Gå til innhold

Redningen er på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ikke noe forskjell på de to siste?

Her ryker strømmen ofte, pga lyn og pga noen som ikke skjønner at det bare er 16A sikring.

 

Derfor har jeg backup, og backup av backupen. Men den ene backupen er jo "tilkoblet" hele tiden, men diskene sover, så vet ikke hvor farlig det er.

 

Hvis bare et par filer, som jeg ikke bruker hele tiden, bare forsvinner, er det kanskje et problem med å merke det. :/

Lenke til kommentar

Håper oppdateringen komemr snart, økt datasikekrhet er jo ett av salgsargumentene til SSD.

 

AtW

 

Er det verkeleg et av salgsargumenta til SSD? :innocent:

Eg kan ikkje sjå at det er så mange leverandørar som i det heile tatt bryr seg eit fnugg om forskjellen på at data er skreve til disk eller write cache.

Lenke til kommentar

Håper oppdateringen komemr snart, økt datasikekrhet er jo ett av salgsargumentene til SSD.

 

AtW

 

Er det verkeleg et av salgsargumenta til SSD? :innocent:

Eg kan ikkje sjå at det er så mange leverandørar som i det heile tatt bryr seg eit fnugg om forskjellen på at data er skreve til disk eller write cache.

 

Det er bare å se på Intels presentasjon av SSD.

 

Write Cache er førøvrig ikke den eneste måten data kan gå tapt på.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kordan slår du av ein pc brutalt?

 

Skru av via Windows er normalt

Skru av med å holde inne powerknapp i 4 sekunder er litt voldsomt

Dra ut straumkontakten i ein helvetes fart er da kanskje brutalt?

 

Jeg husker en artikkel i PCWorld Norge for en del år siden der de over flere måneder røsket ut strømledninger og slo av og på med knappen på PC'ene uten at det gikk ut over maskinvare eller harddisker. Dette var maskiner med HDD.

Lenke til kommentar

 

Det er bare å se på Intels presentasjon av SSD.

 

Write Cache er førøvrig ikke den eneste måten data kan gå tapt på.

 

AtW

Og Intel er så langt dei einaste av SSD produsentane som bryr seg. Eg leste nettop nyleg om enten Corsair eller OCZ som har deduplisering på sine SSD'ar. Problemet er bare at dei lagra metadata på bare ein block, ergo blei den metadataen korrupt så blei det vondt verre, spesielt for filsystemer som allereie støtta deduplisering.

Endret av siDDIs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...