Gå til innhold

IBM satser på superstoff


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir artig om dette finner veien inn i cpu'er gpu'er og rett og slett alle komponentene det er mulig å bruke det i, inne i pcen!

kan vel håpe på noe raskere maskiner da vil jeg tro.. kan vel også erstatte div komponenter i mobiltelefoner å vil jeg tippe... Den elektroniske verden blir jo bare mindre og raskere hele tiden så...

Lenke til kommentar

Grafén er kult, ingen tvil om det.

Men forskning viser at det i snitt tar 50 år fra en ny grunnleggende oppdagelse gjøres til man har produkter som forvandler hverdagen basert på den oppdagelsen.

 

Og ja, det er lett å tro at i våre dager med den utrolige raske utviklingen er denne syklusen kortere, men det er visstnok ikke tilfelle.

Lenke til kommentar

Grafén er kult, ingen tvil om det.

Men forskning viser at det i snitt tar 50 år fra en ny grunnleggende oppdagelse gjøres til man har produkter som forvandler hverdagen basert på den oppdagelsen.

 

Og ja, det er lett å tro at i våre dager med den utrolige raske utviklingen er denne syklusen kortere, men det er visstnok ikke tilfelle.

 

"The term graphene was coined as a combination of graphite and the suffix -ene by Hanns-Peter Boehm,[2] who described single-layer carbon foils in 1962"

 

Så..til neste år da? :D

Lenke til kommentar

Kan bli spennende dette, men er ikke Grafén ekstremt dyrt å fremstille? Kostnaden på komponenter som bruker dette stoffet vil jo da bli tilsvarende...

Hmmm, hvor dyrt kan det være?

 

Jeg vet ikke om dette er en "urban legend", men mener å huske at egenskapene til dette stoffet ble oppdaget i forbindelse med tegning med blyant? (grafitt)

 

AMD sine gamle AthlonXP-prosessor hadde låst multiplikator som kunne låses opp ved å koble sammen noen punkter oppå chip'en. Dette ble gjerne gjort med blyant, ved at man tegnet ledningsbanen mellom punktene. Mener grafen er beslektet med dette, et syltynt stoff som leder strøm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grafen vil bli like billig som blyanter :) - bare de får i gang masseproduksjon.

 

Kan bli spennende dette, men er ikke Grafén ekstremt dyrt å fremstille? Kostnaden på komponenter som bruker dette stoffet vil jo da bli tilsvarende...

Hmmm, hvor dyrt kan det være?

 

Jeg vet ikke om dette er en "urban legend", men mener å huske at egenskapene til dette stoffet ble oppdaget i forbindelse med tegning med blyant? (grafitt)

 

Det stemmer faktisk, så en dokumentar om dette for ikke så lenge siden.

Lenke til kommentar

Bilderberg=Area51=CIA=NATO!!

CIA=IBM!!

Dette er bare renspika BS, dette er hva Area51 utvikklet 40 år tilbake og de har nå tatt avgjørelsen om å bublisere noe av den første prototype utvikklingen av dette fra 1966.

 

Jeg kjenner en som jobber på Area 51, har kjent vedkommne i 8 år. Jeg reffererer til han som Cris og kan ikke si hans fulle navn hverken her eller andre steder av hans sikkerhet.

 

I dag opererer de med lys computere på Area 51, dvs computere som er bassert på krystall steiner. I Cris "sin" kontor maskin på Area 51 er det åtte (8) krystall steiner med hver sin oppgave, hver sin lys farge å opperere med. Hver stein har et laser innbrent mønster og dette mønster sendes det data gjennom. Mønsteret har en struktur som gjør at man memmikerer menneskets hjerne. Dataene hentes derfra ut gjennom fiberoptiske kabler som både håndterer data inn og ut, dette blir så dekodet gjennom et spesielt skjermkort som viser dataene på skjermen. Jeg kjenner ikke hele systemets virkemåte men i følge Cris så er dette 40% raksere en den raskeste supercomputer fra media. Og denne er bare 15cm høy, 25cm bred og 30cm dyp. Boxsen som han kalte den var svart. Han brøt alle regler i boka med å vise meg noe av dette og utsatte seg selv også for stor fare ved å vise meg det.

 

At ikke den teknologi kommer ut før ca 40år etterpå har med økonomiske grunner å gjøre, om dette slapp ut ville data industrien kollapse.

 

De kommer til å slippe litt etter litt og når de regner det som museums teknologi så slipper de det ut, slik som nå.

 

Wake up!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bilderberg=Area51=CIA=NATO!!

CIA=IBM!!

Dette er bare renspika BS, dette er hva Area51 utvikklet 40 år tilbake og de har nå tatt avgjørelsen om å bublisere noe av den første prototype utvikklingen av dette fra 1966.

 

Jeg kjenner en som jobber på Area 51, har kjent vedkommne i 8 år. Jeg reffererer til han som Cris og kan ikke si hans fulle navn hverken her eller andre steder av hans sikkerhet.

 

I dag opererer de med lys computere på Area 51, dvs computere som er bassert på krystall steiner. I Cris "sin" kontor maskin på Area 51 er det åtte (8) krystall steiner med hver sin oppgave, hver sin lys farge å opperere med. Hver stein har et laser innbrent mønster og dette mønster sendes det data gjennom. Mønsteret har en struktur som gjør at man memmikerer menneskets hjerne. Dataene hentes derfra ut gjennom fiberoptiske kabler som både håndterer data inn og ut, dette blir så dekodet gjennom et spesielt skjermkort som viser dataene på skjermen. Jeg kjenner ikke hele systemets virkemåte men i følge Cris så er dette 40% raksere en den raskeste supercomputer fra media. Og denne er bare 15cm høy, 25cm bred og 30cm dyp. Boxsen som han kalte den var svart. Han brøt alle regler i boka med å vise meg noe av dette og utsatte seg selv også for stor fare ved å vise meg det.

 

At ikke den teknologi kommer ut før ca 40år etterpå har med økonomiske grunner å gjøre, om dette slapp ut ville data industrien kollapse.

 

De kommer til å slippe litt etter litt og når de regner det som museums teknologi så slipper de det ut, slik som nå.

 

Wake up!

 

Jeg trodde ærlig talt forumet burde være renset for slik svada. Og du unge mann burde seriøst finne veien ut av gutterommet. Greit nok at Area 51 driver med militær forskning, men tror du ikke at de ansatte hos Area 51 er nok overvåket til at essensiell info ikke burde slippe ut, og så til en random nordmann?

 

Ja jeg er enig i at etteretning og millitære organisasjoner sitter på teknologi som ligger 30 år forut før forbrukermarkedet, men slik har det alltid vært. Menneh.. æh.. krystall pc'er? Kom igjen da..

 

Jeg har troen på at datamaskiner med optisk teknologi eksisterer, og at disse klarer å produsere mye mer datamengde enn toppmodellen fra intel/amd klarer, men som med alt så er sånt fremdeles på teststadiet og ufullstendig utprøvd. Samt at prisene på slikt utstyr er alt for høyt til at en kommersiell produsent orker å ta på seg å produsere og selge til forbrukermarkedet. Ingen har råd til å kjøpe sånt utstyr enda, iallfall til å dekke alle funksjoner i en datamaskin..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er voksen mann godt opp i åra og det er ikke tvang noe sted på hva du vil tro. Fikk mine kontakter gjennom besøk av ultra rik investor i Sveits mange år tilbake. Jeg har møtt mye mennesker gjennom mine år med reiser verden rundt, noen av de jeg har møtt er blant annet Felipe, Prince of Asturias og mange flere meget rike mennesker. Er forlovet med ei dame som jobber som servitør 5 etasjer under bakken. Jeg vet mye, kan ikke si alt og det er også meningsløst å si alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er voksen mann godt opp i åra og det er ikke tvang noe sted på hva du vil tro. Fikk mine kontakter gjennom besøk av ultra rik investor i Sveits mange år tilbake. Jeg har møtt mye mennesker gjennom mine år med reiser verden rundt, noen av de jeg har møtt er blant annet Felipe, Prince of Asturias og mange flere meget rike mennesker. Er forlovet med ei dame som jobber som servitør 5 etasjer under bakken. Jeg vet mye, kan ikke si alt og det er også meningsløst å si alt.

 

 

post-63367-0-52371300-1314048916_thumb.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bilderberg=Area51=CIA=NATO!!

CIA=IBM!!

Dette er bare renspika BS, dette er hva Area51 utvikklet 40 år tilbake og de har nå tatt avgjørelsen om å bublisere noe av den første prototype utvikklingen av dette fra 1966.

 

Jeg kjenner en som jobber på Area 51, har kjent vedkommne i 8 år. Jeg reffererer til han som Cris og kan ikke si hans fulle navn hverken her eller andre steder av hans sikkerhet.

 

I dag opererer de med lys computere på Area 51, dvs computere som er bassert på krystall steiner. I Cris "sin" kontor maskin på Area 51 er det åtte (8) krystall steiner med hver sin oppgave, hver sin lys farge å opperere med. Hver stein har et laser innbrent mønster og dette mønster sendes det data gjennom. Mønsteret har en struktur som gjør at man memmikerer menneskets hjerne. Dataene hentes derfra ut gjennom fiberoptiske kabler som både håndterer data inn og ut, dette blir så dekodet gjennom et spesielt skjermkort som viser dataene på skjermen. Jeg kjenner ikke hele systemets virkemåte men i følge Cris så er dette 40% raksere en den raskeste supercomputer fra media. Og denne er bare 15cm høy, 25cm bred og 30cm dyp. Boxsen som han kalte den var svart. Han brøt alle regler i boka med å vise meg noe av dette og utsatte seg selv også for stor fare ved å vise meg det.

 

At ikke den teknologi kommer ut før ca 40år etterpå har med økonomiske grunner å gjøre, om dette slapp ut ville data industrien kollapse.

 

De kommer til å slippe litt etter litt og når de regner det som museums teknologi så slipper de det ut, slik som nå.

 

Wake up!

Haha... prima lesning! Uansett om du er troll eller ikke.

 

For all del, ikke rensk forumet for slike ting. De gjør hverdagen litt festligere. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...