Gå til innhold

Blir PS3 Slim bakoverkompatibel? (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sier som jeg sa på spillmagasinet:

Noe så idiotisk, kan de ikke bare legge inn ny oppdatering som "tar tilbake" ps2 støtten, men neida. De skal suge ut mest mulig med penger av folk... Selv bestemte jeg meg for å kjøpe en PS2, når støtten forsvant. Så har ikke bruk for dette, men ble bare frustrert av å lese det.

 

Var en som kommenterte meg på spillmagasinet, og skrev "er ikke mulig"

Hvorfor er det ikke mulig å bruke software oppdatering for å få tilbake støtten?

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

sånn som jeg kan huske det så er det slikt at ps2 ikke kan emuleres med bare software på en ps3 consoll men en trenger også en del av brikkesettet for at det fungere.

 

jeg prata da også om det for og redusere prisen på consollen da dem fjerne ps2 støtten og da kunne velge og bruke penger på det om du trenger ps2 støtte så synes jeg det er helt greit

 

gjerne korriger meg hvis jeg husker feil

 

thor-erling

 

sånn som jeg kan huske det så er det slikt at ps2 ikke kan emuleres med bare software på en ps3 consoll men en trenger også en del av brikkesettet for at det fungere.

 

jeg prata da også om det for og redusere prisen på consollen da dem fjerne ps2 støtten og da kunne velge og bruke penger på det om du trenger ps2 støtte så synes jeg det er helt greit

 

gjerne korriger meg hvis jeg husker feil

 

thor-erling

Lenke til kommentar

Trenger det ikke når jeg har en PS2 :)

 

Vil heller ha masse collections med HD support, Move og trophies som gjør at nok engang jeg spiller de enda mer

God Of War Collection, mesterverk, kommende Sly Collection mesterverk og sist og ikke minst Ico/ SotC mesterverker, bare gi meg mere collections Sony, kjøper dem lett fordi det er så verdt de pengene!! :)

Lenke til kommentar

sånn som jeg kan huske det så er det slikt at ps2 ikke kan emuleres med bare software på en ps3 consoll men en trenger også en del av brikkesettet for at det fungere.

 

jeg prata da også om det for og redusere prisen på consollen da dem fjerne ps2 støtten og da kunne velge og bruke penger på det om du trenger ps2 støtte så synes jeg det er helt greit

 

gjerne korriger meg hvis jeg husker feil

 

thor-erling

 

sånn som jeg kan huske det så er det slikt at ps2 ikke kan emuleres med bare software på en ps3 consoll men en trenger også en del av brikkesettet for at det fungere.

 

jeg prata da også om det for og redusere prisen på consollen da dem fjerne ps2 støtten og da kunne velge og bruke penger på det om du trenger ps2 støtte så synes jeg det er helt greit

 

gjerne korriger meg hvis jeg husker feil

 

thor-erling

 

Det var kun de amerikanske PS3 konsollene som var utstyrt med PS2 chip. Europeiske fikk kun software emulering som var en billigere og en dårligere løsning p.g.a dårligere kompatibilitet. Dette var det mye fuzz om når konsollen ble lansert fordi prisen var langt høyere i EU enn i USA.

Endret av Raggz
Lenke til kommentar

Jeg nekter å tro at en PS3 ikke kan emulere en PS2. Når trege og svake datamaskiner kan emulere PS1 og N64 kan nok PS3 emulere en PS2. Med Cell og litt godvilje fra Sony er det helt sikkert mulig fra et maskinvareperspektiv. Om de kan gjøre det med tanke på eventuelle lisenser eller avtaler anågende PS2 vet nok bare Sony. Uansett, det er en pris de burde betale. Bakoverkompabilitet med oppskallering av gamle spill er det som er mest forbrukervennlig, uansett hvordan en vrir og vender på det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Den eneste PS3 som er bakoverkompitabel med PS2-spill (de første 60gb) har laseren, som er spesielt egnet for å kunne lese PS2-spill. Uten den går det nok ikke, og det var visst veldig dyrt å produsere den så de stoppet produksjonen.

 

Edit: Hvis man derimot skal emulere PS2-spill på en PS3 uten laseren kan man velge å gjøre det med "homebrew", såkalt pirat-virksomhet. Man står da i fare for å få sin konsoll utesperret fra PSN hvis det blir oppdaget av Sony.

Endret av Pinng
Lenke til kommentar

Jeg nekter å tro at en PS3 ikke kan emulere en PS2. Når trege og svake datamaskiner kan emulere PS1 og N64 kan nok PS3 emulere en PS2. Med Cell og litt godvilje fra Sony er det helt sikkert mulig fra et maskinvareperspektiv. Om de kan gjøre det med tanke på eventuelle lisenser eller avtaler anågende PS2 vet nok bare Sony. Uansett, det er en pris de burde betale. Bakoverkompabilitet med oppskallering av gamle spill er det som er mest forbrukervennlig, uansett hvordan en vrir og vender på det.

Sony sier vel ikke at PS3 ikke kan emulere PS2 spill. Her er det snakk om kostnader og R&D helt klart. Nå fjernet Sony maskinvarestøtte, og dermed programvarestøtte til dette i den originale PS3en for å spare penger. Noe de har lykkes med. Om jeg ikke tar helt feil har Sony tjent penger på PS3 i ca. 2 år nå.

 

En ekstern enhet som dette er en naturlig vei å gå. Kanskje ikke det beste alternativet for forbrukerne, men best for Sony. Dette gir ingen ekstra kostnader forbundet med PS3. Dermed kan selskapet fokusere på spill og programvare der istedet. Samtidig kan de da klare å senke produksjonskostnadene på denne nye enheten over tid. Jeg vil tro at mye i denne er maskinvaren fra PS2 som artikkelen antyder. Dermed vil kostnadene bli minimale.

 

 

Hvis man derimot skal emulere PS2-spill på en PS3 uten laseren kan man velge å gjøre det med "homebrew", såkalt pirat-virksomhet.

Homebrew er ikke piratvirksomhet. Det er å gi en definert enhet mer funksjonalitet ved å knekke systemkoden. Ganske stor forskjell. Sant nok, folk kan bruke det til å lettere piratkopiere, men det er viktig å skille disse to.

Lenke til kommentar

Homebrew er ikke piratvirksomhet. Det er å gi en definert enhet mer funksjonalitet ved å knekke systemkoden. Ganske stor forskjell. Sant nok, folk kan bruke det til å lettere piratkopiere, men det er viktig å skille disse to.

 

Homebrew er kanskje ikke direkte piratvirksomhet, men å tukle med systemkoden er like fullt ulovlig på lik linje som piratkopiering, så spiller liten rolle.

Misforstå meg rett, det hadde vært praktisk med emulering av ps2-spill på ps3, enten ved homebrew eller en ekstern sak, slik at jeg slipper å dra fram ps2en hver gang jeg skal spille ett ps2-spill. Noe som egentlig ikke skjer så ofte, men kanskje jeg hadde gjort det om jeg hadde hatt muligheten.

Lenke til kommentar
Hvis man derimot skal emulere PS2-spill på en PS3 uten laseren kan man velge å gjøre det med "homebrew", såkalt pirat-virksomhet.

Homebrew er ikke piratvirksomhet. Det er å gi en definert enhet mer funksjonalitet ved å knekke systemkoden. Ganske stor forskjell. Sant nok, folk kan bruke det til å lettere piratkopiere, men det er viktig å skille disse to.

 

Riktig. I mangel av ord ble piratkopiering dratt frem fra hjernerota selv om jeg misliker å bruke det ordet, siden det er ukorrekt brukt i de fleste sammenhenger. Takk for korreksjonen ;)

Endret av Pinng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...