Gå til innhold

Anmeldelse: WWE Smackdown vs. RAW 2010 (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som en kar som vokste opp med wrestling på sky som guttunge i 80 åra(født i 75), og fulgt endel med de siste 5-10 åra så har jeg både grei kunskap om wrestling og denne spillserien.

 

For meg er denne spillserien en klar favoritt innen slossspilla, bare slått av fight night.

Ja det er en relativt bratt lære kurve for folk som ikke har spillt det før, men det "kompliserte" kontroll systemet er i mine øyne meget bra.

 

Hvis man sammenligner med endel andre spill så er kontrollsystemet her dypt/omfattende ikke komplisert, komplisert er trykk tre ganger på x så pil opp, pil ned og hold så > og y....

 

Det er for meg meget merkelig at spill med syke kombinasjoner av den jeg nettopp nevnte blir sett på som strålende, og at et spill som er mer taktisk og tenkende blir sett på som dårlig.

Men folk har jo forskjellig smak.

 

Historiene i denne serien er som regel mye dypere og mer omfattende enn det meste andre. Ja de er litt "såpe" aktige innimellom, men en god definasjon på wrestling jeg hørte for endel år siden er såpeopera for menn.

 

Wrestling kan ikke kalles sport, men uavhengig av at ting er avtalt og spill er det en del enormt imponerende prestasjoner som foregår. Har også vært en enorm utvikling fra 80 tallet hvor ruslebiff hadde vært en helt korekt kommentar, men som nå bommer på de aller fleste aktørene.

 

Wrestling er enkel morro, men det er fortsatt morsomt ihvertfall i perioder.

 

 

Jeg ville nok strekt meg opp mot 7 eller 8 av 10 som karakter

Lenke til kommentar

Føler dette blei en veldig tam anmeldelse som gikk kun ut på å snakke stygt om wrestling generelt. Det er vel kanskje ikke noen nyhet at wrestling ikke er det mest populære her til lands, så var ikke tenkt å skape noen debatt om hva jeg synst.

 

Har personlig spilt både 08 og 09 versonen i endel timer hver, men ikke denne nyeste versonen. Og det er synd at du er mer interessert i å gjøre hele wrestlingen om til en vits istedet for å sammenligne dei tidligere WWE spillene i serien. For bare forskjellen fra 08 til 09 var meget stor, og om kontrollene er i samme bane som sist spill er det definitivt en meget god kontroll med mange varierende valgmuligheter.

 

Er ikke uenig i karakteren siden jeg ikke har spilt det enda, men er bare litt skuffa over seriøsiteten av innholdet, og ingen sammenligning til tidligere WWE spill.

Endret av sirkrelian
Lenke til kommentar

Det var på ingen måte meningen å harselere med wrestling som sport, fenomen eller hva man skal kalle det, og om det oppfattes på den måten så får jeg bare beklage. Jeg har ikke spilt wrestling-spill på konsoll siden Playstation 2-tiden, så alle eventuelle sammenligninger jeg hadde kommet med hadde vært rimelig overflødige. De sleivete kommentarene jeg kommer med er harmløse, og spiller mer på de fordommene folk har av fenomenet enn hva de er ment som støtende. Jeg er ikke interessert i å sitte og pushe på folk meningene mine om hvorvidt det er lureri eller ikke, og jeg velger å tro at anmeldelsen står godt om man overser det som ikke måtte handle om spillet direkte.

 

Fordi jeg ikke har erfaring med serien fra de siste årene så har jeg tatt utgangpunkt i hvordan spillet oppfattes for noen som er glad i slåssespill generelt, og i så måte har dette spillet et lite intuitivt kontrollsystem, ubehagelig lange kamper og en særs kjedelig innpakning. Det er klart at noen som har spilt de tidligere spillene en del kjenner seg igjen umiddelbart, men det gjør det ikke til et godt system. Når de heller ikke har en videre konstruktiv læringsdel og trikslista er lang som et vondt år så er det vanskelig å finne en rød tråd i styresystemet.

 

At det appellerer til de som elsker wrestling generelt tviler jeg overhodet ikke på, noe jeg også nevner i teksten. Jeg er av den oppfatningen at dette er et spill som stiller krav til at man elsker wrestling, og jeg kan ikke umiddelbart ta utgangspunkt i at jeg gjør det og gi det en karakter basert på det.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Kom ganske tydelig frem at det ikke var en wrestlingfan som anmeldte dette spillet ja, men det er helt greit. Forventer ikke det heller i Norge ;)

 

Har bare spilt dette i ca en time selv enda, men så har jeg bare eid spillet i 2-3 dager også. Liker forøvrig førsteinntrykket. Fortsetter bra etter SvR09. Til og med de tidligere SvR-spillenes svakeste kamp Royal Rumblen har blitt overkommelig, noe som imo er nok til at spillet får 0.5 ekstra i rating. Grafikken er vel nesten det samme som før og styringen er fantastisk som alltid. Som himsett sa, kontrollsystemet her knuser for min del kontrollsystemet i spill som Soul Calibur med umulige og lange komboer. Styringa i SvR er egentlig rimelig enkel. Hver wrestler har ikke alt for mange moves.

Lenke til kommentar

Flott dette, viste ikke at dere en gang skulle anmelde dette. Bra, meget imponert over at dere anmelder stort sett alt som kommer av spill. Grei omtale, traff meget bra med tanke på hvordan allmenheten vil oppfatte spillet.

Endret av PcAj
Lenke til kommentar

Jeg er interessert i wrestling, jeg pleier bare ikke interessen aktivt. Et viktigere poeng er at man ikke alltid kan ha skribenter som har en dyptgående interesse i alle mulige felter, obskure eller ei. Jeg føler ikke at jeg er uegnet til å anmelde et wrestling-spill, og når vi tilsynelatende ikke har skribenter som har en brennende interesse for wrestling så blir det verre å tilfredsstille absolutt alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...