Gå til innhold

Angrer på Age of Empires III (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Age of Empires III var en delvis skuffelse, noe pga at inntrykket mitt av spillet viste seg å være helt feil, og at de gikk fra den gode gamle "Stein-Alder til Imperial-Alder" settingen.

Koloniseringen av Amerika er egentlig direkte kjedelig, noe jeg tror flere Europeere er enig med.

Dog, gameplay var da litt bra, så jeg brukte noe tid på dette. (Multiplayer)

 

Age of Empire Online tror jeg kommer til å gjøre det dårlig, i forhold til forgjengerne.

Dette er da egentlig mest pga grafikk valg, men så har ikke jeg prøvd beta invitasjonen jeg har, så synet kan endre seg.

 

Får håpe at de går til den gode gamle settingen, med noe friskere og moderne grafikk.

Spesielt prøve å få samme tilgjengelighet som de 2 første spillene.

(Et dårlig eksempel på dette er Settlers serien, som har skeivet helt av. wat)

 

 

til Civilization-skaperen Sid meier.

Stor bokstav i Meier? :whistle:

Endret av Orrie
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt AoE 1 og 2, men jeg elsket AoE3. Gameplayet var svært bra, grafikken svært bra, historien svært bra og så videre. Jeg vil faktisk si det er et av de beste RTSene de siste årene og langt bedre enn f.eks skuffelsen Starcraft 2. De våget da i det minste gjøre noe nytt. SC2 er bare samme greia om igjen med bedre grafikk og null sjel.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt AoE 1 og 2, men jeg elsket AoE3. Gameplayet var svært bra, grafikken svært bra, historien svært bra og så videre. Jeg vil faktisk si det er et av de beste RTSene de siste årene og langt bedre enn f.eks skuffelsen Starcraft 2. De våget da i det minste gjøre noe nytt. SC2 er bare samme greia om igjen med bedre grafikk og null sjel.

Da anbefaler jeg STERKT AoE 1 og 2 - men også Anno 1404 kan være verdt en titt dersom du ikke har prøvd.

Gode gamle Empire Earth er jo også en slager, men ligg unna de senere versjonene.

Lenke til kommentar

AoE ble jeg lei etter et par timer. Stor skuffelse.

Generelt så trenger vel alle strategispill noe mer spilletid før man kan bedømme det, men dersom det er AoE 3 du sikter til så er jeg forsåvidt enig sett i forhold til de to første utgivelsene.

 

Distant Worlds er et spill som definitivt anbefales, men da MÅ man bruke mer enn et par timer for å bedømme det. Etter ca 40-50 timer er det fremdeles mye å lære.

Transport Tycoon, Anno-serien, CIV, Traffic Giant etc er andre spill som ville blitt vraket av meg dersom jeg ikke brukte god tid og hadde åpent sinn. At et spill i utgangspunktet virker overfladisk og uinteressant er uvesentlig dersom det viser seg at det kan fenge brukeren over tid. F.eks Anno1404 vil jo være ganske kjedelig de første to timene, og det eneste man har oppnådd er å lage noen ciderplantasjer og erobret et par øyer.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt AoE 1 og 2, men jeg elsket AoE3. Gameplayet var svært bra, grafikken svært bra, historien svært bra og så videre. Jeg vil faktisk si det er et av de beste RTSene de siste årene og langt bedre enn f.eks skuffelsen Starcraft 2. De våget da i det minste gjøre noe nytt. SC2 er bare samme greia om igjen med bedre grafikk og null sjel.

Da anbefaler jeg STERKT AoE 1 og 2 - men også Anno 1404 kan være verdt en titt dersom du ikke har prøvd.

Gode gamle Empire Earth er jo også en slager, men ligg unna de senere versjonene.

 

Jeg har spilt de fleste Anno spillene (1701, 1602, 1503 og 1404), men selv om de er bra fenget de aldri. (btw du har forstått "koden" de har lagt inn i navnet?) :p Empire Earth var et morsomt konsept, men det ble for mye mas om å komme først til neste tidsalder. Hadde det gått gradvis som i f.eks Civilization hadde det vært morsomt, men den neste tidsalderen var for avansert for den forrige for min smak. Straks en nasjon utviklet neste tidsalder hadde de andre ikke en sjanse, med mindre de klarte å utvikle den neste etter der igjen og dermed lå suverent foran alle andre.

Lenke til kommentar

...

Jeg har spilt de fleste Anno spillene (1701, 1602, 1503 og 1404), men selv om de er bra fenget de aldri. (btw du har forstått "koden" de har lagt inn i navnet?) :p

...

Jepp... Neste versjon blir Anno 1305, Anno 1206, Anno 1107, Anno 1008, Anno 0900, Anno 0801, Anno 2007, Anno 2016 etc... kan bli mange etterfølgere etterhvert, detta...

 

Likevel, tror nok "konseptet" er spist opp om ikke altfor mange utgivelser... Terraforming av landområder (eller planeter?) hadde jo vært en nyskapning i Anno... kanskje det kommer i Anno 3006?

Lenke til kommentar

...

Jeg har spilt de fleste Anno spillene (1701, 1602, 1503 og 1404), men selv om de er bra fenget de aldri. (btw du har forstått "koden" de har lagt inn i navnet?) :p

...

Jepp... Neste versjon blir Anno 1305, Anno 1206, Anno 1107, Anno 1008, Anno 0900, Anno 0801, Anno 2007, Anno 2016 etc... kan bli mange etterfølgere etterhvert, detta...

 

Likevel, tror nok "konseptet" er spist opp om ikke altfor mange utgivelser... Terraforming av landområder (eller planeter?) hadde jo vært en nyskapning i Anno... kanskje det kommer i Anno 3006?

 

Eller Anno 111111111 for å virkelig ta av. :p Men hva med Anno Mars eller noe sånt? Civilization prøvde jo å sende hele greia til Alpha Centauri og endte opp med et av de beste spillene i serien. Det var litt for lite "alien" greier for meg, men ellers var det nesten perfekt. :)

Lenke til kommentar

...

Eller Anno 111111111 for å virkelig ta av. :p Men hva med Anno Mars eller noe sånt? Civilization prøvde jo å sende hele greia til Alpha Centauri og endte opp med et av de beste spillene i serien. Det var litt for lite "alien" greier for meg, men ellers var det nesten perfekt. :)

Det er mye som kunne gjort Anno-serien mye større... ser for meg en blanding av Anno, Traffic Giant, Transport Tycoon, SimCity og Empire Earth :)

... og noen påstår at jeg liker detaljstyring... (??) :)

 

Det er vel fort fare for at det blir FOR mye detaljer å ta hensyn til, men ihvertfall transportbiten burde det vært mulig å gjøre noe med. Burde vel være i en Anno 2043 eller noe og ikke noe fra middelalderen...

Lenke til kommentar

...

Jeg har spilt de fleste Anno spillene (1701, 1602, 1503 og 1404), men selv om de er bra fenget de aldri. (btw du har forstått "koden" de har lagt inn i navnet?) :p

...

Jepp... Neste versjon blir Anno 1305, Anno 1206, Anno 1107, Anno 1008, Anno 0900, Anno 0801, Anno 2007, Anno 2016 etc... kan bli mange etterfølgere etterhvert, detta...

 

Likevel, tror nok "konseptet" er spist opp om ikke altfor mange utgivelser... Terraforming av landområder (eller planeter?) hadde jo vært en nyskapning i Anno... kanskje det kommer i Anno 3006?

 

Nå er det der ikke helt riktig da den korrekte rekkefølgen etter fra når de er utgitt er: Anno 1602, Anno, 1503, Anno 1701 & anno 1404. Så 1701 her er "the odd man out" om "koden" skal følges....evnt 1404-1305-1800-1206-1107-1899 osv...

Lenke til kommentar

...

Jeg har spilt de fleste Anno spillene (1701, 1602, 1503 og 1404), men selv om de er bra fenget de aldri. (btw du har forstått "koden" de har lagt inn i navnet?) :p

...

Jepp... Neste versjon blir Anno 1305, Anno 1206, Anno 1107, Anno 1008, Anno 0900, Anno 0801, Anno 2007, Anno 2016 etc... kan bli mange etterfølgere etterhvert, detta...

 

Likevel, tror nok "konseptet" er spist opp om ikke altfor mange utgivelser... Terraforming av landområder (eller planeter?) hadde jo vært en nyskapning i Anno... kanskje det kommer i Anno 3006?

 

Nå er det der ikke helt riktig da den korrekte rekkefølgen etter fra når de er utgitt er: Anno 1602, Anno, 1503, Anno 1701 & anno 1404. Så 1701 her er "the odd man out" om "koden" skal følges....evnt 1404-1305-1800-1206-1107-1899 osv...

Du har altfor lite å gjøre :)

 

Grunnen er vel at de i utgangspunktet ikke tenkte på at det skulle bli så mange oppfølgere, og at det virket mer interessant å ta med 1701 enn 1404... Det blir jo særere og særere innhold jo lengre tilbake man kommer - så jeg tror vel ikke akkurat at Anno 0036 kommer til å slå an noe særlig... bygge korsfestelsesbygg, bøddelstudio og palmebladplantasje? På en annen side så hadde vel Anno 2106 kanskje vært på sin plass - litt nytenking skader aldri...

Lenke til kommentar

Hva er dette? En angrende utvikler? Han skal ha skryt for å ta det litt i perspektiv synes jeg. :)

 

Personlig synes jeg AoE3 var, og jeg legger til RA3 for nye-spill-som-er-basert-på-gode-gamle-90-talls-og-tidlig-2000-tallet-spills skyld ...RÆÆÆÆVA. Jeg kan nok forstå de som aldri har spilt AoE eller AoE2 likte AoE3, men en som har spilt forgjengerne så nok fort hva som hadde hendt. Mye av det som var unikt med AoE/AoE2, eller som gjorde spillet til det det var, ble nok skuffet. Jeg ser for eksempel det med å ta en ressurs fra stedet til en "camp" var en av de tingene jeg savnet inderlig.

 

Tror jeg spilte halve campaignen og to runder på nett med en kompis, som heller ikke var fornøyd, og det var vel alt av AoE3.

Endret av Colossus
Lenke til kommentar

Oi var godt imponert av AoE3. Er en del andre designvalg gjort setter man spillet opp imot forgjengern, men de var høyt passende og godt utført for å skyte ut egen mening. Home Shipment systemet 3'ern hadde gjor enormt mye, og var en viktig del av spillet. Spilt en del runder selv, både på nett og lokalt LAN med folk, vil si det er en av de bedre RTS'ene i senere tid. Spilte også 2'ern masse, nostalgien svimler hver gang jeg hiver det opp igjen, et mesterverk av spill Age of Kings. Både 2'ern og 3'ern fortjener ros, de er svært forskjellige men særdeles gode. Bare uheldig forskjellene skremte vekk noen spillere. Er det noe som virkelig fanger meg i AoE serien som et siste punkt, må det være det store fokuset på Macro, noe som jeg ikke har sett florere så i andre RTS'er for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...