Gå til innhold

Mulig lansering av nye Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir nok en ny iPhone ja. Satt og sammenlignet Desire mot 3GS. iPhone har jo ingenting å stille opp med! Og i tillegg koster en iPhone 3GS ca. 5000,- mens Desire ligger på 3700,-!!

 

Idiotisk at iPhone skal selge fordi det er en iPhone. Håper HTC med sine nylanseringer og store satsing på Android klarer å ta mye av markedet.

 

Problemet med Androidbaserte telefoner, er at markedet er så fragmentert. Det er 1.6, 2.0 og 2.1 på telefonene der ute. Det burde gjøres så mye som mulig for at telefonene blir oppdatert samtidig, slik som på f.eks. iPhone.

 

Jeg var sinnsykt hypp på iPhone tidligere, men etter å ha prøvd den en del ganger, så er den ikke særlig interessant lengre. Er jo bare touch-screen og iPod-funksjonen som er noe tess. Etter å ha sett på HTC Desire, så ser jeg ingen grunn til å være i nærheten av iPhone en gang. Jeg har jo iPod som funker også.

 

iHype...

Lenke til kommentar

Det er ingenting som er mer tåpelig enn å høre folk som er sure fordi iPhone er så populært (legg merke til at jeg også skriver det iPhone). Forstår dere ikke at folk flest (dvs folk som ikke nødvendigvis er teknofreaks), ikke bare legger penga sine i kvalifikasjoner, men også design, status, hvor morsom den er å bruke osv. Kan ikke bare vi legge denne diskusjonen død?

 

Det kalles markedskrefter, og uansett hvor irriterende det er for dere som ikke liker iphone, så er dette et område hvor man uten tvil kan konkludere med at tallene snakker for seg selv. Slutt å grin.

 

Jeg elsker min iPhone 3gs. Har aldri hatt det mer morsomt med en mobil enn denne, og syns den var vel verdt de 5000 jeg betalte. Men for all del. Man blir sikkert kjempepoppis av en HTC hero på teknomessa i bodø....

 

Hilsen bodøværing i Oslo

Lenke til kommentar

Liker iPhone jeg også, men fatter ikke prisen i forhold til hardware. I tillegg er jeg ikke særlig stor fan av Apple, selv om jeg liker OS X.

 

Har hatt ekstremt mye problemer med Apple. Har hatt store feil på alle produkter! Hadde en iPod som måtte byttes etter 1 uke. Og da fikk jeg ikke ny, men refurbished. Syns det var dårlig at det ikke ble ordnet bytte med en gang, men at jeg måtte vente 3 uker på en ny.

 

Annet er en iBook G4 vi har hatt i husstanden. Treg, ineffektiv i forhold til maskinvare, og utrolig dårlig. DVD-stasjon, W-LAN kort, logic-board og tastatur/mus måtte byttes. Og den hadde blitt behandlet PENT! Heldigvis var det eplehuset Trondheim som tok seg av dette, og support var bra der.

 

 

Jeg sier absolutt ikke at iPhone er noe dritt. Jeg sier bare at jeg syns kjøperne skal være mer kritiske. Ikke aksepter 5-6000,- for dagens 3GS. Den bør ikke ligge på mer enn toppen 4000,- i forhold til maskinvare, og tiden den har vært på markedet. En HTC Legend er like rask som iPhone, og vel bygget i sin helstøpte aluminiumskropp, og koster 3000,-.

Lenke til kommentar

Apple selger ikke iPhone som en bærer av maskinvare, de selger iPhone som en iPhone. Om du ser under tech specs på Apples iPhone-side så står der ingenting om prosessoren, ingenting om RAM, ingenting om grafikkbrikker. De selger en enkel mobiltelefon som gjør det den gjør bra og som har tilgang til et digert marked for applikasjoner. Tekniske spesifikasjoner er mer eller mindre irrelevant (det er irrelevant for meg, og jeg har om ikke annet litt peiling, for folk flest er det revnende likegyldig) så lenge telefonen gjør det den skal uten å henge, kræsje og gå som i sirup. Man kan gjerne mene det er "feil", men det er sånn det er.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...