Gå til innhold

Test: Roccat Kave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var da utrolig sent...

Uansett skjønner jeg ikke hvilket lydkort dere har brukt...

Dette er jo virkelig det beste headset du får i prisklassen (lydkvalitet messig).

Jeg brukte det med Xonar D2X.. Ikke bra til musikk er jo bare tull, tweaker man litt i kontollpanelet skal du lete lenge etter bedre lyd og bass.

Jeg gikk over til Corsair HS1 pga det er sykt behagelig å ha på, ellers hadde jeg holdt meg til Kave.

 

Etter noen dager med Kave blir du støl i nakken siden det er så tungt, eneste minus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Var da utrolig sent...

Det blir jo poengtert relativt tidlig i artikkelen at forfatteren er klar over at det har vært på markedet en stund da.

 

Utover det virker det ut som et spennende alternativ når jeg skal ha et nytt headset, Steelsiers Siberia var oppskryt og blir lite brukt for min del.

Lenke til kommentar

Bedre sent enn aldri og det er fortsatt et "aktuelt" headset.

 

Uansett; Mitt gikk i retur på angreretten etter kanskje 10 timers testing. Jeg fikk rett og slett forbanna vondt i/oppå hodet av dette møkkaheadsettet etter kort tid. Jeg har ikke et spesielt hode etter hva jeg vet. Aldri fått så vondt i/på hodet før av noe headset. I tillegg er det alt for tungt og klumpete. Det er min mening og jeg ser at flere er enig i akkurat det :)

Lenke til kommentar

Lydkvaliteten er bra til spill og film, men dette er absolutt ikke noe for de som hører mye på musikk.

Det har en innebygg "juksebass" i form av vibrering som slår inn på lave frekvenser. Denne har en tendens til å svikte etter lengre bruk og resultatet er at headsetet skrangler og dirrer istedet, utrolig irriterende. Volumkontrollboksen som kablene går igjennom før du kobler dem til lydkortet blir fort ødelagt, og det er ikke mye som skal til. To av knappene på min fikk dårlig kontakt etter bare et par ukers normal bruk, slik at jeg konstant hadde støy fra boksen. Litt finjustering på knappen fikser dette midlertidig, men du må fram med kniv, skrujern og loddebolt for å fikse den.

Anbefaler dette bare til de som på død og liv må ha vibrering og surround i headsettet, ellers er det mange bedre alternativer der ute som ikke har disse problemene (Medusa, Creative Arena etc)...

Lenke til kommentar

Skjøner jo ikke i det hele tatt hva dere snakker om, dere på være utrolig svake i nakken. Har hatt roccat Kave lenge nå og har aldri opplevd nakke eller ubekvemhet rundt ørene. Bruker dem langt over gjennomsnitt i løpet av dagen. Eneste minus jeg har med det er at den løse ledningen fra volumstyreren til headsette krøller seg så forbanna mye

Lenke til kommentar

Tror jeg hadde gått for corsair hs1. Kjøpte en roccat kone mus for en stund siden og etter ett par uker begynte venstre museknapp å dobbelklikke når jeg bare enkelt klikker. Ikke no voldsomt stor deal i fps spill med mindre du bruker halvautomatiske pistoler osv, men i windows blir det utroling irriterende i lengden. Skal klikke på en fil for å endre filnavn og musa dobbelklikker å åpner den hver gang.

 

Vet ikke hvordan kvaliteten er på andre roccat produkter men corsair er jo for det meste alltid kvalitet

 

Musa er ikke hardt behandlet forresten. Har brukt en mus som fulgte med ett trådløst tastatur til 250kr i flere mnd uten problem

Lenke til kommentar

skjønner meg ikke på folk som kjøper Creative,Koss, Scull-Candy og andre "plastic-fantastic" headsett til under den store lappen og tror de får BRA lyd...

men men... er vel det at eska rundt lover i bøtter og spann om "the universe most awesome bass", High-End sound osv og at den ser flashy ut og folk faller for det hver gang...

 

skulle like å sett dette headsettet opp mot eks AKG K172, K272 noe tilsvarende Grado eller andre "litt" mer kvalitetsmerker som vet hva lyd er... AKG K172 kostet ikke så mye mer i forhold til de dyreste av disse plast headsettene, men det er vel det at de bare må ha den mic'en under og kan ikke ha den separat siden det ikke ser så "tøft" ut... -_-"

 

 

men men... blir vel som når jeg lånte mitt AKG K701 til min lille "fjortis-nerd" fetter på lan slik at han kunne brife litt, så ble han muggen etterpå på AKG'ene mine forde all mp3'en hans låt som dritt (128\160kbit Mp3)

tror aldri jeg har ledd så mye i mitt liv på bekostning av noen før jeg lånte han den rørbaserte DAC\headsett forsterkeren min og ga han noen FLAC låter....

Lenke til kommentar

Jeg har hatt dette headsetet en stund nå og hadde veldig vondt i hodet etter spilling i mer enn 1 time.

Nå i det siste har jeg hatt headsetet rundt halsen pga. at jeg ofte har snakket med andre mens jeg har spilt osv. (i virkeligheten og IKKE in-game ;) )

Jeg får ikke vondt i hodet når jeg spiller med andre headset, men dette er forferdelig!

Det skal i retur!

 

jeg vurderer sterkt " Creative Sound Blaster Arena Surround USB Gaming Headset" fordi det har fått skryt for komfort og uslåelig lyd, men så så jeg at Creative har lansert "Sound Blaster Tactic3D Alpha". Jeg tror jeg venter litt for å se hva deg duger til.

jeg skal ha surround + god lyd til musikk, og Roccat har ikke levert varene : /

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Koss har jo for all del god lyd til en billig penge. Koss var dyrt før i tiden, men nå til dags får man en PortaPro til rundt 300 kr, og det kan ikke sier å være en dårlig pris med livstidsgaranti. Men jeg er enig med at AKG har bedre headsetter, men her snakker vi en annen klasse. AKG er vel vesentlig dyrere også.

 

Ang Roccat Kone: Jeg har hatt min i flere år, og den funker uten problem enda. Har hørt en del rykter om denne, men regner med at jeg har vært heldig med en problem fri Roccat Kone.

 

Men å investere i nytt headset tror jeg ikke. Har ikke behovet. Men hadde vært interessant å prøve det en eller annen dag.

Lenke til kommentar

Koss har jo for all del god lyd til en billig penge. Koss var dyrt før i tiden, men nå til dags får man en PortaPro til rundt 300 kr, og det kan ikke sier å være en dårlig pris med livstidsgaranti. Men jeg er enig med at AKG har bedre headsetter, men her snakker vi en annen klasse. AKG er vel vesentlig dyrere også.

 

Ang Roccat Kone: Jeg har hatt min i flere år, og den funker uten problem enda. Har hørt en del rykter om denne, men regner med at jeg har vært heldig med en problem fri Roccat Kone.

 

Men å investere i nytt headset tror jeg ikke. Har ikke behovet. Men hadde vært interessant å prøve det en eller annen dag.

Koss er jeg ikke glad i!

Jeg hadde 2x Koss SB/45 og begge ble ødelagt fordi ledningen var for dårlig.

Og jeg er ekstremt forsiktig med mine ting, bare så det er sagt :)

Det kan hende at jeg var veldig uheldig med modellen, men det ga ihvertfall ikke mersmak.

Lenke til kommentar

Var da utrolig sent...

Uansett skjønner jeg ikke hvilket lydkort dere har brukt...

Dette er jo virkelig det beste headset du får i prisklassen (lydkvalitet messig).

Jeg brukte det med Xonar D2X.. Ikke bra til musikk er jo bare tull, tweaker man litt i kontollpanelet skal du lete lenge etter bedre lyd og bass.

Jeg gikk over til Corsair HS1 pga det er sykt behagelig å ha på, ellers hadde jeg holdt meg til Kave.

 

Etter noen dager med Kave blir du støl i nakken siden det er så tungt, eneste minus.

 

Helt enig. har selv Kave + D2X, og jeg er utrolig fornøyd med lyden når det kommer til musikk. blir ikke bra om man setter innstillingene på D2X til 2 Speakers eller Headphone, det må stå på 5.1, da får du god bass og god lyd!!

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Tror jeg hadde gått for corsair hs1. Kjøpte en roccat kone mus for en stund siden og etter ett par uker begynte venstre museknapp å dobbelklikke når jeg bare enkelt klikker. Ikke no voldsomt stor deal i fps spill med mindre du bruker halvautomatiske pistoler osv, men i windows blir det utroling irriterende i lengden. Skal klikke på en fil for å endre filnavn og musa dobbelklikker å åpner den hver gang.

 

Vet ikke hvordan kvaliteten er på andre roccat produkter men corsair er jo for det meste alltid kvalitet

 

Musa er ikke hardt behandlet forresten. Har brukt en mus som fulgte med ett trådløst tastatur til 250kr i flere mnd uten problem

- Roccat Kave headsetet har grom spillyd, men er dårlig til musikk og har dårlig komfort

- Roccat Kone er etter min mening noe av det beste innen gaming-mus!

Fantastisk komfort, tøffe LED-lys og gode knapper + god byggekvalitet

- Roccat Arvo gaming-tastaturet derimot... Bråker mye, har billig plast,og en forferdelig dårlig byggekvalitet! Gamingtastatur burde tåle litt søl osv, men hvis du får så mye som en dråpe ned i tastaturet, så er det GAME OVER! HASTA LA VISTA! Og ikke forvent "I'LL BE BACK!"

Innmaten vitner om at de vil ha så lav produksjonskostnad som mulig.

(ja, jeg sølte én dråpe ned i det og det døde... Jeg har hatt flere Logitech-gamingtastatur før som jeg har sølt brus, og annet djevelskap nedi, men de bare smilte som takk for sukkeret og fungerte fint etterpå).

 

Ja, jeg har/har hatt alle disse produktene, så jeg vet hva jeg snakker om ^^

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Oss som er synest produktene ser interesanne ut har jo allerede lest teset om Kave for lenge siden, noken meiner betre seint enn aldri, men mener dere heller skulle lagt meir tid i å få testet noke som ikkje har vert på markedet i over eit år, Til dømes Kone+ som eg sjølv tror er en ting folk hadde satt meir pris på att dere testet da denne kom i oktober i år. Ellers er det en bra test :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...