Gå til innhold

Sony Ericsson topper undersøkelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men dere trekker ikke fram at det ikke på langt nær finnes så mange iPhoner som sony ericsson mobiler? Dere har blitt så tabloide :(

Gi meg et prosentantall på hvor mange som har iPhone som spiller på den vs det samme for SE, Nokia osv.

 

"Til tross for at Iphone er underlegen i både antall enheter og antall spillere er dog epletelefonen overlegen når det kommer til betalte spill. 85 prosent av de som spiller på Iphone kjøper spill jevnlig." - Gjør vi ikke det da? Noe konkret tall på antall Iphone-eiere i Storbritannia blir ikke nevnt i undersøkelsen.

Lenke til kommentar

Nei, dere gjør egentlig ikke det. Setningen er hvertfall for meg bare forvirrende. I slike undersøkelser kommer alltid iPhone ut som den store taperen, mens i mine øyne er det ganske utrolig det den har fått til mtp på at det bare er én modell og at den enda har såpass liten markedsandel som den har om du sammenligner totalsalget til andre merker. Lurer på hvordan den hadde stilt om man sammenlignet med hver enkelt mobiltype til de forskjellige merkene?

 

Tingen er, i mine øyne er iPhone den beste spillmobilen. (på hvor mange andre mobiler finnes det så mange og bra spill? kan nevne GTA, assassin's creed og monkey island som eksempel) Men i undersøkelsen kommer den ut som en taper på alle punkt utenom hvor mange av spillere som kjøper spill.

Lenke til kommentar
Nei, dere gjør egentlig ikke det. Setningen er hvertfall for meg bare forvirrende. I slike undersøkelser kommer alltid iPhone ut som den store taperen, mens i mine øyne er det ganske utrolig det den har fått til mtp på at det bare er én modell og at den enda har såpass liten markedsandel som den har om du sammenligner totalsalget til andre merker. Lurer på hvordan den hadde stilt om man sammenlignet med hver enkelt mobiltype til de forskjellige merkene?

 

Tingen er, i mine øyne er iPhone den beste spillmobilen. (på hvor mange andre mobiler finnes det så mange og bra spill? kan nevne GTA, assassin's creed og monkey island som eksempel) Men i undersøkelsen kommer den ut som en taper på alle punkt utenom hvor mange av spillere som kjøper spill.

 

Til tross for at Iphone er underlegen i både antall enheter og antall spillere er dog epletelefonen overlegen når det kommer til betalte spill. 85 prosent av de som spiller på Iphone kjøper spill jevnlig.

 

For Nokia og Sony Ericsson er tallet et helt annet. Bare 51 prosent av de som spiller på telefoner fra disse leverandørene kjøper spill. Dermed er Apple og deres Iphone fortsatt de som får ut mest penger fra markedet.

 

Kan ikke helt se at artikkelforfatteren fremstiller Iphone som den store taperen....

Endret av Blueone
Lenke til kommentar

i slike sammenligninger er det vel greiest å sammenligne platformer, og de tre iPhonene kan regnes som en platform, symbian som en platform, windows ce som platform, og så java.

Å dele inn dette etter merker kan fort bli vanskelig, da alle de tre konkurerende platformene kjører på flere merker.

På symbian er det vel lett å påstå at ngage er den største platformen, og de har ikke direkte dårlige spill, men mengden skorter, og prisen er alt for høy (på de enkelte symbian telefoner er det jo bare å gå på en random flashspill nettside og spille i vei gratis.)

Lenke til kommentar
Men dere trekker ikke fram at det ikke på langt nær finnes så mange iPhoner som sony ericsson mobiler? Dere har blitt så tabloide :(

Gi meg et prosentantall på hvor mange som har iPhone som spiller på den vs det samme for SE, Nokia osv.

 

Stakkar. Eplefanboyen ble såret?

 

Det er et bra argument likefullt. SE selger f.eks flere telefoner enn Apple, men de har over 60 forskjellige modeller i salg. Alt fra tilbudskurvtelefoner til dyre mursteiner.

 

Men ikke en modell brukes mer til spill enn Apple sin.

 

Å dele det inn i platformer blir heller ikke riktig da man må ta med iPod touch siden den også kjører iPhone OS.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det som er interessant hvordan man selger mest spill, aka hvilken plattform man bør lage til for å tjene mest penger. Dermed burde undersøkelsen heller vært delt inn i S60, "OSX", Android og "dumme små javaspill".

 

Det er imidlertid latterlig å påstå at man må gi iPhone særbehandling og fremstille den enda bedre fordi "stakkars" Apple ikke lager mer enn en modell - det er deres eget valg, og det er fantastisk uinteressant når det kommer til hvordan man selger mest spill.

 

Når det er så mye hype rundt apps og spill-salg til iPhone kan det være greit å bli fortalt innimellom at det faktisk ikke er der det er mest penger å hente.

 

De nevner at en typisk iPhone-kunder kjøper mer enn en typisk SE-kunde, så fanboysene kan gå og vugge. Skulle amobil sagt "men iPhone er bare best, altså!!"for at derer skulle vært fornøyd. Det er klart det hjelper lite at den gjennomsnittelige iPhone-kunde kjøper mer enn en gjennomsnittlige SE-kunde, når det er så mye færre av dem.

Lenke til kommentar

Det står faktisk ganske bra forklart i artikkelen:

 

Til tross for at Iphone er underlegen i både antall enheter og antall spillere er dog epletelefonen overlegen når det kommer til betalte spill. 85 prosent av de som spiller på Iphone kjøper spill jevnlig.

 

For Nokia og Sony Ericsson er tallet et helt annet. Bare 51 prosent av de som spiller på telefoner fra disse leverandørene kjøper spill. Dermed er Apple og deres Iphone fortsatt de som får ut mest penger fra markedet.

 

Og i originalartikkelen står det:

Just 38 per cent of Nokia and Sony Ericsson users paid for their games, compared to 51 per cent of Samsung owners, and 41 per cent of LG users.

 

Lurer på hvilken platform utviklerne ser som mest lukrativ.

Lenke til kommentar
Lurer på hvilken platform utviklerne ser som mest lukrativ.
(Dårlige) javaspill med et kjent merkevarenavn fra film eller spillserier på andre plattformer som er så dårlige at det er til å grine av og definitivt ikke verdt de 59kr de koster. :p

 

Man får nok mer for pengene for mange spill både i AppStore og Market. Men de lettjente pengene for store merkevarenavn er tydeligvis fortsatt på "dumme" telefoner.

Lenke til kommentar

Nei, jeg ble ikke såret. Er heller ikke noen fanboy, men har ikke tenkt å prøve å forsvare meg fra den påstanden. Tro hva du/dere vil.

 

Veldig bra innlegg, NgZ. Klart jeg setter ting på spissen, drar ting alltid litt langt for å få fram poenget. Er det som skaper diskusjon og får fram andre sine meninger :p

Det kjekke med iPhone, sett fra en utviklers perspektiv, er at de får veldig stor andel av den faktiske prisen vi betaler i app store. I tilegg har Apple gjort det svært enkelt å kjøpe apps, og det gjør at svært mange kjøper småspill til 6 kroner for eksempel. Det motiverer utviklerne, spesielt siden de får en svært stor del av kaka.

 

Selv om Apple kanskje ikke var først med App Store til mobil(who are we kidding, vi vet alle at Apple låner andre sine ideer, putter en "i" foran og selger millioner), var de de første som klarte å markedsføre den til mannen i gata og få Ola Nordmann til å handle spill, programmer og andre nyttige og unyttige ting. Det er først og fremst markedsføringen i Apple JEG liker.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...