Gå til innhold

Multicom Kunshan P150/P170 tråden


Anbefalte innlegg

Jeg var uheldig her for en stund siden. Var ei som hadde plassert en halvfull kaffekopp rett bak maskinen min, og når jeg strekte meg etter noe som var bak min Multicom W760 CU så veltet den h#@XQ#@s kaffekoppen mot maskinen min. Var kjapp med å løfte maskinen opp og slå den av, men likevel må jeg vel definere den som død, selv om jeg får litt liv i den noen korte stunder.

 

Så derfor begynte jeg å gruble på en ny maskin, og har vært såvidt fornøyd med Multicom og W760 CU at jeg velger å bestille fra dem igjen. Har sett på hva de andre leverandørene har å tilby, men akkurat for øyeblikket er det vel ingen over en Multicom Kunshan P150 når en ser på totalbildet.

 

Det skader heller ikke når en leser slike tester.

 

Fikk vite i går at de begynner å montere de den 24. d.m.

 

Jeg plukker løs min Intel 160 GB X25-M SSD fra dem gamle, samt BluRay spiller og DVD-brenner. Plukker også minnebrikkene fra den gamle (2x2GB) og dytter de inn i den nye, som jeg allerede har bestilt med 2x4 GB RAM.

 

Når det gjelder skjermkort, så hadde selvsagt jeg kvaler. En NVIDIA GeForce GTX 460M burde egentlig holde for meg, men mye vil ha mer, og fanden vil ha fler. Derfor siklet jeg på de to andre alternativene også. En AMD Mobility Radeon HD 6970M med tillegg på kr 1400, og NVIDIA GeForce GTX 485M med tillegg på kr 2.200. Valget falt på AMD Mobility Radeon HD 6970M pågrunn av denne ytelsestesten. Altså at det er ikke den helt store forskjellen på ytelses alt-i-alt og kr 800 spart betyr mer.

 

Noen flere som venter på vidunderet?

 

Det er sikkert mange som vil høre hva vi har å si når vi får den i hus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sparer 2200,- på å velge HD6970 kontra GTX 485M :)

 

Jeg har bestilt med GTX 485M før ATI kom på banen, men vurderer å endre ordren. Noen som vet noe om forskjellen i kvalitet på skjermene? Da jeg bestilte var matt skjerm eneste alternativ, men jeg liker egentlig best glossy.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Okei, det overrasker ikke meg at du også har bestilt en slik. Husker her for ett år siden at du hadde noe gromt da også :thumbup: Godt at du rettet opp den lille regnefeilen min, men etter de testene jeg har sett, så er det ikke så mye i favør av GTX 485M at det forsvarer den prisdifferansen. De to er nesten likeverdige, og ville likt å sett en test mellom de to på samme type maskin og eller likt konfigurert.

 

Jeg liker matt skjerm, så jeg har bestilt med det. Det bør vel mulig å endre på det, da jeg forstår at de ikke begynner å montere de før den 24.

Lenke til kommentar

Skal også ha en kunshan p150. Har dog ikke helt bestemt meg... Med min konfigurasjon kom den på ca 16'000,-(ati6970,8gb ram, 120gb SSD og WIDI) Da får jeg altså en stasjonær for 10'000,- til spill, pluss en god bærbar for 6000,- til studier. Dette er valget jeg for tiden sliter med å ta. Men fy å jeg sikler på kunshan, mye kraft i den 15 tommern!

 

Og Eivind, gå for matt skjerm, du vil ikke angre. Slipper å tenke på at du har lys i bakgrunnen/armaturer i tak, noe som er UTROLIG irriterende på glossy skjermer.

Lenke til kommentar

Skal også ha en kunshan p150. Har dog ikke helt bestemt meg... Med min konfigurasjon kom den på ca 16'000,-(ati6970,8gb ram, 120gb SSD og WIDI) Da får jeg altså en stasjonær for 10'000,- til spill, pluss en god bærbar for 6000,- til studier. Dette er valget jeg for tiden sliter med å ta. Men fy å jeg sikler på kunshan, mye kraft i den 15 tommern!

 

Stasjonær spill PC :cry:

Det er jo så ... 2010 :nei:

 

 

:hmm: Bare fleip fra min side, men Kunshan P150 er vel kanskje det sprekeste som finnes til under 20" og som er bærbart. Bare for et år siden måtte man vrenge lommene for å få noe tilsvarende i hus og, var det like bærbart, foruten W860?

Men den kostet også sine kroner når man valgte fra øverste hylle.

 

Min konfigurasjon får en verdi på ca. kr 18.500, men betaler nesten kr 15.000 for det jeg bestiller. Resten peller jeg av min gamle W760 CU, slik som Intel 160 GB SSD, Bluray og litt ekstra RAM. For da 12 GB RAM, og det burde holde for meg.

 

Sitter her og filosoferer, mens jeg lytter til musikk via Spotify. Lyden går videre til en DAC fra Cambridge Audio. Derfra går lyden til en god gammeldags Opera Consonance rør forsterker før det ender i mine små datahøytalere av typen XTZ 99.26 (De som heter 99.25 er akkurat de samme, bare annen utseende). Gleder meg bare til å få en Kunshan P150 og få litt annen lyd fra de. Battlefield3 er jo på vei :dribble:

Lenke til kommentar

Det fine med Kunshan vil jo være at jeg kn ta med meg bf3 når jeg skal hjem noen helger, eller andre steder. Det blir det ikke til med en stasjonær! Det negative er vel at den må være koblet til strøm, og at en stasjonær har bedre ytelse. (i2500k, gtx560oc osv)

 

Tror jeg ser på brukeromtalene deres når den kommer i hus... Er jo noe eksklusivt over disse bærbar kraftstasjonene!

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe en P150 eller en Dell XPS 15. P150 har bedre skjermkort og prosessor, men går ikke dette ut over batteritiden?

Jeg fant en anmeldelse av Malibal P150HM fra notebookreview, de klager på touchpaden og batteritiden.

Jeg spiller stort sett bare rollespill og strategispill og PCen skal også brukes til studier. Hva synes dere?

Lenke til kommentar

Det er vanvittig forskjell i skjermkortene på de to der, selv om du også "bare" velger GTX 460M på P150. Batteritiden vil helt sikkert være lavere på P150 pga skjermkortet krever mye strøm og optimus er ikke støttet. Nå vet jeg ikke om XPS 15 støtter optimus, men vil tro den har lengre batterilevetid. P150 vil vare i 2-3 timer ved browsing. Mye mindre ved spilling.

 

Du må nesten sjekke litt opp i de spillene du spiller/skal spille og se om du trenger den ekstra kraften du får i P150, eller om skjermkortet i XPS 15 er nok.

Lenke til kommentar

Jeg er nokså sikker på at 540m er nok for meg. Jeg har en Playstation 3 som jeg kan spille de fleste nyeste spillene på. Derfor er det stort sett WoW jeg har tenkt til å spille på dataen, kanskje noen fps spill slik som Half life 2 også. Er du sikker på at Kunshan P150 ikke støtter optimus? På Multicom står det "nVidia Optimus teknologi som sparer batteriet og gir deg bedre batteritid"

Lenke til kommentar

Er det sånn at prisen har gått ned, eller er det bare meg? Jeg bestlite for lenge siden.

Er det noen som vet når multicom skal begynne å sette sammen pcen? Jeg har hørt at de har begynt i USA.

 

På all elektronikk beveger priskurven bare en vei, og det er ned. Så det kan hende at det har vært prisjusteringer.

 

Jeg har fått vite at de begynner å sette sammen P150 fra neste mandag, altså den 21, men før det hadde jeg fått den 24. som startdato. Altså i neste uke om alle komponentene er på plass.

Lenke til kommentar

Er kanskje verdt å nevne at ATI-kortene har enda ikke kommet på markedet, så det er nok bare med skjermkort fra Nvidia de mener.

 

:cry: Huff, måtte du nevne det. Blir ikke aktuelt å endre på bestillingen igjen. Tror de er lei av meg, siden jeg prøvde å få maskinen levert uten HDD. De trakk fra kr 320,- men prisen falt bare med kr 89,-. Skjønn det som skjønne kan. De skjønte i alle fall ikke selv hvordan det kunne skje. Problemet oppstår når en da må ha OS i tillegg, siden de ikke kan installere den i en HDD. Da koster OS (Win 7 Pro) kr 1150,-, men fratrekket er kr 950,-. De resterende kr 31,- vet jeg ikke hvor det forsvinner, men forsvinne gjør det. Så mitt råd er å kjøpe maskiner fra Multicom med OS og HDD/SSD.

Lenke til kommentar

Da kommer laptopen min i kveld på døren :) Det kom ganske overraskende. Vurderte å endre til HD6970, men det gikk litt i glemmeboka. Trudde jeg hadde bedre tid :) Off, jeg har egentlig ikke råd til dette, men abstinensene for ny teknologi er stor!

 

Det var kjapt. Etter meldingene fra Multicom som jeg har fått, så skulle de ikke begynne monteringen før den 21. d.m., men det er tydeligvis endret.

 

Hvilken konfigurasjon har du bestilt?

Regner med at du skriver litt om hvordan maskinen føles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...