Gå til innhold

HTCs 3D-mobil til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv har jeg ingen behov for 3D på mobiltelefon, synes 3D generelt er altfor oppskrytt.

 

Antar at 3D er noe man kan skru av på telefonen, men man betaler jo da for en funksjon man ikke har tenkt å bruke.

 

HTC bør komme med en mobil som har samme funksjoner som denne minus 3D teknologien og 4" skjerm istede for 4.3" med samme oppløsning(960*540). Den må selvfølgelig ha GSM nett.

 

Det hadde blitt min neste, om ikke google hadde kommet med en ny med samme spesifikasjoner. Gjerne produsert av HTC.

Lenke til kommentar

Hva skal man med 3D på en mobil?

 

Helt enig!!

Mye bedre om de heller kunne levert den med ett godt vanlig kamera istedenfor det 3D tullet...

Det er desverre alt for mange mobiler idag som leveres med relativ dårlig/meget dårlig kamera...

De aller fleste idag er intressert i ett kamera som erstatter kompakt-kameraet, ikke ett halvbra kamera...

Lenke til kommentar

Selv har jeg ingen behov for 3D på mobiltelefon, synes 3D generelt er altfor oppskrytt.

 

Antar at 3D er noe man kan skru av på telefonen, men man betaler jo da for en funksjon man ikke har tenkt å bruke.

 

HTC bør komme med en mobil som har samme funksjoner som denne minus 3D teknologien og 4" skjerm istede for 4.3" med samme oppløsning(960*540). Den må selvfølgelig ha GSM nett.

 

Det hadde blitt min neste, om ikke google hadde kommet med en ny med samme spesifikasjoner. Gjerne produsert av HTC.

 

htc pyramid har nesten alle ønskene dine... Det er den jeg venter på, evo blir toppmodell og derefter priset, pyramid litt billigere...

Lenke til kommentar

Hva skal man med 3D på en mobil?

Kva skal ein med 3D p åein handholdt spelekonsoll :p?

 

Gjør faktisk spillopplevelsen en del bedre, og man kan se dybde, noe som kan ha en stor betydning i en del spill.

 

Men med en mobil? Jeg ser ingen bruksområder.

Hvorfor er 3D spilling på en mobil noe mindre brukbart enn 3D spilling på en håndholdt spillkonsoll?

 

I tillegg vil jeg påstå det er flere bruksområdet på mobilen enn på spillkonsollen fordi mobilen har bedre kameraer, som muliggjør 720p 3D opptak, og mer lagringsplass, som muliggjør å se hele filmer i 3D.

Lenke til kommentar

1. Kommer til å bli vankelig å holde mobilen i ro, siden man må trykke på skjermen for å spille.

2. Man kan ikke bruke g-sensoren i spilling. 3D'n går ut av fokus.

3. Har ikke fysiske knapper til å spille med, noe som gjør spilling på en mobil mindre brukbart enn på en konsoll, med eller uten 3D

4. Kommer ikke akkurat til å være mange spill som vil ha 3D

5. Filmer på noe mindre enn en 7-8 tommers skjerm er en vits.

 

Og hva skal man med 3D filming?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

htc pyramid har nesten alle ønskene dine... Det er den jeg venter på, evo blir toppmodell og derefter priset, pyramid litt billigere...

 

Ja, har følgt med litt på den. Er litt forskjellige rykter om hva slags skjermstørrelse den får, noen sier 4 og noen 4.3. Krysser fingrene for 4, da jeg synes htc desire hd blir hakket for stor i hånda. Har likevell en uggen føelse på at det blir en 4.3".

Lenke til kommentar

1. Nå vet ikke jeg hvordan du spiller på mobil, men jeg synes ikke det er det spor vanskelig å holde den i ro. Hvorfor er det vanskeligere å holde den i ro bare fordi du ikke har knapper?

2. Gjelder også 3DS

3. Dette har da ingenting med 3D å gjøre. Hvor bra en kontroll-input funker har utelukkende med spillet å gjøre. Angry birds ville f.eks. ikke fungert så bra med d-pad.

4. "Mangel på innhold" argumentet kan du bruke om absolutt alle nye produktet før de har kommet ut. Det sier seg selv at det ikke finnes innhold til et produkt som ikke selges, men det vil komme.

5. Uenig.

 

Og hva skal man med 3D filming?

For ca 8 år siden sa folk "Hva skal man med HD?". Syns du HD er ubrukelig også?

 

Det å ta opp minneverdige øyeblikk i 3D vil sørge for at du vil føle hvordan det var å være der. Det er noe helt annet å se hjemmevideo i 3D enn det er å se det i 2D. Opptaket blir mye mer troverdig og naturtro enn ved et 2D opptak.

Lenke til kommentar

1. Nå vet ikke jeg hvordan du spiller på mobil, men jeg synes ikke det er det spor vanskelig å holde den i ro. Hvorfor er det vanskeligere å holde den i ro bare fordi du ikke har knapper?

Har du brøvd 3DS? Det er ikke så lett å holdeden i ro hele tiden, kommer lett ut av fokus. Og det blir verre med en mobil, da denne er mindre og du mø beveke fingrene rundt omkring på skjermen.

 

2. Gjelder også 3DS

Ja, men den har en styrespak og en d-pad. Lykke til med å spille et bilspill med en touch d-pad.

 

3. Dette har da ingenting med 3D å gjøre. Hvor bra en kontroll-input funker har utelukkende med spillet å gjøre. Angry birds ville f.eks. ikke fungert så bra med d-pad.

Nei, men det ville fungert find med styrespaken til 3DS, eller stylusen.

 

4. "Mangel på innhold" argumentet kan du bruke om absolutt alle nye produktet før de har kommet ut. Det sier seg selv at det ikke finnes innhold til et produkt som ikke selges, men det vil komme.

Jeg snakket ikke om de spillene som er ute nå, snakker om de som kommer. Og det kommer neppe til å være så mange av dem.

 

5. Uenig.

Men får ikke noe særlig utnytte av en 3D film på en mobilskjerm uansett. 3D film på 3DS var ikke akkurat så imponerende.

 

For ca 8 år siden sa folk "Hva skal man med HD?". Syns du HD er ubrukelig også?

Jeg snakket om å SELV filme i 3D, ikke 3D generelt. Da hadde jeg vel ikke skaffet meg en 3DS?

 

Det å ta opp minneverdige øyeblikk i 3D vil sørge for at du vil føle hvordan det var å være der. Det er noe helt annet å se hjemmevideo i 3D enn det er å se det i 2D. Opptaket blir mye mer troverdig og naturtro enn ved et 2D opptak.

Det kan du ha rett i, men de fleste vil nok filme "minneverdige øyeblikk" med et skikkelig kamera?

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar

Jeg snakker også om å filme i HD. det er akkurat like tåpelig å påstå at HD-filming er ubrukelig som at 3D-filming er ubrukelig.

 

Hvordan vet du at EVO 3D ikke har et skikkelig kamera? Har du prøvd den? Alt tyder på at kameraet vil bli kjempebra.

 

Når du hevder det ikke vil komme mange 3D spill til android tror jeg du tar feil. Det er en smal sak for en utvikler å legge til 3D støtte så jeg tør vedde ganske mye på at om ett år finnes det flere 3D spill til android enn det gjør til 3DS.

 

Resten av punktene dine argumenterer mot både 3DS og 3D mobiler, men spørsmålet mitt var hvorfor 3D på mobil er noe dårligere enn på 3DS.

Lenke til kommentar
spørsmålet mitt var hvorfor 3D på mobil er noe dårligere enn på 3DS.

 

Det kan jo svares enkelt på.

 

1. Kontrollene.

2. Større og mye mere gjennomførte spill, i tilleg til småspill. (Det er og blir nesten bare "småspill" til mobiler) (Og på en konferanse for noen uker siden sa Nintendo at de ville satse på små billige spill til å ha i online butikken, siden feks Angry Birds hadde solgt slik.)

3. Spillene utvikles til kun ett sett hardware. Noe som ikke kommer til å skje når det er flere 3D mobiler ute.

 

Når du hevder det ikke vil komme mange 3D spill til android tror jeg du tar feil. Det er en smal sak for en utvikler å legge til 3D støtte så jeg tør vedde ganske mye på at om ett år finnes det flere 3D spill til android enn det gjør til 3DS.

Jeg tør ikke vedde verken for eller mot. Ingen vet hvordan online butikken til 3DS utvikler seg. Med småspill+fulle spill, kan det jo godt hende 3DS har flere spill.

 

Og det er en sjangs for at 3D spill på android market kommer til å generelt ha en lavere kvalitet enn de på 3DS.

Lenke til kommentar

Både punkt 1, 2 og 3 argumenterer mot spilling på mobil generelt, ikke 3D på mobil.

 

Du har helt rett i at man ikke har knapper, at de fleste spill er småspill og at spillene utvikles til mange forskjellige hardwarekonfigurasjoner, men betyr det at spillene er dårligere? Du kan gjerne mene det, men mange vil være uenig med deg, og det er nok en grunn til at Nintendo nylig har erklært Apple som sin erkerival, og ikke Sony. Jeg tror du kraftig undervurderer hvor mange som faktisk spiller spill på mobilene sine.

Lenke til kommentar

Du har egentlig rett i det med punkt en to og tre.

 

Så og si alle spiller på mobilen sin, merker det bra på skolen. Jeg tror du tar feil når du sier at veldig mange vil være uenig med meg. Folk spiller mye på mobilene sine, kjøper mange spill osv., fordi de har de med seg så og si OVERALT, og de fleste spillene er utrolig lette å bare plukke opp i fem minutter. Det at man ikke har knapper gir en stor begrensning i mange spill, hvertfall FPS spill. Og siden spillene må tilpasses veldig mange forsjellige telefoner og fjøler, varierer kvaliteten en del (Ytelse er et godt eksempel) (Dette problemet har ikke Apple, hvertfall ikke i en så stor grad.) I tilleg er det ikke noen krav på hvor godt et spill må fungere før det kan slippes ut i market, noe som trekker kvalitetssnittet nedover.

 

Jeg mener derfor at mobilspill er en del dårligere pga det, men så har jeg egentlig aldri vært noen fan av småspill heller.

Dette begynner vel å gå en del off topic. Jeg mener at 3D, 3D spill og 3D film er bortkastet på en mobil og at det egner seg mye bedre på en konsoll, du mener noe annet.

 

Jeg liker virkelig denne PSP mobilen, der er jo så og si alle de negative tingene fjernet. Man får knapper, spill utviklet direkte til den og større spill.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...