Gå til innhold

Anbefaling: Julegavetips: Kompaktkamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde ikke ett av verdens mest solgte kompaktkameraer Apple iPhone 4S vært med her ?

 

Iphone burde jo settes opp mot HD filmkameraer, Speilrefleks, Hybrid. For iphone er jo bedre enn alt med opptikk som kan skiftes med sitt bitte lille kamera og lille sensor og lille bildebrikke.

 

Kameraet er sikkert helt greit, men det vil ikke erstatte andre kamerar enda. For det er det for dårlig til.

Lenke til kommentar

Burde ikke ett av verdens mest solgte kompaktkameraer Apple iPhone 4S vært med her ?

 

Iphone burde jo settes opp mot HD filmkameraer, Speilrefleks, Hybrid. For iphone er jo bedre enn alt med opptikk som kan skiftes med sitt bitte lille kamera og lille sensor og lille bildebrikke.

 

Kameraet er sikkert helt greit, men det vil ikke erstatte andre kamerar enda. For det er det for dårlig til.

 

Denne anbefalingen handler ikke om mobiltelefoner, men ...

 

Mobiltelefonkameraet erstatter allerede alle de kameraene du nevner, når mobilen er det eneste man har for hånden.

 

Om kvaliteten er et stykke fra fantastisk, så er ofte et teknisk dårlig bilde langt å foretrekke fremfor intet bilde. Ofte vises bildene kun på en liten/middels skjerm, og da ser kvaliteten gjerne helt ok ut for folk flest.

Lenke til kommentar

Burde ikke ett av verdens mest solgte kompaktkameraer Apple iPhone 4S vært med her ?

 

Iphone burde jo settes opp mot HD filmkameraer, Speilrefleks, Hybrid. For iphone er jo bedre enn alt med opptikk som kan skiftes med sitt bitte lille kamera og lille sensor og lille bildebrikke.

 

Kameraet er sikkert helt greit, men det vil ikke erstatte andre kamerar enda. For det er det for dårlig til.

 

Ingen (bortsett fra du) som snakker om HD filmkameraer, speilrefleks eller Hybrid kameraer, det er snakk om kompaktkameraer.

 

Lest/sett videotester av iPhone 4S ? Hvis ikke kan du jo ta en titt på DigitalRevTV sin video hvor de sammenligner den med bla Canon S95, og forskjellen på bildekvaliteten er på ett nivå hvor 90 % jordas befolkning coulden`t care less - med mindre man henger på ett fotoforum selvsagt.

 

Vi kan jo ta en prat om samme tema om 12 måneder og se hvordan verden ser ut da...

 

Til slutt sitat fra DigitalRevTV:

 

"With the release of the iPhone 4S and its camera, we think this is the beginning of the end for compact cameras."

Lenke til kommentar

...

 

Til slutt sitat fra DigitalRevTV:

 

"With the release of the iPhone 4S and its camera, we think this is the beginning of the end for compact cameras."

Jeg tror de har rett.

 

Jeg er imponert over det jeg ser her.

For folk som har en mobiltelefon med tilsvarende kamera, synes det meningsløst med et kompaktkamera.

Det blir dessuten en annen måte å forholde seg til fotografering på, når man umiddelbart kan dele bildene.

 

Min mobiltelefon har ikke så godt kamera, men det er ikke dårlig det heller.

Jeg har vanligvis LX5 eller GF1 i lommen, fordi jeg liker bedre å lage bilder med dem, enn med telefonen.

Men jeg ser ikke bort fra at jeg kvitter meg med LX5'n, om jeg en gang i fremtiden får meg en telefon med et kamera som nesten kan gjøre samme jobben.

Lenke til kommentar

Det er en trend som jeg ser mer og mer av, at folk bruker telefonen som kamera, hovedsakelig pga. at det er enkelt og alltid med, bildekvaliteten er eller har aldri vært hovedpoenget for disse personene.

 

Broren min liker og ta bilder ikke på "våres" nivå men til alt mulig rart så som fester, fisketurer, facebook, jobb, etc. og har hatt forskjellige kameraer også digitalt speilrefleks. Etter at han kjøpte sin første i-phone har fotoutstyret ikke blitt brukt mer siden han er mer en fornøyd med bildekvaliteten på telefonen.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg finner det interessant at Akam ikke klarer å anbefale et kamera under kr 1790,- som det er verd å lage bilder med.

Det er vel fordi det ikke finnes et kamera under 1790, som det er verdt å ta bilde med :p

 

Problemet er vel heller det at i det markedet så er det så mange modeller at ingen har oversikt lenger.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

En annen ting er vel delingen av bilder rett fra en mobil som gjør at alle andre typer kameraer gir whiplash tilbake til den tiden folk dro på besøk til hverandre... Man kan sende ett bilde eller filmsnutt noen sekunder senere over hele kloden via mms, mail, hive ut på Flickr, Facebook osv osv eller dele fra en mobil til en annen i samme rom via Bluetooth.

 

Vi må finne en PC med spesialtilpasset software hvis kjører RAW, overfør filene, konvertere og så mot alle odds kan resten av verden se de...

Lenke til kommentar

En annen ting er vel delingen av bilder rett fra en mobil som gjør at alle andre typer kameraer gir whiplash tilbake til den tiden folk dro på besøk til hverandre... Man kan sende ett bilde eller filmsnutt noen sekunder senere over hele kloden via mms, mail, hive ut på Flickr, Facebook osv osv eller dele fra en mobil til en annen i samme rom via Bluetooth.

 

Vi må finne en PC med spesialtilpasset software hvis kjører RAW, overfør filene, konvertere og så mot alle odds kan resten av verden se de...

 

Tror du virkelig alle forbrukere kjører raw format og at alt skal deles på internet?

Lenke til kommentar

En annen ting er vel delingen av bilder rett fra en mobil som gjør at alle andre typer kameraer gir whiplash tilbake til den tiden folk dro på besøk til hverandre... Man kan sende ett bilde eller filmsnutt noen sekunder senere over hele kloden via mms, mail, hive ut på Flickr, Facebook osv osv eller dele fra en mobil til en annen i samme rom via Bluetooth.

 

Vi må finne en PC med spesialtilpasset software hvis kjører RAW, overfør filene, konvertere og så mot alle odds kan resten av verden se de...

 

Tror du virkelig alle forbrukere kjører raw format og at alt skal deles på internet?

 

Selvfølgelig og så skal vi ha betalt for og vise det på Internett.

 

 

Har du hørt om ironi :)

 

Lenke til kommentar

En annen ting er vel delingen av bilder rett fra en mobil som gjør at alle andre typer kameraer gir whiplash tilbake til den tiden folk dro på besøk til hverandre... Man kan sende ett bilde eller filmsnutt noen sekunder senere over hele kloden via mms, mail, hive ut på Flickr, Facebook osv osv eller dele fra en mobil til en annen i samme rom via Bluetooth.

 

Vi må finne en PC med spesialtilpasset software hvis kjører RAW, overfør filene, konvertere og så mot alle odds kan resten av verden se de...

 

Tror du virkelig alle forbrukere kjører raw format og at alt skal deles på internet?

 

Selvfølgelig og så skal vi ha betalt for og vise det på Internett.

 

 

Har du hørt om ironi :)

 

 

Ting kan feiltolkes på ett forum :p

Lenke til kommentar

En annen ting er vel delingen av bilder rett fra en mobil som gjør at alle andre typer kameraer gir whiplash tilbake til den tiden folk dro på besøk til hverandre... Man kan sende ett bilde eller filmsnutt noen sekunder senere over hele kloden via mms, mail, hive ut på Flickr, Facebook osv osv eller dele fra en mobil til en annen i samme rom via Bluetooth.

 

Vi må finne en PC med spesialtilpasset software hvis kjører RAW, overfør filene, konvertere og så mot alle odds kan resten av verden se de...

 

Tror du virkelig alle forbrukere kjører raw format og at alt skal deles på internet?

 

Skrev jeg det noe sted da ? Skrev flere eksempel men skrev ikke at kun internett, og om jeg laster opp ett bilde av på Facebook så kan det godt være skjult right ? Jeg tror fortsatt de fleste tar bilder for at noen faktisk skal se på de...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...