Gå til innhold

Test: Xigmatek Cobra D984


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er orienteringen på viften når den monteres i en AMD-rigg? Vil den være orientert samme vei som vist på bildet?

 

Hadde likt å sett en sammenligning mellom denne og Cooler Master Hyper TX3 på støy vs temperatur. De er begge små kjølere, med ~ 90mm vifte til en billig penge, men TX3 koster halvparten så mye.

Dere har ikke tenkt å teste TX3 i nærmeste framtid?

Lenke til kommentar

Bra test.

 

Ser på denne til et microtower ettersom vanlige kobberbeist ikkje får plass i slikt kabinett. maks 12cm høyde tilgjengelig.

 

Savner litt forklaring på hvordan den medfølgende viftestyringen fungerer ettersom den har innebygd PWM viftestyring.

 

Tror den skal funke godt sammen med x3 Phenom, og med PWM og Col&quiet påslått. Kunne tenkt meg mindre støy, noen forslag?

 

Forresten kunne dere teste boxed kjølerene til Amd og Intel. Bare for å sammenligne hvor grisedårlige de er?

Lenke til kommentar

Hmm ser at AMD stock kjøleren er med, men tallene kan umulig stemme 33 desibel støy mot 42 på cobra'n?

 

Det er jo en flymotor som høres på nabokontoret når den drar på maks med sine 4200rpm.

 

Er det brukt anna test metodikk på den i forhold til Cobra?

Eg kjøper ivertfall ikkje en kjøler som bråker mer en stock!

Lenke til kommentar
Hmm ser at AMD stock kjøleren er med, men tallene kan umulig stemme 33 desibel støy mot 42 på cobra'n?

Støtter denne. Var godt fornøyd med AMDs stock-kjøler så lenge jeg kjørte en gammel, energy efficient tokjerne-modell, men etter at jeg oppgraderte til en sprekere variant nylig har støynivået begynt å gå meg på nervene. Hvis støynivået skal opp ytterligere 10 desibel, kan jeg jo like gjerne sette på støvsugeren hver gang jeg skal kjøre noen kraftkrevende applikasjoner.

Lenke til kommentar

Kanksje det er gamle stock kjølere beregnet for dual athlon som er testet?

 

Et av problema med test metodikken til HW er at dei tester vifta på full guffe. da kommer jo vifter som er skalert for høy TDP dårligere ut enn de med lavere TDP.

 

Burde istedenfor teste med fast rpm, eller fast prosessortemperatur. Da blir resultata meir realistiske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...