Gå til innhold

Nytt mini-kabinett fra Silverstone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Støttede hovedkort: Mini ATX, Mini-DXT, Mini-ITX
Tror nok det skribenten tenker på her er Micro-ATX. Micro ATX har 4 ekspansjonsspor og passer inn på målene 244x244mm.

Mini-ATX er et kort på 284x208mm, men kan også forveksles med et kort som AOpen utviklet dette kortet er ironisk nok mindre enn Micro-ATX (150x150mm) og er nærmest ubrukt formfaktor.

Lenke til kommentar

Det var meget stilfullt og funksjonelt. Løsninger her som ikke finnes i mange store kabinett, som uttakbart hovedkortbrett, stor åpning for montering av kjølere uten å ta ut hovedkortet, plass for relativ lange skjermkort - ser at kort opp mot 35 cm går fint. Begge USB-kontaktene i front er ellers USB3. Egen plass for 2,5'' disk - noe som faktisk gjør at det er bra med diskplasser.

Lenke til kommentar

Ooo-yummy. Det så jammen ut som et utrolig bra kabinett i en fin størrelse. Selv ser jeg mye på mini-ITX om dagen, men denne ga meg lyst til å flytte inn tvert -har allerede mATX hk. Kanskje den en av de få kassene jeg har sett som jeg ikke føler behov for å modde på en eller annen måterolleyes.gif

 

ph34r.gifEr det bare meg som reagerer på at HK er snudd? Liker det.

 

Pris? Når?

Lenke til kommentar

Har sluttet å kjøpe ATX-hovedkort selv. Det er flere grunner:

 

1) Micro-ATX har mer enn nok utvidelsesmuligheter for mange. For min del har det som regel holdt med 16x PCIe til skjermkort. Har faktisk vurdert Mini-ITX en del ganger på grunn av dette, men det blir litt vel begrenset igjen.

 

2) Når maskinen skal «pensjoneres» til et eller annet alternativt bruksområde, kommer det kanskje tydelig frem hvor flott det er at maskinen er i et litt mindre format. Er jo vesentlig størrelsesforskjell på ATX og Micro-ATX. Har blant annet en Core 2 Duo E8400 som jeg klokket ned til 1,2 GHz, for å bruke til mediesenter, og Micro-ATX gjorde at dette ikke trengte å være så forferdelig stort.

 

3) Tilbudet på Micro-ATX-siden har blitt vesentlig bedre enn for en del år tilbake, da det virket som om denne formfaktoren var forbeholdt enklere systemer, ikke entusiastsystemer. Gikk selv for P8P67-M Pro sist.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Urk - nå er datoen hos Komplett endret til 13.oktober (Scan også). Denne kassa er kanskje allerede blitt mektig populær i de markedene den er sluppet til (USA/Asia ..?) siden vi her på denne sia av dammen må vente så fælt ermm.gif

Jeg har jaffal et godt inntrykk av den etter å lest flere tester;

 

http://www.tweak.dk/...abinet/1291/1/1

http://www.bit-tech....tj08-e-review/1

 

..og forum tråd, allerede oppe i 38 sider;

 

http://www.overclock...wners-club.html

 

Kjipt å måtte vente, men men. Har tanker om å lage et annet opplegg for HD cage;

Ta 4 gjengestål og kappe de til nøyaktig innvendig høyde. Bruke plenty stålplast ellerno for å feste de i topp og bunn inni kassa omtrent i samme posisjon som eksisterende HD cage, men - sette de slik at jeg kan snu 3,5"HD 90 grader flatt og få kontaktene ut mot den åpne siden. Hardiskene kan så henges opp i strikk el. lignende, og jeg kan skru på en bunch med muttere som kan justeres for å tre strikkene rundt i de høydene man vil. Jeg er vel avhengig av at stagene kan festes i en posisjon hvor jeg fortsatt kan ha lange skjermkort, kan hende må det kuttes i bakplata her og der hvis hardiskene blir stående for langt inn i kassa, mot venstre sett forfra. Fordel; bedre plass i kassa, og flytende oppheng av hardisker ! Eller det kan være en utopisk dagdrøm, vi får se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...