Gå til innhold

Kjempe fra Hitachi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De "Over 2 tb" problemene krevde ikke akuratt så mye av bruker for å løse da:

 

Using High-capacity Hard Drives

 

How you plan to use your high-capacity drive will determine the steps you must take to ensure access to the full capacity.

 

As a Data Drive

 

A data drive greater than or equal to 2.2TB requires an operating system that supports long LBA addressing, such as Windows 7, a GUID partition table (GPT) and HDD drivers that support 2.2TB drives.

 

As a Boot Drive

 

In addition to the requirements for a data drive, a Windows boot drive requires an EFI (Extensible Firmware Interface) BIOS and a 64-bit version of Windows Vista or Windows 7. Linux does not require an EFI BIOS.

 

As a USB Drive

 

USB drive enclosures must be configured to work with high-capacity drives so it is important to confirm with the manufacturer that the enclosure will support capacities greater than 2.2TB. The enclosure may require a driver or firmware update to support the larger capacity.

 

 

Men ellers, så syns jeg det var i litt dyreste laget..

Lenke til kommentar

Dette er vel den første 3TB-disken med 7200 rpm?

 

(Seagate sin er vel 5900 rpm og WD Green er vel 5400 rpm)

 

SATA 6Gb/s har har jeg heller ikke sett på andre snurredisker før. (Ikke at det er noe poeng med en disk som er oppgitt til maks 1,656 Gb/s.)

 

Disken på 1,5 TB har vel 2 plater, den på 2 TB, 3 plater og toppmodellen 4 plater.

 

Netshop har allerede ført opp 3TB-modellen i sortimentet til 1895 kr.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

De "Over 2 tb" problemene krevde ikke akuratt så mye av bruker for å løse da:

Men ellers, så syns jeg det var i litt dyreste laget..

 

Neivel? Vil man bruke den til windows som eneste drive (noe jeg tipper er tilfellet med over 50% av alle harddiskkjøp), så er det i praksis ikke løsbart uten å oppgradere hardwaren. Er vel ikke så mye man kan oppgradere til heller.

 

For meg er dette derimot ikke noe problem, og jeg er glad den ikek har noen sånne "lureløsninger" for å være kompatibel, som kan skape ytelsesproblemer.

 

Ellers er jeg enig i t den er litt dyr, mend et er verdesn første 3TB, 7200 rpm, prisen synker nok etterhvert. Hitachi er forøvrig et solid merke, så dette er en svært aktuell kandidat.

 

AtW

Lenke til kommentar

Holder meg LANGT UNNA Hitachi disker. Venter heller til Samsung eller WD kommer med en 3Tb variant. Har akkurat nå faktisk ingen behov for mer lagring med mine 3x1Tb Samsung F1 disker. :innocent:

 

 

Basert på egne erfaringer, eller vet du noe vi ikke vet?

 

Bortsett fra "DeathStar" for mange herrens år siden har disse diskene vært meget gode både på ytelse og holdbarhet. I laptopmarkedet har de så vidt jeg vet også vært lededende når det gjelder ytelse.

Lenke til kommentar

Kan også bekrefte at hitachi er et godt valg. Min første hitachi tok kvelden nå nettopp etter mange mange år som torrentdisk. Til sammenligning så har to samsunger tatt kvelden på samme tid, og de var lagringsdisker. Eneste jeg bemerket meg som litt negativt var at den var noen grader varmere enn samsung f1.

 

Skal oppgradere og bytte ut 3 harddisker snart, så da er denne en høyst aktuell kandidat. :)

Endret av Brian
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...