Gå til innhold

Tilbakeblikk: Ufouria: The Saga (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et kjempespill! Et absolutt must for alle som liker plattformspill i 2D. Jeg vurderer Ufouria som helt på høyde med Super Mario- og Mega Man-spillene til NES.

 

Det stemmer at den japanske versjonen er litt annerledes. Hvis man på død og liv vil prøve ut den japanske er det ikke noe problem å laste den ned, men jeg er enig i at forandringene for det meste er til det bedre, hvertfall så langt karakterene angår.

 

Spillet har også historiens kuleste design-konsepter og noe av den friskeste musikken på NES. Og ja, et av de smarteste ordspillene i tittelen. :p

 

Godt skrevet artikkel som vanlig, men å trekke linjer til kolonitiden eller forklare ridderkatten som en kommentar til spillvold virker søkt og overtolket. Dette er bare en uhøytidelig, barnevennlig fortelling om fire morsomme karakterer som må bruke de unike egenskapene sine til å finne veien hjem fra et absurd fantasiland - politikk og historie har ingen plass i Ufourias uskyldige univers.

Lenke til kommentar

Husker jeg spilte dette som "liten". Det var ett kjempemorsomt spill, men jeg var den gang litt ung til å skjønne hva jeg skulle gjøre i det. Fikk aldri fullført hele spillet, så kanskje dette er sjangsen :) Husker de rare måtene noen av dem krøp på og ansikt utrykkene når de hoppet ect. var jo helt nydelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...