Gå til innhold

DangerDen Maze 4


Anbefalte innlegg

DangerDen lanserer i disse dager Maze 4, deres nye "high end" vannblokk for varme prosessorer. DD lover bedre ytelse, spesielt i kombinasjon av peltier, samt forbedret utseende og mye mer. Alt dette til tross er størrelsen godt og vel halvert. For godt til å være sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den yter riktignok ikke bedre enn vår så langt beste blokk, Magnum

 

Hva med AC Cuplex blokken da? Den ble jo testet og funnet bedre enn Magnum. Har dere diskvalifisert den den eller?

 

Jepp, det ble oppdaget bruk av høydehus samt at det ble funnet rester av EPO og brukersutstyr brukt til inseminasjon av dette. 2 års utestengelse.

 

:D

Lenke til kommentar
Hehe, på "ulemper" skrivere dere "ingen spesielle" når dere måtte planslipe den for at den skulle yte som lovet, altså bedre enn Maze3.. Plansliping ser jeg på som en "ulempe".

 

Konklusjon:

"Finishen holder jeg utenfor vurderingen inntil jeg får sett finishen på de serieproduserte blokkene. Vår testblokk var langt fra god, men når de andre blokkene vi mottok hadde så å si perfekt finish kan vi ikke trekke noe for det."

 

Vi har ikke for vane å hjelpe produkter i våre tester. Men dette var et kompromiss med tiden, da vi ikke ville vente 2 uker for å eventuelt få tilsendt en ny blokk fra DangerDen i USA.

Lenke til kommentar
Den yter riktignok ikke bedre enn vår så langt beste blokk, Magnum

 

Hva med AC Cuplex blokken da? Den ble jo testet og funnet bedre enn Magnum. Har dere diskvalifisert den den eller?

 

Neida, den er ikke diskvalifisert, bare ikke tilgjengelig under denne testen. Utover sommeren satser vi på en ny roundup av kjøleblokker.

Lenke til kommentar

Poenget er at dangerden alltid leverer blokker med speilblank finish. Denne blokka er før serieproduksjon og er derfor ikke helt ferdig(går man ut for) derfor velger man å gjøre jobben ferdig før testen slik at blokken skal være mest mulig lik den som blir slupet på markedet.

Lenke til kommentar

Flott blokk, fin test! Selv om man kanskje her er litt inkonsekvente i forhold til forrige test mht. planslipinga.....

 

Men jeg savner en relativt viktig ting (synes nå jeg da) i tester av vannblokker, nemlig opplysninger om vanntemperaturen!

Hvis man samtidig legger ut denne, så har man straks en mulighet for en mer direkte sammenligning mht de hjemmelagede / selvkomponerte systemer leserne selv ofte sitter med.

Håper dere skjønner hvor jeg vil hen! :wink:

Lenke til kommentar
Som jeg nevte tidligere i tråden har vi ikke til vane å hjelpe produkter i testene våre. Men dette var et kompromiss med tiden, da vi ikke ville vente 2 uker for å eventuelt få tilsendt en ny blokk fra DangerDen i USA.

 

Ikke for å vøre kverulant, men tar vel like lang tid å få en ny blokk fra tyskland (croaisr). Syns det var litt merkelig da i den forije testen ikke ville gjøre det pga at det var en produktest.

Lenke til kommentar
Som jeg nevte tidligere i tråden har vi ikke til vane å hjelpe produkter i testene våre. Men dette var et kompromiss med tiden, da vi ikke ville vente 2 uker for å eventuelt få tilsendt en ny blokk fra DangerDen i USA.

 

Ikke for å vøre kverulant, men tar vel like lang tid å få en ny blokk fra tyskland (croaisr). Syns det var litt merkelig da i den forije testen ikke ville gjøre det pga at det var en produktest.

 

Helt sikkert.. men corsair har ikke noe god finish på blokkene sine til vanlig tror jeg, så det ville ikke vært noen vits.

Lenke til kommentar
Som jeg nevte tidligere i tråden har vi ikke til vane å hjelpe produkter i testene våre. Men dette var et kompromiss med tiden, da vi ikke ville vente 2 uker for å eventuelt få tilsendt en ny blokk fra DangerDen i USA.

 

Ikke for å vøre kverulant, men tar vel like lang tid å få en ny blokk fra tyskland (croaisr). Syns det var litt merkelig da i den forije testen ikke ville gjøre det pga at det var en produktest.

 

Helt sikkert.. men corsair har ikke noe god finish på blokkene sine til vanlig tror jeg, så det ville ikke vært noen vits.

 

Det jo første klokka så det vet vi jo ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...