Gå til innhold

[Løst] Hvorfor tror mange at gamer jenter er stygge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg går på en IT høgskole i Oslo. Kan i grunn snakke en hel del rundt denne teorien din, men ja, størsteparten av kvinnelige norske "gamere" og IT Jenter er faktisk ikke alltid de peneste, men så kan jeg med en gang si at det er like ille for guttene. Kjenner til uttallige mennesker jeg kunne ha kastet inn i en dusj og tvangsfrisert hos godkjente helsefagarbeidere da det er fåtallet som hadde tatt i dem, men dett er nok en livsstil de velger selv, og jeg blander meg ikke borti dem. Når det kommer til jentene så er det veldig få jenter her jeg kan sette under det vi kaller for "hollywood-vakre", men de fleste mennesker er vakre på sin måte, og de driter vel regelrett i hva andre mener om dem. Sånn sett ville jeg sakt at kanskje 1/4 av de jeg går på skole med går under denne, du er vakker delen, og resten går som average mennesker som en lvl 85 douchebag ville kalt stygg.

Det kan være livsstilen, det kan være noe annet. Hvem vet, men jeg vet bare det at selv om folk kanskje ikke ser ut som Paris Hilton, kan på alle måter være mye mer hyggelige og være med kontra sånne bimboer fra hollywood.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tenker på ingen måte at folk som gamer er stygge. Alle må jo få lov til å gjøre slik som de vil enten de er pen eller "mindre pen", jente eller gutt :D

Noen tenker vell at jenter som spiller mye er "stygg" fordi det er ikke normalt for jenter å spille mye, dette er mer en gutteting. Dette kan vell gjøre slik at personen tenker denne jenten er unormal :hmm: Er ikke lett å svare på.

Var i hvertfall ikke noe stygg hun jenten på bilde, flott jente det der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For og være litt seriøst da.

 

De som gamer MYE sånn som jeg gjorde for noen år siden de har ofte en vane med og glemme og holde kroppen sund, om det er trening / matvaner det kan diskuteres, men er du hardcore nerd / eller hardcore gamergirl, så er det ofte lett for å legge på seg, kanskje spiser du mere usunt og for noen kan det få konsekvenser fort når det kommer til hud / kropp /

 

Men igjen, det kommer an på personen og hva han gjør med det, jeg selv mista mye muskler / formen / la på meg 20kg iløpet av de 5årene jeg var wow nerd, og synes selv jeg ikke så så bra ut som jeg gjorde før.

 

Det er vel der noe med gamer girl / gamer boys og stygghet kommer inn i bildet, når de spiller for mye og lar dette gå på bekostning av kroppen.

 

Men personlig pleier jeg aldri og se for meg andre folk når jeg spiller :p

Mange gamer girls som er pene og søte / sexy, på samme måte som det finnes nok av gutter som er kjekke selv om de er nerder.

 

Det er hva du gjør det til selv.

 

[Til trådstarter]

Ikke ta dette feil :> men på det bildet av hu dama så kan man ikke dømme så veldig, ettersom det eneste man ser ordentlig er fjeset og hu smilte litt rart :p så ikke ut som hu ville bli tatt bilde av hehe.

Lenke til kommentar

 

 

For og være litt seriøst da.

 

De som gamer MYE sånn som jeg gjorde for noen år siden de har ofte en vane med og glemme og holde kroppen sund, om det er trening / matvaner det kan diskuteres, men er du hardcore nerd / eller hardcore gamergirl, så er det ofte lett for å legge på seg, kanskje spiser du mere usunt og for noen kan det få konsekvenser fort når det kommer til hud / kropp /

 

Men igjen, det kommer an på personen og hva han gjør med det, jeg selv mista mye muskler / formen / la på meg 20kg iløpet av de 5årene jeg var wow nerd, og synes selv jeg ikke så så bra ut som jeg gjorde før.

 

Det er vel der noe med gamer girl / gamer boys og stygghet kommer inn i bildet, når de spiller for mye og lar dette gå på bekostning av kroppen.

 

Men personlig pleier jeg aldri og se for meg andre folk når jeg spiller :p

Mange gamer girls som er pene og søte / sexy, på samme måte som det finnes nok av gutter som er kjekke selv om de er nerder.

 

Det er hva du gjør det til selv.

 

[Til trådstarter]

Ikke ta dette feil :> men på det bildet av hu dama så kan man ikke dømme så veldig, ettersom det eneste man ser ordentlig er fjeset og hu smilte litt rart :p så ikke ut som hu ville bli tatt bilde av hehe.

 

ok, ser noe av det du sier med at folk fort kan miste litt kontroll over hygene osv.. :p

 

når det kommer til det med bildet av henne, jeg kan prøve få henne til ta et nytt bilde når hun ikke er ingame lengere :p

 

 

 

Men som noen andre også sa tror jeg, så er det jo vært en myte i mange år at nerder er asosiale mennesker som også ser ut som troll.

Litt overdriving men du vet hva jeg mener :p

 

Og når jenter også begynner seg inn på gamer trenden så blir de også offer av den slemme myten ^^

Lenke til kommentar

Ei decent frøken. Det finne stereotyper mot jenter som gamer, på samme måte som det finnes stereotyper mot gutter som gamer. Kvisete nerder uten sosiale antenner, feite eller syltynne. De finnes, på samme måte som stygge jenter som gamer finnes, det finnes også det motsatte.

 

Og ja, det er mange som spiller spill for å glemme bort den ekte situasjonen de er i, heldigvis er ikke det noen betydelig andel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...