg visste hadde litt peiling på lyd. Han anbefalte meg AKG sine helt nye K272 HD, forskjellen var mildt sagt helt sinnsyk, kunne ikke skjønne at jeg hadde klart meg så lenge med Siberia møkket, AKG'en er hundre ganger bedre til ALT. Har senere oppgradert videre til Audez´e sin LCD-2 som jeg nå bruker til både musikk, film og ikke minst gaming, eargasm.. eneste jeg har å si. AKG'en bruker jeg fortsatt som nattbordshodetelefon og når jeg trenger isoleringen.

 

Det jeg prøver å si er vel; kjøpt deg noen skikkelige klokker, ørene dine fortjener det. Seriøst.

Endret av josteinr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

har selv mitt andre Steelseries Siberia v2. Det første gikk det noe galt med ledningene i :( fikk bare lyd i venstre. høyttalerene i dette headsettet tåler så sykt mye! Det spiller klart, har skikkelig bredt spekter, 10-28000 Hertz :p kjører det på forsterkeren min, da blir det episk lyd, men rett i dataen er det ikke mye å skryte av (bærbar -.-)

Lenke til kommentar
Hva med Razer Megalodon? Komfort og lyd skal det iallefall ikke være noe å utsette på..?Jeg skal selge mitt Razer Megalodon 7.1 headset grunnet overgang til Mac.
Det burde jo du vite når du eier et selv.

 

Meningen med spørsmålsformuleringen var bare å påpeke at det finnes andre alternativer til Roccat, og de andre merkene som diskuteres her (Sennheiser, SteelSeries osv.)..

Lenke til kommentar
Bruker Steelseries. Beste headsettet jeg noensinne har hatt.http://steelseries.com/products/audio/steelseries-5hv2Mikrofon som man trekker ut fra klokkene ved behov. Utrolig komfortable klokker.
Seriøst? Hadde Siberia når de kom ut, den gang de het Icemat. Trodde også de var veldig gode, helt til de knakk og jeg hørte med en kompis som jeg visste hadde litt peiling på lyd. Han anbefalte meg AKG sine helt nye K272 HD, forskjellen var mildt sagt helt sinnsyk, kunne ikke skjønne at jeg hadde klart meg så lenge med Siberia møkket, AKG'en er hundre ganger bedre til ALT. Har senere oppgradert videre til Audez´e sin LCD-2 som jeg nå bruker til både musikk, film og ikke minst gaming, eargasm.. eneste jeg har å si. AKG'en bruker jeg fortsatt som nattbordshodetelefon og når jeg trenger isoleringen. Det jeg prøver å si er vel; kjøpt deg noen skikkelige klokker, ørene dine fortjener det. Seriøst.

Nå er det ikke Siberia som han linker til. Har selv det linkede headsettet og er meget fornøyd selv om lyden nok ikke er den beste men bruker det bare til Skype, Ventrilo etc.
Lenke til kommentar

Kan ikke si meg enig i uttalselsene dine ang Kave, overhodet. Jeg bruker det i kombinasjon med Asus Xonar D2X, bruker man litt tid på innstillinger på lydkortet så er lyden i mine ører helt upåklagelig både til musikk, film og spill. klart og fint lydbilde med forholdsvis greit trøkk i bassen. Eneste minuset med kave er mikrofonen (dårlig kvalitet), men ellers så er jeg 100% fornøyd med Kave værtfall :)Å for å ha det sagt, Kave og on-board surround kort fungerte meget dårlig for min del, det var først da jeg fikk et skikkelig lydkort det ble lyd. Har hatt mitt Kave i 2 år nå.

 

Enig. Headsetet kan være slitsomt å ha på iblant, though. Dessuten er mikrofonen min utrolig god. Flere venner som har det også, og lyden på Skype fra disse er upåklagelig.

Lenke til kommentar

skikkelige klokker, ørene dine fortjener det. Seriøst.

 

Hvilket headsett er det da? vil gjerne ha med mic og jeg har ikke noe dedikert lydkort

 

Tjah, kan anbefale blant annet Audio Technica AD700, AKG K272 HD, Beyerdynamic DT 770 (80/32 ohm). Ingen har innebygd mic, men det får du da vitterlig for en 50-lapp eller noe utenom, jeg bruker den gamle micen som fulgte med Siberia headsetet mitt. Alle drives helt fint ut onboard lydkortet i en hvilken som helst PC, men om du har budsjett til det kan du jo påkoste deg enten et dedikert internt lydkort eller en ekstern DAC/Amp kombo. Bruker en Nuforce uDac 2 til drøye tusenlappen nå, den driver det meste av mid-range klokker på høyt nok volum, definitivt bedre lyd enn onboard lydkortet i PC'en min. Skal bytte den ut med noe av bedre kvalitet så fort økonomien strekker til, men det er ikke relevant for kun gaming.

Endret av josteinr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...