Gå til innhold

Android har bare 1,2 millioner nettbrett i bruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apples iPad dominerer markedet.

 

<a href="http://www.amobil.no/artikler/android_har_bare_1-2_millioner_nettbrett_i_bruk/100419" title="Android har bare 1,2 millioner nettbrett i bruk">Android har bare 1,2 millioner nettbrett i bruk</a>

Kan vel kanskje være fordi de fleste ikke trenger en tablet siden dem har en 10-13 tommers laptop som kan gjøre mye mere enn det en tablet kan gjøre?.

 

Jeg har en 11.6 tommers MacBook Air og en Samsung Galaxy S II telefon, og ser null vits i en iPad eller Android tablet da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg ser en ganske stor feilkilde her: Android-telefoner har vært i salg lengre enn nettbrett. Dermed er det antagelig flere telefoner enn nettbrett som enten er kassert allerede, eller hvor brukeren har alle appene han trenger og derfor ikke har besøkt Market i den korte perioden statistikken er basert på. Og da blir tallet phonearena kommer frem til for lavt.

Lenke til kommentar

Kan vel kanskje være fordi de fleste ikke trenger en tablet siden dem har en 10-13 tommers laptop som kan gjøre mye mere enn det en tablet kan gjøre?.

 

Jeg har en 11.6 tommers MacBook Air og en Samsung Galaxy S II telefon, og ser null vits i en iPad eller Android tablet da.

Det var en merkelig konklusjon, tatt i betraktning den enorme etterspørselen etter Apple sine nettbrett.

Lenke til kommentar

Kan vel kanskje være fordi de fleste ikke trenger en tablet siden dem har en 10-13 tommers laptop som kan gjøre mye mere enn det en tablet kan gjøre?.

 

Jeg har en 11.6 tommers MacBook Air og en Samsung Galaxy S II telefon, og ser null vits i en iPad eller Android tablet da.

Det var en merkelig konklusjon, tatt i betraktning den enorme etterspørselen etter Apple sine nettbrett.

Vel, med tanke på at de fleste som er i Apple religionen vil ha det meste som dem kan få i fra Apple, så er det ikke noen overaskelse at dem kjøper en iPad bare for å ha en sammen med de andre Apple produktene dem har.

 

For det finnes INGEN grunner for at en skal kjøpe en iPad 2 eller en annen Android tablet om man allerede har en litt mindre laptop som MacBook Air f.eks, eller andre laptop'er i samme størrelse.

 

For hva kan man gjøre med en tablet som man ikke kan gjøre på en laptop?

 

Jo en ting, du kan bruke en touch skjerm til å navigere. Men man betaler ikke 4-5 tusen kroner bare for å få det.

Lenke til kommentar

Men tingen er at før den første tablet'en i fra Apple kom ut, så hadde jo de fleste en laptop fra før av da.

Dette gjelder vel Android óg? Hvorfor har ikke flere kjøpt tablets da? Nei vent, det er jo bare vi i «Apple religionen» som kjøper iPad, og vi kjøper den «bare for å ha en sammen med de andre Apple produktene [vi] har.»

 

Skjerp deg. Please.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men tingen er at før den første tablet'en i fra Apple kom ut, så hadde jo de fleste en laptop fra før av da.

Dette gjelder vel Android óg? Hvorfor har ikke flere kjøpt tablets da? Nei vent, det er jo bare vi i «Apple religionen» som kjøper iPad, og vi kjøper den «bare for å ha en sammen med de andre Apple produktene [vi] har.»

 

Skjerp deg. Please.

Har jeg sagt at dette ikke gjelder Android?

 

Etter hva jeg vet så har jeg nevnt både iPads og Android tablets her.

 

Men jeg har en venn som jeg vet kjøper alle disse iOS tingene og MacBooks og slikt. Han sier at han gjør det fordi ting blir liksom bedre med at alle ting er i fra samme merke. Så derfor kjøper han alt dette bare for å ha det.

 

Det jeg vil si er at ingen av dem eller veldig få som kunne ha tenkt seg en Android tablet ser nytten av å ha en Android tablet siden de aller fleste allerede har en laptop til å begynne med.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Men jeg har en venn som jeg vet kjøper alle disse iOS tingene og MacBooks og slikt. Han sier at han gjør det fordi ting blir liksom bedre med at alle ting er i fra samme merke. Så derfor kjøper han alt dette bare for å ha det.

Og da går du ut ifra at alle andre tenker det samme?

 

 

Det jeg vil si er at ingen av dem eller veldig få som kunne ha tenkt seg en Android tablet ser nytten av å ha en Android tablet siden de aller fleste allerede har en laptop til å begynne med.

Mange ser ikke nytten med nettbrett, nei. Men at «ingen eller veldig få» ser nytten av nettbrett fordi de allerede har en bærbar maskin, mener jeg er feil.

Lenke til kommentar

Men jeg har en venn som jeg vet kjøper alle disse iOS tingene og MacBooks og slikt. Han sier at han gjør det fordi ting blir liksom bedre med at alle ting er i fra samme merke. Så derfor kjøper han alt dette bare for å ha det.

Og da går du ut ifra at alle andre tenker det samme?

 

 

Det jeg vil si er at ingen av dem eller veldig få som kunne ha tenkt seg en Android tablet ser nytten av å ha en Android tablet siden de aller fleste allerede har en laptop til å begynne med.

Mange ser ikke nytten med nettbrett, nei. Men at «ingen eller veldig få» ser nytten av nettbrett fordi de allerede har en bærbar maskin, mener jeg er feil.

1. Er for det meste slikt det jeg har oppfattet av alle jeg vet som eier flere Apple produkter.

 

2. Kan du forklare meg på hva man skal med en iPad eller en Android tablet om man har en laptop som MacBook Air f.eks?

 

Hva kan du gjøre med en tablet som du ikke kan gjøre på en laptop?

Lenke til kommentar

Hva kan du gjøre med en tablet som du ikke kan gjøre på en laptop?

Fysisk størrelse, batteritid, hastighet, applikasjoner og brukervennlighet er et utvalg stikkord. Jeg forventer ikke at du skal være enig, og dette er heller ikke riktig tråd.

MacBook Air er ikke så mye større enn en iPad 2 at det har noen betydning. Og batteritid har MacBook Air massevis av. Applikasjoner finnes det nok MYE mere ut av til Mac OSX og Windows 7. Og dessuten så er det ikke alt man trenger applikasjoner til i Mac OSX og WIndows 7 som man må på ha på iPad hele tiden.

 

Nå er MacBook Air en del dyrere en iPad 2 da. Men du får jo så vanvittig mye mere for en fullverdig laptop enn over en forvokst iPod Touch :!: .

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Men du får jo så vanvittig mye mere for en fullverdig laptop enn over en forvokst iPod Touch :!: .

Du forstår tydeligvis ikke at ikke alle har samme behov (eller ikke behov for) som deg. Det er meningsløst for meg å prøve å overbevise deg om at iPad kan være nyttig, så jeg dropper å prøve og sparer oss for et par sider med krangling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

at iPad dominerer markedet er ikke rart, brukeropplevelsen mellom iPad'en og en galaxy tab eller xoom tab osv er så forskjellig at det er nesten skremmende!

 

åå??

 

jeg har hatt gleden av å eie begge.. men galaxy tab ble vinneren for min del...

 

det kommer an på hva man skal bruke den til helt enkelt...

 

synes ikke forskjellen på OS'et er såå hinsides stor..

Lenke til kommentar

Ikke la dette bli en ny iPad vs. Galaxy Tab-krangel. Ønsker dere å diskutere forskjeller på enten selve nettbrettene eller operativsystemene, skal dette gjøres i en egen tråd. Videre innlegg her vil slettes uten forvarsel.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Lenke til kommentar

nå er ikke jeg noen apple fanboy, eier ingen apple produkter i det hele tatt faktisk..

 

men jeg liker veldig godt hvordan android er åpent og relativt ubegrenset mens iOs har et ekstremt fokus på brukervennlighet og har et strengt regelverk rundt dette noe som gir en bedre overall brukeropplevelse.

 

synes også at galaxy tab og motorola xoom tab føles litt "leketøy" når man holder de noe som helt klart påvirker mange som ikke bryr seg om man kjøper en android enhet eller iOs enhet

  • Liker 3
Lenke til kommentar

men jeg liker veldig godt hvordan android er åpent og relativt ubegrenset mens iOs har et ekstremt fokus på brukervennlighet og har et strengt regelverk rundt dette noe som gir en bedre overall brukeropplevelse.

Endelig noen som har skjønt at begge systemer har sine (store) fordeler. Takk!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har en 11.6 tommers MacBook Air og en Samsung Galaxy S II telefon, og ser null vits i en iPad eller Android tablet da.

 

Jeg har en Asus Transformer, og ser null vits i å bruke 10k+ på MBA.

 

Legg deg godt tilbake i hengekøya og les ei bok eller tegneserie på MBA'en din, så ser du kanskje forskjellen på bruksområder for tablets og laptopper. Hvert til sitt bruk.

 

En laptop kan aldri ta over oppgavene til tabletn min, men med dock kan tabletn min ta over mange av oppgavene til laptoppen. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...