Gå til innhold

Test: Dell 2209WA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin test. Absolutt fristende med IPS-panel som yter bedre innsynsvinkel og farger.

 

Jeg vet ikke helt hvor ellers jeg skal poste en request, men jeg hadde blitt glad om dere hadde testet en 26-27" til en grei pris. For eksempel denne

Her er jeg uenig. Den du linker til er en 27" med stusselige 1920x1080. Når man skal bruke den til pc, trenger man bedre vertikal oppløsning. Det er trist at der 24"-27" tidligere bare var 1920x1200, så har produsentene i større grad kuttet ned til 1920x1080, som gjør det vanskelig og irriterende å bruke pc'en til surfing, skriving osv. I tillegg har de få 1920x1200 skjermene på 26" og større som var IPS/MVA forsvunnet fra markedet og blitt erstattet med TN skjermer. Jeg synes heller at hwno skulle testet de resterende 1920x1200 26"+ skjermene som er på markedet slik at vi kan finne ut hvilke av disse som er best. Det er mange som ser etter kvalitetsskjermer i dette segmentet, men som er desillusjonert av alternativene der ute. I en slik situasjon er det veldig verdifullt å vite hvilke modeller som gir best bilde.

Lenke til kommentar

Jeg har denne skjermen selv. Vurderte å bruke mindre penger på skjerm (den var dyrere for et halvår siden, omkring £230) og mer på en kraftigere prosessor, men denne skjermen imponerte meg ekstremt mye og jeg er glad jeg ikke endte opp med en billig TN-skjerm i stedet for. Vurderer faktisk en identisk skjerm nummer to, da den har sunket i pris og innehar ekstremt mye verdi for pengene.

 

Den hadde to døde piksler, dog, noe som er synd. Bryr meg ikke så voldsomt da de ikke er helt sentralt. Ble vant med dem etterhvert - men det er synd det er akseptabelt med døde piksler i skjermbransjen i det hele tatt. Jeg hadde gladelig betalt et par hundrelapper ekstra for en skjerm hadde jeg visst at den var garantert fri for døde piksler.

 

Men tilbake til poenget mitt: Denne skjermen er fantastisk og den gode anmeldelsen er fullt fortjent. Som "Tore Andre Flo" sa for noen år siden, løyp og kjøyp.

 

Edit: Det hadde kanskje vært en ide å linke til denne anmeldelsen på forsiden til akam.no, da IPS-skjermer er populære blant fotoentusiaster. Vil tro det er en del hobbyfotografer som sitter på TN-skjermer og tror IPS-skjermer betyr skjermer i 5000-kroners klassen og oppover (noe som stort sett stemmer. :p Det er ikke mange billigskjermer med IPS på markedet.) og hadde hatt nytte av å se en anmeldelse av denne skjermen.

Endret av saccosekk
Lenke til kommentar

Har denne skjermen jeg også. Meget fornøyd med bildekvaliteten, eneste sortnivået kunne vært noe bedre.

 

Det at hvitt kan fremstå som noe gult har jeg merket meg med de fleste matte skjermoverflater. Virker som om kontrastbelegget kan ha noe å si angående det.

Endret av corcky
Lenke til kommentar
Dells folkemodell har høstet mange lovord,

Er dette hele ingressen? I så fall er det litt upassende med et komma på slutten :p

Hehe, nei. Så lenge denne saken ligger som toppsak på forsiden, byr den også på en lenke med tekst.

 

 

Syns dere kan teste U2711 fra Dell jeg, vet mange er spent på den!

Dell U2711 høres veldig ut som den skjermen jeg har forran meg nå, test kommer om ikke lang tid :-)

 

 

Har dere noen planer om å ta med "input lag" i skjermtestene deres?

Vi jobbet me dette en tid, men det viste seg å være litt vanskeligere enn antatt å få tak i en CRT-skjerm. Vi får vel prøve å ta opp den tråden igjen til uken :-)

 

Uten å få prøve den selv ser det ut som en veldig grei skjerm bortsett fra skjermoppløsningen som er alt for lav.

 

Hvorfor ønsker dere HDMI-tilkobling når det bare er å bruke en overgang?

Fordi overgannger bevarer ikke signalet i sin helhet, samt at overganger generelt er en uting.

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar

Uten å få prøve den selv ser det ut som en veldig grei skjerm bortsett fra skjermoppløsningen som er alt for lav.

 

Hvorfor ønsker dere HDMI-tilkobling når det bare er å bruke en overgang?

Fordi overgannger bevarer ikke signalet i sin helhet, samt at overganger generelt er en uting.

 

 

Say what? Unntatt den fysiske kontakten er det ingenting som skiller dem.

 

Bare jeg som synes disse skjermene er et skritt ned designmessig fra forrige generasjon?

33134-Dell_24.jpg

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Fin test, men at dere ikke nevner noe som er viktig for alle gamere; Skjermens forfriskninger pr. sekund!

Altså hertz!

 

Jeg mener det er nødvendig å vise til antall hertz, i de aller fleste oppløsninger!

Mange, inklusiv meg selv, ønsker å oppnå så mange forfriskninger som mulig. Dette gir en bedre gli på slillingen.

 

Se for deg at du spiller crysis med 140fps! Men, så vises ikke mer enn 70fps på skjermen, da hertz'n er max 70!

 

Skriv ned hertz sier jeg bare.!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...