Gå til innhold

Test: Corsair SP2500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere nevner at fjernkontrollen er så som så og at displayet ikke imponenerer, men hva med bilder av det hele?

 

Synes også dere burde gått litt mer inn på hvor stort element som er i bassen og hvilken effekt den trekker.

 

En annen ting; er forsterkeren i subben koblet til minijacken på fjernkontrollen så jeg kan ha litt dyrere headset som krever litt effekt koblet til der?

Lenke til kommentar

Hva menes med "- Veldig ”sweetspot”-orientert" ?

Jeg er forøvrig VELDIG fornøyd med mitt anlegg. Jeg kjønner ikke helt problemet med skjermen på lydkontrolleren. Hva er vits med veldig god skjerm her? Det betyr jo ingenting. Innsynsvinkel og lysnivå er veldig bra. Det er jo det som virkelig teller.

Bilde av kontrolleren

(Bildekvaliteten er bedre og lysnivåët bedre enn det som vises her)

Endret av MarB
Lenke til kommentar

Skikkelig synd det med kabelløsningen, som for øvrig burde vært nevnt i minus-feltet i konklusjonen.

Jeg synes denne kabel-løsningen er "next best thing" etter vanlige høyttalerkabler med klemme/skru/spadekontakter. Mange casemoddere føler behovet for å sleeve strømforsyningskablene skikkelig, og da er dette verktøyet uunnværlig (det går uten, men ikke lett). Det kan overføres direkte til høyttalerkablene i dette settet, og selve kabelen er jo bare å skaffe i riktig dimensjon (1,5mm2?).

 

Ja, jeg ville heller hatt vanlige høyttalerkabler med standard kontakter, men i denne prisklassen er det ikke så ofte man får det.

Lenke til kommentar

Subben skal jeg ikke kommentere på her, men etter de bildene jeg har sett ser jo sattelittene vanvittig bra ut. De blå ringene på mellomtone elementene og en ellers stilren og nøytral framtoning syns jeg ser tøft ut, og ville mye heller hatt noe sånn enn ett "designerannlegg".

 

Men det er nok ikke nok til å få meg til å bytte ut xls 15'ene mine :)

 

Ellers bra artikkel!

Lenke til kommentar

Ble selv ganske skuffet over disse høyttalerne.

Har lenge brukt Altec Lansing FX4021 og var egentlig strålende fornøyd med dem. Woofern til FX4021 var noe av det råeste jeg har vært borti uansett prisklasse, og da mener jeg ikke bare ren "dunk dunk" effekt heller. Satelittene var også meget gode på å få fram detaljer uten å høres komprimerte ut. Beste jeg har hatt til under 2000.

 

Måtte desverre ha nye etter et uhell, og gikk for SP2500 da jeg i lengre tid hadde hørt at det var disse som var kongen på haugen i samme prisklasse som FX4021 var.

Jeg synes immidlertid lyden til SP2500 er hul og utilfredstillende uansett hvilke innstillinger jeg prøver meg på. Til musikk er de nærmest uaktuelle, til film er de ok. Til FPS og andre actionspill er de muligens bra, men FX4021 fungerte langt bedre som all-round system for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...