Gå til innhold

Test: Qpad MK-80 Pro Gaming Mechanical Keyboard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje det er billigere? Ikke vet jeg.

 

Jeg eier et Razer BlackWidow, som også benytter seg av samme taster (hvis jeg forstår rett, er ikke veldig på det tekniske). Og de er veldig fine å skrive på, og det er ingen problemer knyttet til det ved gaming. Eneste problemet er den høye klikkelyden som fra tid til annen kan irritere enhver på Ventrilo.

 

Tror likevel dette er et godt tastatur. Liker spesielt at de har valgt å ta bort unyttige makro-taster. Det viser igjen til at Qpad er et selskap for FPS-gamerene, ikke MMORPG-gamerne -- med røtter tilbake til Wolfenstein: Enemy Territory. :)

Lenke til kommentar

Har selv tastatur med blå brytere (Filco Majestouch 2 Tenkeyless) og etter å ha prøvd 6gv2/7g på TG må jeg si jeg syntest de blå er mye bedre enn de svarte, men dette er vel totalt opp til hver og enkelt.

Qpad tastaturet ser uasnett fett ut, og hadde jeg ikke allerede hatt filcobrettet mitt, hadde jeg vurdert dette.

Lenke til kommentar

Jeg er en tanke skeptisk til de lydutgangene på tastaturet. Det er veldig praktisk, men hvis de analoge lydsignalene må gjennom et ekstra sett med kabler og kontakter kan det fort gå ut over lydkvaliteten. Testet dere dette? Hvis ja, hvor gode hodetelefoner brukte dere og merket dere noen forskjell?

Lenke til kommentar

Jeg kunne godt ha tenkt meg et kvalitetstastatur. Bruker et Logitech til 100kr her nå...

Men aldri om jeg kjøper noe det står "gaming" på. Da vet man at prisen er kunstig doblet.

Tull og tøys. Steelseries 7G, Razer Blackwidow ultimate etc (129$) koster like mye som "Das keyboard" tastaturene som er primært laget for skriving, eller billigere faktisk om man skal ha professional utgaven. Greit nok at det er masse overprisede "gaming" produkter, men at prisene på alt blir høyere er bare bullshit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tull og tøys. Steelseries 7G, Razer Blackwidow ultimate etc (129$) koster like mye som "Das keyboard" tastaturene som er primært laget for skriving, eller billigere faktisk om man skal ha professional utgaven. Greit nok at det er masse overprisede "gaming" produkter, men at prisene på alt blir høyere er bare bullshit.

Mulig du har rett, jeg er nok bare litt skeptisk etter hva jeg har sett av andre produkter.

Lenke til kommentar

Ser at en minus er "mangler makroer"

 

Er det noen som virkelig bruker makroen? Kun de som spiller wow osv som kanskje får litt bruk for dem, men ser ingen nytte i dem i f.eks. windows...

 

De er mer i veien, synes jeg og sikker de fleste andre som spiller vanlige spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke gå for Razer. Det holder bare ikke, dårlig kvalitet på caps og rammen/plata. Hvis du vil ha MX Blue switches er dette tastaturet. Hvis du leter etter taster som også er "tactile" men med mindre lyd, skal du se etter MX Brown switches. De er vanskelige å få i Norge, men det finnes en "fps" butikk (husker ikke helt navnet) som selger et Zowie tastatur.

 

Selv har jeg MX black, 6gv2, ganske fornøyd. Bruker det til både programmering, skole og sc2. Men black er ikke tactile, så du får ikke den nice "trykke feelingen".

Lenke til kommentar

Ser at en minus er "mangler makroer"

 

Er det noen som virkelig bruker makroen? Kun de som spiller wow osv som kanskje får litt bruk for dem, men ser ingen nytte i dem i f.eks. windows...

 

De er mer i veien, synes jeg og sikker de fleste andre som spiller vanlige spill.

Er massevis av ting man kan bruke macroknapper til, både til spilling og ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...