Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skal våpeneiere måtte finne oss i at 2 personer hos politidirektoratet skal få fortsette å sette seg over lovverket ?


isprins

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

link til blogginnlegg om saken.

 

Forhold dere saklige til innlegget, da innlegg av karakteren ¤%¤¤&& POD! ovs ikke bedrer medias og folk flest sitt syn på jegere og skyttere.

 

 

link til diskusjonstråd på kammeret.no om saken.

Jeg for min del synes at dette spørsmålet er ganske så grundig utdebattert, og til dels ferdigdebatert i debattsidene på kammeret.no. som du linker til. Hva skal vi diskutere her på dette forumet som vi ikke like godt kan plukke opp der? Hva er den juridiske vinklingen her? For meg virker dette heller som et spørsmål om våpeneiernes generelle forhold til mynighetenes våpenpolitikk, og det er vel et samfunnsspørsmål. Men for all del, vi kan jo godt stille de samme spørsmålene som på kammeret.no og hente frem de samme svarene på dem. Det er jo bare å linke frem og tilbake, akkurat som trådstarter gjør.

 

Alphaman sitt spørsmål i post 2 om hvorvidt loven får en tilbakevirkende kraft er for eks besvart av en bruker der;

NM146 NM149

Registrert: 25 Jun 2008, 20:42

Bosted: Akershus Justis dep. har svart på denne tolkningen før, på følgende måte.

 

Dette er ikke å forstå som tilbakevirkende kraft forde du blir ikke straffet for å ha hatt et slik våpen, du får bare ikke lenger ha dette våpnet fra nå og fremover. Altså ikke tilbakevirkende kraft.

 

Dette er hva vi ble forklart fra denne etaten i en lignende sak, og ikke min tolkning.

Endret av Gaidaros
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...