Gå til innhold

LG fosser frem med Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er vanlig å bruke gratis øl som sammenlikningsgrunnlag når man skal forklare hva fri programvare [iKKE] er; "free as in speech, not as in beer".

 

Ved å definere hva noe er definerer man jo også hva noe ikke er. Det er ikke så vanlig å starte med å definere noe negativt. Dersom du ser etter har jeg også hentet omtrent samme utsagn som du har fra gnu.org. At man benytter en sammenlikning med gratis øl for å forklare hva fri programvare er, er ikke det samme som å si at fri programvare ER gratis øl. Meningsinnholdet burde komme rimelig greit frem.

Lenke til kommentar

Vel, jeg er uenig i de fleste av utsagnene dine i praktisk bruk.

 

Denne situasjonen omhandler free som i det latinske ordet gratis, uttrykket du siterer er laget for å påpeke at fri programvare ikke er gratis, men fri som i libre. Det er et poeng konvensjonelle bedrifter og «bedriftspersoner» normalt ikke forstår. Det gjør at meningen med avsnittet ditt ikke kommer greit frem.

 

Men dette er off topic og det er selvsagt opp til deg å velge om du mener teksten din er bedre slik du skrev den først.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Synes det er urimelig å sammenligne salgstall for Apple 3GS og Nexus One. I hvert fall når man tenker på at telefonen selges kun i begrenset antall land (USA, England, Hongkong, Singapore). Ikke minst hadde det vært interessant å se hvor mye Google har brukt på reklame i forhold til Apple.

 

Btw.. jeg kan også tenke meg en Nexus One! men det skal ikke være lett å få tak i en!

Lenke til kommentar

Brukte selv usa-scandinavia.com for å skaffe nexus one, var helt smertefritt og fikk den på én uke

 

edit:

 

Og salgstallene som analysebyrået opererer med er ganske sikkert helt på jordet. De har lagt inn en kodesnutt i _noen_ programmer på android market som finner ut hvilken telefon du har og sender det inn og mange av disse programmene støttet ikke Nexus One i begynnelsen

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Hah... microsoft burde ABSOLUTT ikke åpne kjeften når det kommer til mobilOS og applikasjoner på mobil. Hadde Winmob 6.5(3) vært en suksess hadde det vært greit, men det er jo en TOTAL fiasko.

 

Ballmer har jo selv innrømmet at Winmob 6.5 var en kjempetabbe, og da blir det helt feil å rakke ned på andre. Microsoft: har dere noe BEDRE å stille opp med kanskje? Ikke det nei.

 

 

Selv har jeg en HTC hero, og den er mye mer brukervennlig enn en hvilken som helst windows-basert telefon!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...