Gå til innhold

Sniktitt: Her er Asus' neste spillversting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bra at flere kommer med matt skjerm nå. kanskje vi endelig er over den grusomme tidsalderen med blank skjerm. ser ikke hvorfor en skal velge verken asus eller msi fremfor clevo enda da, men vi får se om de implementerer byttbar grafikk og blir bedre på pris. uansett holder jeg en knapp på 15". passer meg langt bedre i allefall.

Lenke til kommentar

Ikke så digg å spille med en meter mellom hver knapp, men ser jo bra ut...

 

Se litt på tastaturet ditt litt. Enaste forskjellen med denne og ditt er at denne har tatt vekk de vinklene ut fra trykkflaten. Er like stor "mellomrom" på denne laptoppen som en helt vanlig tastatur.

Ja, føles fortsatt ikke like bra ut.

 

 

 

Lenke til kommentar

bra at flere kommer med matt skjerm nå. kanskje vi endelig er over den grusomme tidsalderen med blank skjerm. ser ikke hvorfor en skal velge verken asus eller msi fremfor clevo enda da, men vi får se om de implementerer byttbar grafikk og blir bedre på pris. uansett holder jeg en knapp på 15". passer meg langt bedre i allefall.

Blank skjerm er mye bedre enn matt skjerm. Ok så er den blanke skjermen distraherende å se på, men den kan samtidig brukes som speil. Då får man jo dobbel funksjonalitet, speil og skjerm. Matte skjermer kan kun brukes som skjerm.

Lenke til kommentar

jeg har selv G73JH og at det er litt mellomrom mellom knappene merker du ikke. hvis du tar å glor rett ned på ditt eget tastatur ser du at det er ett lite mellomrom der også, så dette merker du faktisk ikke!

 

G73 har ett fantastisk design etter min mening. at Asus Republic of Gamers har lagt ett mattsvart gummi belegg på er jo helt fantastisk. du får støtte til håndleddet å alt e NETT FINT!

 

skjermen er helt kanon 17,3", eg sier bare nam.. har lyst til å se hvordan denne med 3d vil bli:D gleder meg!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Selv om jeg ikke personlig har erfaring med hybriddisker, har jeg lest en del og kan si det slik at jeg ikke vil anbefale dem. Ytelsen er veldig ujevn som kan føre til f.eks. hakking ved avspilling av videofiler o.l. Fastvareoppgraderinger er også et herk og ikke uproblematisk. Forøvrig støtter ikke brikkesettet i laptopen RAID, så det har liten hensikt å bruke 2x 500 GB - bytt den éne ut med en SSD og sett i en 1 TB disk i spor nummer 2. Du kan også evt. skifte ut det optiske drevet med en HDD caddy for enda mer lagringsplass:

 

http://forum.notebookreview.com/hardware-components-aftermarket-upgrades/388625-diy-adding-ssd-hdd-storage-using-optical-bay-caddy.html

 

Med mindre du vil ha 3D-skjerm, eller matt skjerm, ville jeg ha kjøpt den billigste varianten og heller oppgradert RAM og disker. Du kan fint kjøpe et USB-kabinett og bruke en intern Blu-ray-leser (for bærbare) via USB3-porten siden den leverer mer strøm enn en vanlig USB2-port - det er det jeg gjør nå med min G73SW. Se koblingen over for mer info.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kunne ikke vært mer enig blanke skjermen er noe av det værste som har eksistert, også 16:9 1080p skjermer. det er 16:10 som er pc(widescreen). 1920x1080 er så utrolig mye dårligere en 1920x1200

Bare for å opplyse deg litt:

16:9 er overlegen 16:10 i spill, grunnet synsvinkel og mengde innhold som vises er større i flere nye strategispill på 16:9 enn 16:10. Videre er det langt billigere for produsenter å lage 16:9-paneler, som betyr at vi kommer til å se en overgang til ren 16:9 i fremtiden uansett hvor lite du liker det.

 

Jeg er også nysgjerrig på hva som teknisk er så mye dårligere med 1920x1080 mot 1920x1200. Det er snakk om 10% mindre arbeidsområde i høyden, som betyr at du kan multitaske like enkelt på 1080 som 1200. Du går kanskje glipp av noen piksler i høyde, men på 1920x1080 er det såpass mye å ta av at oppgavelinja i windows ikke ødelegger like mye som når det er 768 piksler i høyden. Filmer og multimedia er jo også mye bedre på 1920x1080.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...