Gå til innhold

Batteritid på Android, tips, FAQ og forklaringer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott guide. Slengte inn en lenke til den i det beste fra mobilforumet tråden

 

Dog litt usikker på hva du mener med «menyer etc.» under «Middels»

 

Også det å bare legge inn en custom ROM kan hjelpe enormt (Noen av de som utvikler slikt tenker mye på batterikapasitet). Jeg la inn LeeDroid for noen uker siden, etter at jeg til slutt gikk lei av å aldri ha nok internminne. Det gav en helt formidabel boost i hvor lenge batteriet varer.

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldingen Cyclo :)

 

Hva gjelder "Menyer etc." er det rett og slett en feil som sneik seg inn med litt for mye klipping og liming fra min side når jeg skulle lage listene. Jeg vet også at custom ROMS kan være bra for batteritiden, det kom kanskje ikke så godt frem. Skrev om avsnittet om AOSP/ROMs under avansert nå.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Adale, jeg har dessverre ikke noen lister. Hvis det er Samsung du har er det greit å fryse de hubsene du ikke bruker(music hub, social hub, book hub etc.), og ta med WiFi-Sharing i samtidig!

 

Når det gjelder program som kan hindre telefonen i å sove, bruk BetterBatteryStats, du finner først ut hvor mye telefonen har vært ute av deep sleep under "other" og så ser du på "Partial Wakelocks" for å finne hva som er synderne :)

Lenke til kommentar

Hva bør man egentlig forvente av batteritid ved middels bruk. Jada, jeg vet at det er relativt, men min SE Active må egentlig laders hver dag, er gjerne nede på 30%. Brukes til noen meldinger, ringer et par minutter, spiller endel, evt nett. Er dette helt normalt? Jeg er jo vant til en "gammeldags telefon" og ikke en lomme pc :)

 

De oppgitte 351 timer standby må være helt uten aktivitet og null tilkoblinger.

Endret av Broseen
Lenke til kommentar

Oppgitte timer i standby er uten synk, bakgrunnsdata og bruk ja.

 

Post gjerne din Battery Stats vindu med informasjon om skjerm-tid-på. Ellers er det vanlig at batterier øker litt i kapasitet de første 10-20 ladesyklusene. Høres helt normalt ut i mitt hode, du har en 3" skjerm og 1200mAh batteri og en 1Ghz prosessor, det er klart det tar sitt :)

Lenke til kommentar

"Skru ned på synkronisering av Facebook, Twitter, vær ol. dette vil forhindre telefonen i å våkne fra deep sleep ofte og forbedre standbytiden

E"

Hvordan?

 

I instillingene til selve programmene, har ikke telefonen foran meg ATM så kan ikke være mer spesifikk dessverre.

 

Husk også at andre ting som synkroniserer for deg (3. parts widgets), også må justeres ned i synkroniseringen.

 

Jeg bruker Juice Defender og jeg føler den gir et EKSTREMT løft på batteritiden! Kan være placebo, men er ganske sikker på at det ikke er det :p

 

Juicedefender er et godt program som gir mange personer et løft i batteritid. For mitt personlige bruk av telefonen gir det dessverre ikke store utfallet. Jeg er "avhengig" av å ha datatrafikk hele tiden pga Whatsapp og mail, pluss at jeg bruker telefonen såpass jevnlig at det er ikke alltid så mye å hente :)

Lenke til kommentar

 

Juicedefender er et godt program som gir mange personer et løft i batteritid. For mitt personlige bruk av telefonen gir det dessverre ikke store utfallet. Jeg er "avhengig" av å ha datatrafikk hele tiden pga Whatsapp og mail, pluss at jeg bruker telefonen såpass jevnlig at det er ikke alltid så mye å hente :)

 

Jeg aner ikke hva JD gjør for meg, ettersom jeg ALLTID har data av og du må ha + versjonen for at den skal styre Wifi, men det virker som den funker og i appen påstår selv å ha forbedret batteritiden med nesten 90%!!!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

post-177970-0-23144800-1319680683_thumb.jpeg post-177970-0-48503000-1319680693_thumb.jpeg

 

Synes batteritiden på min S2 suger, må lade den en gang i døgnet uten at jeg bruker den mye. Dessuten lurer jeg veldig på hvorfor Android OS skal bruke så mye av batteri? Min gamle HTC Desire holdt mye lengre.

Ca 16 timer etter lading er batteri på 45%, da har jeg hatt en telefonsamtale på max 10 min, sendt en tekstmelding og sett 2 videoer på youtube. Synes det er i overkant hvor mye batteri som er forbrukt på det lille der.

 

Håper noen har noen gode forslag til hva som er galt eller hva som ordne problemet.

 

Telefonen er rett over 1 måned gammel.

Lenke til kommentar

Det er tydelig at noe er galt med "Android OS" på telefonen din ja, hvor mye CPU-tid har den? (klikk på den i listen så kommer det opp).

 

Har du oppdatert til nyeste programvare? Og har du en D-link router hjemme?

 

Det er en bug som gjør at Android OS blir ekstremt høy dersom man er koblet til bestemte routere som ikke lar telefonen hvile.

Lenke til kommentar

Har nettopp ladet telefonen så får ikke et riktig bilde av cpu tid da. Skal poste resultat senere i dag. Har siste oppdatering og den er ikke koblet til Dlink router. Den er koblet til en Linksys WRT-610n.

 

Har snakka med Samsung, men det hjalp lite, østeuropeisk dame som ikke hadde spesielt god kunnskap og dårlig forståelse av norsk, men fikk telefonnummer til tekniker hos DeltaService i Drammen. Han jeg snakka med mente at noe måtte være galt med telefonen og anbefalte meg å sende den inn.

 

Her er bilde av modell, kjerne, version osv.

post-177970-0-03945700-1319712695_thumb.jpeg

Endret av fjoes
Lenke til kommentar

Du har ikke nyeste versjon, skal være KI4 eller KI8 som brukes i Norge. Du får ikke oppdatering via telefonen direkte, du må koble den til PC med Kies installert.

 

Tviler på at det er noe galt med telefonen din, hvis du oppgraderer den og det ikke fungerer, prøv å ta en fabrikkreset og se om problemet fortsatt er der før du eventuelt sender den inn. OBS: etter fabrikkreset, installer færrest mulig apps før du ser om det har noen påvirkning på batteritiden :)

Lenke til kommentar

Takker. Skal teste nå.

Grunnen til at jeg tok meg tid til å spørre her på forumet var jo i håp om å slippe å sende inn. Håper at det du har foreslått fører til at jeg slipper innsending. Har mottatt konvolutt for innsending fra moobi. Men håper å kunne kaste den.

Endret av fjoes
Lenke til kommentar

post-177970-0-23144800-1319680683_thumb.jpeg post-177970-0-48503000-1319680693_thumb.jpeg

 

Synes batteritiden på min S2 suger, må lade den en gang i døgnet uten at jeg bruker den mye. Dessuten lurer jeg veldig på hvorfor Android OS skal bruke så mye av batteri? Min gamle HTC Desire holdt mye lengre.

Ca 16 timer etter lading er batteri på 45%, da har jeg hatt en telefonsamtale på max 10 min, sendt en tekstmelding og sett 2 videoer på youtube. Synes det er i overkant hvor mye batteri som er forbrukt på det lille der.

 

Håper noen har noen gode forslag til hva som er galt eller hva som ordne problemet.

 

Telefonen er rett over 1 måned gammel.

Her ser det jo ut som at wifi har vært aktivert hele tiden. Du kan få den til å slå seg av når skjermen er av i innstillingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...